Touratech platvoetje voor de zijstandaard

...
Plaats reactie
TooTall

Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door TooTall »

Dit is stom. Normaal zou ik een enorm stuk ijzer pakken, dit vastlassen aan de voet, terwijl er veel gevloekt zou worden, ik wat verf zou afschrapen en ik mezelf ettelijke keren zou pijndoen.

Maar, aangezien het de 2ste December 2008 as, dacht ik mezelf te verwennen. Dus, bestelde ik de Touratech kickstand support. Het was toch enige wat ik mezelf kon permitteren van hun website.

Dus, ik koop het ding via touratech.de. Ik krijg een mailtje van hun dat ze een deal hebben met RAD om hun producten te verkopen in België, en dat RAD de naverkoop zou doen.

Ik was het hele ding wat uit het oog verloren, tot de 8ste januari 2009. Ik kreeg een email van RAD dat ze het hadden verscheept. vandaag, de 9de Januari 2009, is het aangekomen. Het kwam in een plastic zakje met als label 'Kickstand support RAD', met daarin NOG een zakje met een 'Setienständerauflagenverbreiterung Touratech'

het was in stock op de touratech.de website, dus ik vermoed dat het 3 dagen geduurd heeft tot het bij RAD was, dan heeft RAD het in een ander zakje gestoken (dat duurde 16 dagen) en dan duurde het nog 1 dag voor het te versturen.

Hoe het ook kwam, niet onder de indruk, zelfs met de feestdagen ertussen was er best genoeg tijd. Ik wist ook niet hoelang het ging duren, waar het ding was, wie het had,...

Nu, het product. Het kwam met 1 A4-tje aan instructies in Engels en Duits. Het is eigelijk gewoon een basisplaatje met een topplaatje, dat omklemt de voet met 3 schroeven. Elke van die bestaat uit de schroef, een spacer voor tussen de 2 platen, een rondel (waar die moet dat vind je zelf maar uit, het staat niet op het papier en de foto's zijn niet te ontcijferen) en een nulock moer.

Installatie duurde 2 minuten, heel makkelijk, zit ook goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dingen te weten;

*Misschien een drupje verf. Is wel opvallend zo.
*Geen problemen met mijn SW Motech middenbok, WEL problemen met de GIVI/SUZUKI bok! Dan moet je de basisplaat wat bijvijlen.
*De strom voelt onmiddelijk veel vaster aan op de zijstand, zelfs op vaste grond. Ook omdat de plaat zo groot is, als je hem laat rusten op de zijstand glijd hij niet zo ver door als met de standaard voet, dus hij blijft iets rechter staan (ziet er wat zekerder uit dan het verre doorhangen soms)

Leuk ding!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Aad900 »

Ik heb op 4 januari ook zo'n voetje besteld bij Touratech, samen met een GPS adaptor en een beschermkap voor de koplamp (die had ik op de nieuwjaarsmeeting op de BR van Peter gezien).
Ik ben benieuwd wanneer het geleverd gaat worden, als ik zo van jou begrijp mag ik nog wel ff geduld hebben :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Dgr

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Dgr »

Hehe, ik had 'm destijds aan de bestelling toegevoegd om boven een bepaald bedrag uit te komen zodat ze geen verzendkosten zouden berekenen :lol:

Prima kwaliteit, goede pasvorm en een stukje extra zekerheid. Werkt prettig in zand/gras e.d.

Qua levertijd is Touratech echter een ramp... zeker 2 maanden moeten wachten omdat de valbeugel en skidplate niet op voorraad waren. :roll:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Bacchus »

Deze wil ik ook al enige tijd. Ben alleen bang dat ik in de problemen komt met mijn Hepco en Becker middenbok.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TooTall

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door TooTall »

Stuur een mailtje naar Touratech? Of HB?
MT motorfan

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door MT motorfan »

Ik had het Touratech voetje ook besteld bij Bert Duursma, de Touratech dealer voor NL, en binnen 1 week in huis.
Mijn motor was een keer van de standaard gegleden toen ik hem op een vals plat had geparkeerd, ik stond naast de motor en probeerde hem op te vangen waardoor mijn linker hamstring scheurde en ik 2 weken op krukken moest lopen en na 4 weken nog last had.
Overigens ook een zadeltasje van Touratech via Duursma binnen 1 week binnen en nu de enduro voetsteunen besteld maar die zijn er nog niet
E-strommer

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door E-strommer »

wat voor land hebben degene die bij touratech hebben besteld geselecteerd. Ik kan alleen "nederlands antillen" vinden :?

Ik wou ook wat bestellen maar nou nog goed het formulier kunnen invullen.
MT motorfan

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door MT motorfan »

Je gaat naar touratech.de, dan naar SHOP, dan NIEDERLANDE selecteren en het Engelse vlaggetje. Bingo!
Leville

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Leville »

Alternatief, ook versie voor DL-650 beschikbaar.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Tulipan »

Met zo'n prijsverschil is het geen alternatief meer :oops:

http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 83298c6bd3
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Leville »

Voor zo'n pruts is het duur, zeker in veerhouding. Maar het past wel in combinatie met een SW Motech middenbok. En dan is die 15-20 euro extra misschien niet zo'n gigantisch bedrag voor de onhandige harry's.
Laatst gewijzigd door Leville op zo 29-01-2012, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door PDvD »

Ding werkt NIET op een 1000! Midenbok (originele van suzuki) en zijstandaard komen in de knoop te zitten!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Leville

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Leville »

PDvD schreef:Ding werkt NIET op een 1000! Midenbok (originele van suzuki) en zijstandaard komen in de knoop te zitten!
Dat staat er toch:

- Compatible with SWMotech center stand.
- Not compatible with OEM center stand.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Tulipan »

De Touratech past ook met de SW Mpotech middenbok ( eigen ervaring met de 650 )
Alleen met goed platleggen, heb ik gemerkt dat het Touratech plaatje als eerste over de grond sleept

Afbeelding

Of gewoon een hockeypuck, hoezo lowbudget

Afbeelding

Of gewoon een stukje autoband

Afbeelding

Afbeelding

Of als je handig bent met ijzer

Afbeelding

Maar voor mij is de Touratech een regelrechte uitkomst :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Silverstorm »

Sw-motech heeft er ondertussen ook ééntje
Sw-motech
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Cplegt »

Ben zelf ff aan de slag geweest een stukje staalpaat.
Alles zo uitgemeten dat het niet tegen de uitlaat komt, of de middenbok en dat de middenbok er goed langs kan als de zijstandaard in staat.
Dankzij het staalplaatje is de oppervlakte een keer of 4 vergroot, en het werkt goed in nat gras (uitgeprobeerd)

Hieronder een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Tulipan »

Als ik al met de Touratech voet de grond raak in een bocht , met welke hellingshoek zal jouw
verbreding de grond raken ??

Ben trouwens deze week behoed voor een omvaller door het voetje:
Ik bleek op vals plat te staan, doe een boodschap, open de topkoffer, en na het sluiten
van de koffer ga ik naast de motor staan om de handschoenen aan te trekken.
En ik zie de motor naar voren rollen, pak vlug het stuur en kijk naar de steun.
Die stond nog opengeklapt. de motor was naar voren gerold en door de gladde stoeptegel klapte
de steun niet in waardoor hij niet omviel en ik niet het volle gewicht hoefde tegen te houden. :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Cplegt »

Tulipan schreef:Als ik al met de Touratech voet de grond raak in een bocht , met welke hellingshoek zal jouw
verbreding de grond raken ??

...
Antwoord: niet

Het lijkt inderdaad alsof hij een stuk uitsteekt maar hij komt niet lager als de slijtbout onder mijn voetsteun, der zit een ruime cm verschil in.
Daarnaast door de stuggere vering van mn brommer moet ik ernstig hard mn best doen wil ik die voetsteun tegen de grond krijgen. Lukt wel op een snelle rotonde. Dat vandaag gelijk even getest en het plaatje van de standaard verbreder komt dan niet op de grond.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Touratech platvoetje voor de zijstandaard

Bericht door Tulipan »

Okiedokie, je hebt er dus op gelet :worship:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie