Oplossing voor natte voeten.

...
Plaats reactie
Ruke

Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Ruke »

Hallo Strommers,

Ik ben op zoek om eigenhandig een oplossing te vinden voor het "natte voeten probleem". Iedereen van ons weet dat we allemaal wel eens natte voeten krijgen van in de regen te rijden omdat het water van de voorband opspat en wij op onze V-strom geen enkele bescherming hiertegen hebben.
Mijn vraag is nu of men in het onderste gaatje van het motorblok van de DL650, waar men van links naar rechts volledig kan doorkijken, draad kan tappen om een moer in te draaien. Nadien wil ik dit gaatje gebruiken om nadien een lange moer in te draaien met daarop een plaatje gelast, zodat dit plaatje het opspattend water verhinderd om de voet te bereiken.
Ik heb hierbij ook een link naar een foto geplaatst van het gaatje waar ik het over heb. Ik hoop dat dit gelukt is, want het is de eerste keer dat ik een foto inlas.
Ik hoop op een aantal reacties, of zelfs op andere ideeën die me kunnen helpen.

Groetjes, Rudi

http://nl.pixum.be/album/image/id/4174408/page/1
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Joskestiller »

Dag Ruke,

Een andere oplossing is natuurlijk je spatbord te verlengen. Ik heb het zelf niet en weet dus ook niet of dit afdoende werkt.
Maar het bestaat wel voor de V-strom en ik ben ook al foto's ervan tegengekomen op dit forum.

Je kan natuurlijk ook overschakelen op een Gold-Wing!! O:-)

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Ruke

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Ruke »

Dag Joskestiller,

Je bedoelt een Fenda Extenda bijvoorbeeld.
Had ik ook aan gedacht, maar vind ik niet zo mooi staan.

Groetjes,Rudi
Remko

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Remko »

Met knappe laarzen heb je ook geen probleem!!


Mijn Daytona's zijn nog steeds behoorlijk waterdicht!!!



:D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Bacchus »

idd een paar goede motorlaarzen doen ook wonderen.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door TT-Strom »

Of Sealskinz Socks, water- en winddicht!

Ik heb hetzelfde met mijn leren laarzen. Op een gegeven moment slaat de regen er toch door en worden je voeten nat.
Met kerst heb ik Sealskinz water- en winddichte sokken gekregen. Als het dan regent doe ik die aan. Water komt dan nog steeds wel door de laars, maar je voeten blijven warm en droog!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Diversion

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Diversion »

Af en toe je laarzen poetsen (met schoensmeer) wil ook wel eens helpen. Ze zien er ook gelijk knapper uit.
Black Rhino

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Black Rhino »

Ruke schreef:Dag Joskestiller,

Je bedoelt een Fenda Extenda bijvoorbeeld.
Had ik ook aan gedacht, maar vind ik niet zo mooi staan.

Groetjes,Rudi
Heb ik er op zitten maar helpt niet tegen opspattend water, mijn laarzen zijn niet zo best meer dus heb ik regelmatig kletsnatte voeten.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Peterzeeland »

EXTENDA FENDA heb ik ook maar inderdaad helpt dat geheel niet. wel om je blok en oliekoeler schoner te houden. en ik vind het echt niet misstaan!

van dat blikje voor je voeten, lijkt wel de oude BMW oplossing, flapje onder je valbeugel bij de boxer, lijkt me echt goed die oplossing.

als je voldoende vlees hebt, kun je toch wel wat schroefdraad tappen? fabuleus idee. keep us posted!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Ed Jonkmans

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Ed Jonkmans »

Al eens gedacht aan van die laars-overtrekjes?
Wij hebben er van Büse en Hein Gericke. Helemaal niet duur.
Je voeten, laarzen blijven lekker droog en proper.
Je hoeft je laarzen niet te laten drogen, enkel die overtrekjes losmaken en dat is het.
Mooi is anders, maar natte en vuile laarzen zijn ook niet mooi!
Grtz
Ed
Van

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Van »

Ruke schreef:Hallo Strommers,

Ik ben op zoek om eigenhandig een oplossing te vinden voor het "natte voeten probleem". Iedereen van ons weet dat we allemaal wel eens natte voeten krijgen van in de regen te rijden omdat het water van de voorband opspat en wij op onze V-strom geen enkele bescherming hiertegen hebben.
Mijn vraag is nu of men in het onderste gaatje van het motorblok van de DL650, waar men van links naar rechts volledig kan doorkijken, draad kan tappen om een moer in te draaien. Nadien wil ik dit gaatje gebruiken om nadien een lange moer in te draaien met daarop een plaatje gelast, zodat dit plaatje het opspattend water verhinderd om de voet te bereiken.
Ik heb hierbij ook een link naar een foto geplaatst van het gaatje waar ik het over heb. Ik hoop dat dit gelukt is, want het is de eerste keer dat ik een foto inlas.
Ik hoop op een aantal reacties, of zelfs op andere ideeën die me kunnen helpen.

Groetjes, Rudi
Hai Rudi,
Zoals je ziet heb je geen antwoord op je vraag maar wel allerlei tips gekregen. Heb je al andere laarzen?
Ruke

Re: Oplossing voor natte voeten.

Bericht door Ruke »

Hallo Van,

Het natte voeten probleem is nog niet volledig van de baan, maar toch deels opgelost met mijn zelfgemaakte skid-plaat. Ik verwijs hiervoor naar mijn onderwerp:"Mijn zelfgemaakte skid-plaat".
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3990" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder heb ik mijn laarzen eens extra goed ingevet.

gtrs,
Ruke
Plaats reactie