rubber op stepjes van de passagiers komt los

...
Plaats reactie
rocket

rubber op stepjes van de passagiers komt los

Bericht door rocket »

Ik heb net een nieuwe Vstrom adventure.
Vanmiddag mijn meisje achterop en die trapte direct het rubber naast de voetsteun. zat helemaal ondersteboven op het metalen stepje!!!
Ik kon het wel weer terug duwen maar de volgende keer gebeurd het vast weer....

Zijn er meer leden die hier last van hebben? Is het misschien al eens geclaimd onder de garantie?

Ik ga het natuurlijk direct melden bij mijn Dealer (Bruggeman Nieuw-Vennep), eens kijken wat ze er van zeggen en wat ze er aan gaan doen
Paul

Bericht door Paul »

dit is gewoon een garantie gevalletje!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

was ook een keer getuige van de aflevering van een nieuwe 650, waar precies hetzelfde gebeurde! :oops:

leuk als je als passagier tijdens het rijden van de steun afschiet. minste erge is nog bij op- of afstappen, maar tijdens rijden..... brrrrrr...

best ernstig vind ik persoonlijk.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
rocket

Alle modelen lijken het te hebben

Bericht door rocket »

Ben bij Bruggeman (Dealer Nieuw Vennep) langs geweest en gekeken bij modellen in de showroom. Ze hebben allemaal van die gammele stepjes. :evil:
Ik ben benieuwd wat Bruggeman er aan gaat doen. Ik heb afgesproken dat ik het bij de 1000 km beurt even vermeld.........

Geen reclame voor de Vstrom. Zou toch ondertussen helemaal uit ontwikkeld moeten zijn.

PS ben ook de rubber frame bescherming bij de linkerframebuis al kwijt!
:(
Dat zit dus ook al niet goed vast. Suzuki moet nog maar eens goed naar zijn rubberen onderdelen kijken. Dit zal ik ook maar bij de garantie claimen....

Ik ben benieuwd..
Remko

Re: Alle modelen lijken het te hebben

Bericht door Remko »

rocket schreef:
PS ben ook de rubber frame bescherming bij de linkerframebuis al kwijt!
:(
Dat zit dus ook al niet goed vast. Suzuki moet nog maar eens goed naar zijn rubberen onderdelen kijken. Dit zal ik ook maar bij de garantie claimen....

Ik ben benieuwd..

Ik mocht gewoon een nieuwe kopen van NIMAG, zo zijn ze dan ook wel weer.......
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

passen die van de 1000 er niet op? dat is wel echt japanse kwaliteit.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Ook ik heb last van verdraaiende rubber voetsteuntjes, is dus een algemeen kwaaltje. De rubber beschermstrips zitten er bij mij wel goed op.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

Ik ben er gister achter gekomen dat ik ook mijn linker schetsplaatje kwijt ben. kon ik mooi nieuw bestellen voor 14 euro. NIMAG wel een mail gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.

zijn er mensen die hier nog verder mee gekomen zijn? ik vind het namelijk niet kunnen dat je zowel de stepjes van de passagiers om kan draaien en je schetsplaatjes zo makkelijk verliest om zo vervolgens lekker nieuw te bestellen.

heb de motor net 14 weken en als ik om de 14 weken nieuwe schetsplaatjes kan kopen laat ik ze er wel af.

hebben jullie trouwens ook dat het frame rond de beschermplaatjes alsnog slijt??
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

Het alsnog wegslijten van de lak rond de beschermplaatjes herken ik. Dacht eerst dat het aan mijn maat voeten lag, maar ik zie het op meerdere machines. Het is dus enerzijds een beschermplaatje dat je makkelijk verliest en anderzijds beschermt het ook niet optimaal :P

Maar ach, verder een topmachine, ik denk dat ieder merk zo wel wat heeft. En mijn ervaring is dat naarmate je een voorwerp langer gebruikt je steeds meer dingen opvallen, positief en negatief (roestende boutjes--> waarom geen rvs, kort voorspatbord, roestvorming op drager en middenbok). Zo ben ik ook nog aan het kijken naar iets dat voorkomt dat er met slecht weer (ik probeer het hele jaar door te rijden, behalve met pekel) zo'n rotzooi in en rond de achterveer komt. Een extra spatbord zou kunnen, maar misschien kan het makkelijker/goedkoper met iets van een gepopnagelde rubberlap.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

die rubber lap heb ik er wel opzitten, moet zeggen dat ik tot nu toe alleen last heb van roest op een aantal bouten en op een onderdeel waar ik de naam niet van weet :D

tjah je kan het mierenne*ken noemen maar aan de andere kant heb ik er wel al mijn spaargeld in gelegd. Ben 22, werk dan wel full-time maar toch.. hard earned money en daar wil je ook het beste uit hebben.

Helaas heb ik wat meer probleempjes op dit moment... zoals het stotteren bij het opengooien van het gas (nee ik scheur niet) maar bij vlot optrekken houdt de motor al snel in.

vanmorgen had ik nog iets. voor een stoplicht stoppen, in zijn vrij zetten, koppeling loslaten en vervolgens slaat je motor af terwijl hij echt goed in zijn vrij stond (heb hem direct gestart zonder voet van de grond te halen en liep wel meteen) toen dit gebeurde had ik al zo'n 10 km snelweg gereden dus warm was 'ie wel.

maar goed wellicht is dit iets voor een ander topic.

nog even offtopic:
weet iemand hier uit zijn hoofd wanneer de onderhoudsbeurten nodig zijn? die van 1000 heeft 'ie gehad maar heb het boekje voorlopig niet bij de hand..
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

je kunt het inderdaad mierenne* noemen, ik noem het kritisch zijn. Voor mij ook de 1e motor, zuur verdiende centjes, dus dat wil je toch een goed product. En wat kost het nu om RVS-boutjes toe te passen en te zorgen dat de lak net iets dikker is zodat zaken niet roesten?

Wat betreft onderhoud: 1e inderdaad rond de 1000/1500 km, vervolgens iedere 6000, te starten bij 6000 (en niet zoals ik dacht 1000/1500 + 6000)!!! Maar ik kreeg bij de dealer te horen dat het niet valt of staat op een kilometer of 1000 (ik deed mijn 2e beurt bij 6900 km). Ik kan me ook niet voorstellen dat het allemaal erg nauw luistert met alle high-tech olien en filters.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

ok dan is mijn motor nu weer toe aan een tweede beurt. denk ook dat de bougies wel aan vervaning toe zijn.. zit nu op ruim 6000 dus.

iig bedankt voor de snelle reactie!

Wat betreft rubbers, ik wacht de reactie van nimag even af en als er nog geïntreseerde zijn zal ik die wel even posten.

Ik ben al lang blij dat dit een druk bezocht forum is waar ik mijn vragen kwijt kan :D
Remko

Bericht door Remko »

een 3000 km beurt in oktober, bij aflevering en nu net een 15000 beurt gehad, zo krap komt het allemaal niet!!!
rocket

Bericht door rocket »

Vandaag de 1000 km beurt laten uitvoeren (bij 1500 km)
Bij Bruggeman heeft met de stepjes nu vastgelijmd.
Een telefoontje naar de importeur gaf ook geen oplossing..
Men gaf zwaktjes aan dat er wel eens eerder een opmerking over gehoord was.
Willen wij er iets aan veranderen dan zullen we in grote getalen moeten reclameren bij de importeur anders gebeurd er dus niets!!!!!!!!!!!
Ik vind het nog steeds een ONTWERPFOUT en ook nog GEVAARLIJK.
--
Maar als het aan Nimag ligt mag ik zelf voor ongeveer 200 euro dit probleem gaan oplossen door het kopen van vervangende stepjes.
--
Ps de stepjes van de 1000 zijn inderdaad wel van een goede kwaliteit.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Heb ook last gehad van losse rubbers op de stepjes. Dealer in Alkmaar zei dat hij er ook niets aan kan doen....
Probleempje dus zelf opgelost door alles eerst goed te ontvetten en dan tussen het rubber en het metaal Bison 1-seconde-lijm de spuiten.

Probleem helemaal over, rubbers zitten als een huis.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Vdude

Bericht door Vdude »

Gewoon korting op nieuwe (aftermarket) steps vragen.
bv van Gefreesd alu.
Mr.BR

Re: rubber op stepjes van de passagiers komt los

Bericht door Mr.BR »

Ik heb er ook last van. Als mijn vrouw achterop stapt en de draai maakt, gaat het rubber compleet van de step. Ik denk er nu over om alu steps op te zetten, maar heb nog niets kunnen vinden. Is er iemand die weet waar iets dergelijks te koop is, of moet ik ze zelf maken/verbouwen.

Grt, Anton
Suzie

Re: rubber op stepjes van de passagiers komt los

Bericht door Suzie »

Vanmiddag mijn meisje achterop en die trapte direct het rubber naast de voetsteun.
Een vrouw die de rubbers van je motor schopt? Gewoon niet meer meenemen :twisted:

Zonder gein: transparante siliconekit doet wonderen. Niet zichtbaar, bevestigd onderdelen prima en de rubbers zijn zonder moeite (en zonder schade) weer los te halen. Doe ook een beetje kit tussen frame en de beschermplaatjes bij de stepjes. Verlies je ze gegarandeerd niet meer. Zo ook met de kentekenplaat. Die zit normaal uitsluitend vastgeklikt in de kunststof houder. Kwaad willende personen jatten gemakkelijk je plaat. niet zo gemakkelijk meer met een paar dotjes siliconekit. Lang leve de kitspuit :-)}

Groet,
Andre
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: rubber op stepjes van de passagiers komt los

Bericht door Sparkle Black Peter »

Anton,

Ook met 2 tye-ribs per step (zwarte natuurlijk) kan het probleem worden opgelost.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Jokapo

Re: rubber op stepjes van de passagiers komt los

Bericht door Jokapo »

ben zelf al aan mijn derde rubbertje linkerzijde frame bezig sinds 5 mei
Mr.BR

Re: rubber op stepjes van de passagiers komt los

Bericht door Mr.BR »

Rhino VStrom,

Dank voor je bijdrage, maar de tey-ribs komen dan in zicht, neem ik aan.
Denk dan toch eerder aan vastplakken met secondenlijm of ze vast te zetten met siliconenkit.
Mijn andere optie blijft dan nog door ze te vervangen met aluminium steps.

Grt Anton
Plaats reactie