Fuse Block

...
Plaats reactie
Furiousz

Fuse Block

Bericht door Furiousz »

Ik lees regelmatige mee op diverse buitenlandse V-strom fora. Omdat ik zelf een aantal electrische accesoires op de v-strom wil installeren ben ik dus een beetje rond aan het kijken voor opties om alles netjes & veilig aan te sluiten. Ik ben uitgekomen op de "Centech AP-2 Fuse block". Dit lijkt een makkelijke & veilige manier om (in geval van de AP-2) 3 contact geschakelde, en 2 directe 12v bronnen aan te sluiten op de motor. Zijn er hier mensen die hier bekend mee zijn, of een andere variant van de AP-2 gebruiken?

Hier wat links en foto`s voor de mensen die er niet bekend mee zijn:

Centech AP-1 & AP-2 fuse block
Centech AP-1 fuse block geinstalleerd op een motor

Afbeelding

Geen geklooi met zelf kabeltjes voorbereiden, een komplete aansluitset voor de AP-2 is hier te vinden:
Afbeelding
Easternbeaver V-strom products

Op het VSRI is er een apart forumdeel voor dit onderwerp ingericht:
Fuse Blocks, Power Outlets & Horns
Die Pesto

Re: Fuse Block

Bericht door Die Pesto »

Hoi vstrommer,

Nee geen ervaring mee, wel had ik het al eerder op de diverse forums gezien. Lijkt me een aardige klus om te plaatsen maar zeker de moeite waard. Ik kom alleen niet helemaal uit wat betreft de kosten...wat heb je nu allemaal nodig om zo`n fusebox te kunnen plaatsen zonder het geknip in bedrading... :cry:

Gr marco...
Furiousz

Re: Fuse Block

Bericht door Furiousz »

Die Pesto schreef:Hoi vstrommer,

Nee geen ervaring mee, wel had ik het al eerder op de diverse forums gezien. Lijkt me een aardige klus om te plaatsen maar zeker de moeite waard. Ik kom alleen niet helemaal uit wat betreft de kosten...wat heb je nu allemaal nodig om zo`n fusebox te kunnen plaatsen zonder het geknip in bedrading... :cry:

Gr marco...
Volgens mij valt het installeren juist heel erg mee. Volgens mij heb je slechts 2 dingen nodig: een fuse block & een kabelset (uiteraard kun je zelf ook gaan knutselen met draden). Met zo`n geprepareerd kabelsetje hoef je alleen de juiste kabels op de juiste plek aan te sluiten, en "that`s it".
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Fuse Block

Bericht door Stroompje »

en .... :roll: ....wat voor elektrieke installatie's ga je daar op aansluiten F :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Furiousz

Re: Fuse Block

Bericht door Furiousz »

Stroompje schreef:en .... :roll: ....wat voor elektrieke installatie's ga je daar op aansluiten F :?:
Ik heb 2 12v aansluitingen en een garmin zumo. Zat zelf te denken om 1 12v aansluiting (onder de buddy) contact geschakeld aan te sluiten, en de andere 12v + de garmin rechstreeks.
Plaats reactie