Opmerkelijke gevarendriehoek voor bikers bij Louis.

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Opmerkelijke gevarendriehoek voor bikers bij Louis.

Bericht door Iron Horse »

Ik kwam in de Louis-catalogus wel een heel bijzondere gevarendriehoek tegen voor motorrijders. Erg klein om op te bergen en heel bijzonder in z'n toepassing.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen bij mijn niet al te prijzige Caberg, maar met een peperdure Carbon helm van noem maar op welk merk leg ik hem toch niet even op het asfalt om er dan zo'n condoompje overheen te trekken als gevarendriehoek.

Maar men blijft creatief als het gaat om het zoeken naar leuke en "nuttige" oplossingen.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Ja dat klopt maar liever dat ze over je carbon ding rijden dan over jezelf!!
M-Strom

Re: Opmerkelijke gevarendriehoek voor bikers bij Louis.

Bericht door M-Strom »

Ik ben geneigd om er even onder te kijken of er niet toevallig nog een hoofd in zit ........ :D

en als ik naar de foto kijk . . . volgens mij zet je een gevaren driehoek achter je voertuig en niet ervoor . . . :D :D
Harry

Bericht door Harry »

Ben je trouwens verplicht om zo'n driehoek bij je te hebben :?: :?:

Ik heb zo'n geel vestje maar onder het zadel gestopt( Verplicht in Spanje , Italie, en nog wat landen)
Dat lijkt mij wel zo veilig........ :!:

Harry
The V

Bericht door The V »

Nee, een gevarendriehoek is niet meer verplicht.

"Over de gevarendriehoek bestaat de meeste onenigheid; is deze wel of niet verplicht? Het antwoord hierop is nogal raar. Je bent niet verplicht een gevarendriehoek in de auto (lees motor) bij je te hebben. Het is echter wel verplicht om een gevarendriehoek te plaatsen als je de auto (lees motor) laat stilstaan op een plaats waar je auto (lees motor) niet tijdig door naderende bestuurders kan worden opgemerkt. Staat je auto (lees motor) met pech, dan moet je de gevarendriehoek goed zichtbaar plaatsen op een afstand van ongeveer 30 meter in de richting van het verkeer waarvoor je niet tijdig te zien bent.

Nu komt er nog een leuke zin achteraan en dat is: "Je mag in plaats van een gevarendriehoek te gebruiken ook de knipperende waarschuwingslichten laten branden."

Maar het blijft leuk verzonnen! :D
Laatst gewijzigd door Gast op vr 14-01-2005, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Poehee, gelukkig heeft de Strom alarmlichten. En is er voor die anderen dan bovenstaande oplossing. Normaal kun je op een motor toch niet zo eenvoudig een gevarendriehoek meenemen. Ik was ook in de veronderstelling dat het voor motoren niet verplicht was. Maar hier zijn we weer wat wijzer mee geworden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Nee, foutje van mij!

Ik dacht dat de vraag gesteld was over gevarendriehoeken in het algemeen.....

Wil niet de wijsneus uithangen maar dit lijkt me duidelijk;

Artikel 35 bis : Gevaarsdriehoek

De voertuigen met meer dan twee wielen moeten een gevaarsdriehoek aan boord hebben voor het signaleren van een geïmmobiliseerd voertuig of van een op de openbare weg gevallen lading.

De gevaarsdriehoek moet overeenkomstig zijn met de specificaties vastgesteld door het koninklijk besluit van 3 december 1976 inzake de goedkeuringsvoorwaarden van de gevaarsdriehoeken voor automobielvoertuigen.
Biker

Bericht door Biker »

Best handig om een oom agent op het forum te hebben!!
The V

Bericht door The V »

Ssst! Niet verder vertellen! :wink:
Bandit

Bericht door Bandit »

We zijn verraders.
Vr.groet
Depers 6047 8)
The V

Bericht door The V »

LOL :wink:
Plaats reactie