Zadel op nieuwe DL 1000

...
Plaats reactie
Ed Jonkmans

Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik heb m'n nieuwe Dl 1000 na lang wachten uiteindelijk in handen (zie topic "nog even...")
Wat mij opvalt is dat het zadel helemaal niet mooi aansluit vooraan tegen de tank. Er is een opening van ruim
1 cm tussen het zadel en de benzinetank. Je kan er probleemloos je wijsvinger tussen steken (enfin die van mij toch!).
Toen de dealer de motor bracht en ik hem er attent op maakte vond hij het ook. Eerst dachten we dat we de haken van het
zadel niet op de juiste plaats onder de beugel deden. Na wat proberen besloot hij om 's anderendaags terug te komen
met de technieker. "Dit is zo " was zijn uitleg. "Het zadel zet zich nog" met het gebruik ervan.
Is dit bij elke Dl 1000 zo als hij nog nieuw is?
Kan mij moeilijk voorstellen dat dit normaal zo is.
Grtz
Ed
Ed Jonkmans

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik zou er een paar fotootjes bij willen plaatsen maar dat lukt me niet (Ik bedoel eigenlijk: "ik ken er niks van!").
Ik heb een aantal foto's geresized en ze in een album geplaatst op "photobucket.com".
Tot zover is het me gelukt (met de uitleg van "tips en trucs"), maar dan moet ik passen...
Het is gelijk het met alles is: als je het beheerst is het kinderspel. (voor mij dus niet)
Ik denk dat het voor mij in kleutertaal moet zijn :oops: :oops: :oops:
Grtz
Edhttp://s410.photobucket.com/albums/pp183/EdJonkmans/zadel%20V%20Strom/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 20-04-2015, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto`s toegevoegd
Furiousz

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Furiousz »

Ik heb de foto`s even in je bericht gezet :wink: . Kwestie van de IMG code (die onder je foto op photobucket staat) kopieeren, en in je bericht op het forum plakken (ctrl-c - ctrl-v)
Ed Jonkmans

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Bedankt Furiousz! :lol: :lol: :lol: :bye:
Dat was vlug gereageerd!
Nogmaal bedankt!
Grtz
Ed
Flipsen

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Flipsen »

Vind de kier inderdaad wel aan de forse kant. Hebben jullie al een zadel van een andere DL1000 geprobeerd?
Mardan81

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Mardan81 »

mijn zadel sluit perfect af
en het is een model 2002 dl 1000
indien je nog fotos wil vraag maar he
Mardan81

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Mardan81 »

nog een
Ed Jonkmans

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Inderdaad,
een ander zadel passen zou dadelijk uitsluitsel geven.
Maar als een zadel zich met de tijd zet dan zou ik het nog niet weten of ik me nu ongerust moet maken.
Een nieuw zadel proberen is ook geen optie want de DL1000 wordt niet meer ingevoerd in België.
Het "probeer zadel" zou nieuw of bijn-nieuw moeten zijn anders heb je nog geen vergelijking.
Grtz
Ed
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Joskestiller »

Dag Ed,

Ik heb hier nog een 'zo goed als nieuw' zadel van een DL1000 liggen. Het is hooguit een paar 100km gebruikt geweest. Van zetten zal dus nog geen sprake zijn. Ik heb eigenlijk nog niet gelet hoe het precies aansluit op mijne V-strom. Volgens mij zit je echt de ganse dag in de garage naast je moto te kwijlen tot het mooi weer is!!! :schater:

Je kan het altijd komen halen om eens te proberen.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Is geen slecht voorstel.
Maar ik kan natuurlijk ook eens langs komen met mijn zadel.
Dan zie ik het ook. Als jouw zadel natuurlijk "bijna" nieuw is. Dan zie ik het verschil ook natuurlijk.
En zo ver is Diepenbeek niet verwijderd van Hasselt hè.
Grtz
Ed
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Zadel op nieuwe DL 1000

Bericht door Joskestiller »

Ed,

Ik heb je een PBtje gestuurd !!

Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie