verlaagd zadel voor de dl650

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

verlaagd zadel voor de dl650

Bericht door Gerrit »

Hoi,

Zoals je elders op dit forum hebt kunnen lezen is ons gezin uitgebreid met een dl650. Qua hoogte gaat deze fiets net aan voor mijn vrouw.

Nu mijn vraag.......heeft er iemand ervaring met een verlaagd zadel op een dl650? Zo ja en je woont in Noord-Holland, zouden we evt langs kunnen komen om dit zadel te proberen?

Ik zou het zonde vinden om zo'n zadel te kopen en dan tot de conclusie te komen dat 't nèt niet datgene is wat we zochten.

Groets,

Gerrit
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dat erg weinig polstering over blijft. Wanneer je overweegt het aan te schaffen bedenk dan dat de adviesprijs in Nederland 189 Euro is en in Belgie 135,88. Artikelnummer 45100-27810-H1N.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

zadel

Bericht door Gast »

Je kunt de motor ook verlagen door er andere staafjes bij de achter vering en bussen bij de voor vering op te zetten.
zakt dan ongeveer 3 cm

http://www.suzuki2wheels.be/nl/accessoirescat.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Scottie

Re: zadel

Bericht door Scottie »

Traveller schreef:Je kunt de motor ook verlagen door er andere staafjes bij de achter vering en bussen bij de voor vering op te zetten.
zakt dan ongeveer 3 cm

http://www.suzuki2wheels.be/nl/accessoirescat.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Die linken voor de achtervering werken prima, maar de bus in de voorvork plaatsen (en waarschijnlijk eentje die erin zit eruit laten) vind ik minder geslaagd. De vering wordt dan slapper en daardoor verlaag je de motor?
Volgens mij zou het laten zakken van de voorpoten door de kroonplaat een betere oplossing zijn. Daar kan meestal tussen de 1 en 3 cm gewonnen worden, zonder het gedrag van de vering te veranderen.
margaretha

Door de kroon

Bericht door margaretha »

Inmiddels heb ik mijn 650 maximaal door de kroon laten zakken (+ 2cm). Helpt wel iets. :P

Ik ben er nog niet uit of ik aanvullend nog een verlaagd zadel nodig heb.
Afstappen om achteruit te gaan is lastig maar goed te doen.
(alleen in de Ardennen met hemelvaart even mislukt en mijn fiets even neergelegd, :shock: :oops: na herstel van de handkap, remhendel en richtingaanwijzer niets meer van te zien. :) )
Groets,
Margaretha
Petra

Bericht door Petra »

Je kunt het zadel bij mij wel proberen (Opeinde, Friesland). Trouwens de hele fiets wel even. Alle mogelijke verlagingssetjes zitten er bij mij op. En toen dat nog niet genoeg was, heb ik mijzelf verhoogd. 3 cm onder de motorlaarzen. Het geld dubbel en dwars waard, want wat kost al met al de fiets even neerleggen?
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
Margaretha:
het verlaagde zadel van de 650 past ook op de 1000! zo kun je eens van fiets ruilen.
harrie.
Plaats reactie