Scotts Performance Steering Stabilizer

...
Plaats reactie
TooTall

Scotts Performance Steering Stabilizer

Bericht door TooTall »

De stuurstabilisator is een erg handig dingetje, het dempt harde rukken aan het stuur. Bij normaal bewegen voel je er niets van, maar van zodra de moto begint heen en weer te slingeren dempt hij de felle beweging. Ook is stabiliteit bij het rijden over losse ondergrond (lees: slechte wegen) veel beter.

Het kost wel wat, via een Amerikaans forum en met een korting erbij was het totaal voor de demper, een set frame sliders en een set swing arm sliders 500USD. De douane had teveel werk met kerstmis, dus rekende ze mij een vaste kost van 10€ aan zonder de factuur te checken. OEF! :lol: Is dit veel geld? Natuurlijk, maar na wat verhalen te hebben gehoord van mensen die denken dat de tank-slapper die hun heeft afgesmeten zou verholpen zijn geweest met de stabilisator (die ze nu hebben gekocht), was voor mij de rekening snel gemaakt.

De volledige inhoud, met de stabilisator links, de nieuwe stuurbaarklem in het midden, en de "toren" die vast komt te zitten op het frame onder de benzinetank rechts.
Afbeelding
Afbeelding

Ze ziet er zo...naakt...uit :o
Afbeelding

Nieuwe stuurstangklem erop en de toren geinstalleerd onder de brandstoftank-brace.
Afbeelding

Eindplaatje.
Afbeelding
Erik Hofstee

Re: Scotts Performance Steering Stabilizer

Bericht door Erik Hofstee »

zo, dat ziet er mooi uit.

Maar een tankslapper met een Dl650? Daar heb ik tenminste nog niet van gehoord. Ik dacht dat zoiets alleen gebeurde met motoren met een hoog vermogen.....kan me vergissen. Waar heb je die info vandaan, want ik ben daar wel erg benieuwd naar.

groeten
Erik
TooTall

Re: Scotts Performance Steering Stabilizer

Bericht door TooTall »

Eeeh,
I have had mine for no more than a day and already am in love with the magic box. I have run them for years on off-raod bikes and would never go in the dirt without one. You would not run without rear suspension, you would not run without front suspension, The Damper is Chassis suspension. It controls unwanted movement in the forks and allows the suspension do the work as it was designed for. It is also a cash avoidance device in emergency encounters with Buggers in the road..

It makes a great bike better....Ride Well!
In ieder geval, de doorslag was dat als je lid bent van dat forum er nu een actie loopt, dacht 40USD korting.

Ik heb ook het verhaal gelezen daar van iemand die met zijn 650 Strom aan 100 per uur een tankslapper kreeg die niet te recoveren was. Wel volledig beladen met zijkoffers. Hij is gecrasht, en heeft meteen een Scotts Stabilizer gekocht. Pas na 8 maand kon hij motorijden, en hij zweert nu dat die hem had rechtgehouden.

In ieder geval, ik hou van mijn Strom en nog meer van mezelf, dus als het ding me 1 keer red ben ik blij :)

EDIT anders moet je eens zoeken, het is deze site;

http://11109.rapidforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

en ik dacht de user was greywolf of zoiets...
Flipsen

Re: Scotts Performance Steering Stabilizer

Bericht door Flipsen »

Erik Hofstee schreef:zo, dat ziet er mooi uit.

Maar een tankslapper met een Dl650? Daar heb ik tenminste nog niet van gehoord. Ik dacht dat zoiets alleen gebeurde met motoren met een hoog vermogen.....kan me vergissen. Waar heb je die info vandaan, want ik ben daar wel erg benieuwd naar.

groeten
Erik
Het risico op tankslappers zit 'm volgens mij vooral in de naloop en frame geometrie. Vaak zie je dat sportfietsen een relatief kort naloop hebben i.c.m een korte wilebasis. Dit zorgt voor direct stuurgedrag, maar ook op een verhoogd risico van tankslappers. Of het vermogen er iets mee te maken heeft weet ik niet. BMW zet nl ook stuurdempers op z'n GS'en.
Op mijn SV650 (72pk) had ik er geen zitten, op mijn SV1000 (124 pk) weer wel.

Maar inderdaad; een tankslapper op je DL??? Dat is er serieus iets aan de hand.

Maar wie wil, mag me aanvullen/corrigeren.

Groetjes

Jasper
Plaats reactie