Kapjes zijkoffer nieuw/spuiten ?

...
Plaats reactie
MarcT

Kapjes zijkoffer nieuw/spuiten ?

Bericht door MarcT »

Dit is het verhaal:

Op vakantie ben ik (licht) met mijn linker zijkoffer langs een stenen pilaar geschaaft. Resultaat:
Afbeelding
Nou, dat is niet zo mooi !

Ik dacht: "Ach, handig als ik ben maak ik dat wel effe. Heb ik ook nog wat aan die compressor met paintbrush...". :lol: Heb bij de Suz-dealer het kleurnummer achterhaald en heb de desbetreffende verf laten maken.
Eerst het hele kapje maar eens goed schuren. Nou, veel te grof schuurpapier gebruikt, dus dat had ik al snel verkloot. Nog wel goed kunnen maken door langdurig heel fijn schuurpapier te gebruiken.
Daarna de krassen opgevuld met plamuur...schuren...plamuur...schuren...plamuur...schuren...opspuitplamuur...schuren.
Nou, dat is goed gegaan. Die kras, daar zie je niets meer van. Toen gaan paintbrushen (5 lagen + 5 lagen blanke lak). Daarna nog effe goed gepolijst. Resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Nouja....volgens mij hebben ze me niet PRECIES dezelfde kleur meegegeven !

Nou...ehhh...ik heb er geen zin meer in. Voor 70 euro koop ik een nieuw setje dekseltjes bij de dealert. Dus de opties zijn nu:
  • - Wil iemand dit kapje fatsoenlijk voor me opkalefateren (max 50 euro) ?
    - Wil iemand dit kapje hebben voor een tientje plus verzendkosten ?
    - Heeft iemand een gaaf kapje in de JUISTE kleur liggen (max 50 euro) ?
Het gaat om de linker zijkoffer van een DL1000 uit 2005.
Kleurcode in de papieren is: M.Zilver (yeah right)
Kleurcode volgens Suzukidealer is: YD8.

De verfmenger hier om de hoek had het volgende recept bedacht (voor 0.1 liter), maar ik weet niet of iemand daar iets mee kan:
Kleur: SUZ.YD8 (Sonic Zilver)

84.2 gr BO82 (All.Lent.Grosso)
9.6gr BO80 (Regolatore Flop)

Ik hoor het wel. Thanks... :oops:
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Och, ik vind het niet verkeerd: dat craqulee.! :P
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Er zit niks anders op om de rest van de motor ook in de nieuwe kleur te spuiten. Ik vind het ook niet slecht, lijkt wel hamerslagverf. :)




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Dgr

Bericht door Dgr »

Het lijkt haast alsof er geen blanke lak overheen zit?!
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Frank schreef:Er zit niks anders op om de rest van de motor ook in de nieuwe kleur te spuiten. Ik vind het ook niet slecht, lijkt wel hamerslagverf. :)




Groetjes,
Frank
Idd. Ik vind dat hamerslag ook wel wat hebben. Kan prima op een DL. Geeft wel iets mechanisch/industrieels.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

vind het wel kek!
andere kant ook spuiten zou ik zeggen, ben je tenminste uniek.... op de meestverkochte motor...... :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
MarcT

Bericht door MarcT »

...lolbroeken ! :P
Plaats reactie