Booster heated grips als OEM Suzuki

...
Ferdo

Booster heated grips als OEM Suzuki

Bericht door Ferdo »

In deze thread http://www.stromtrooper.com/forum/viewtopic.php?t=1212 op ons zusterforum, is een discussie gaande over het uiterlijk van de originele Suzuki handvatverwarming.

In samenvatting komt het erop neer dat de Engelse Suzuki site een plaatje heeft met rode tekst op de regelaar en alle andere europese Suzuki websites een regelaar laten zien met witte tekst.

Opmerkelijk hierbij is dat de engelse website als enige uitdrukkelijk vermeldt dat het getoonde product niet het geleverde product hoeft te zijn.

Is er iemand hier die eens kan kijken welke kleur tekst hij/zij op zijn OEM Suzuki handvatverwarming heeft.

Ferdinand.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Je kan ook gewoon even op de UK Suzuki website kijken:
http://www.suzuki-gb.co.uk/partdetail.asp?id=450&m=27" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Is niet veel geld, 50 euri voor die booster set... goeie deal. Volgens mij is deze identieke set ook bij Honda te koop voor 350 euro ofzo...
Ferdo

Bericht door Ferdo »

E-Strom schreef:Je kan ook gewoon even op de UK Suzuki website kijken:
http://www.suzuki-gb.co.uk/partdetail.asp?id=450&m=27" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Is niet veel geld, 50 euri voor die booster set... goeie deal. Volgens mij is deze identieke set ook bij Honda te koop voor 350 euro ofzo...
Dat was me al duidelijk. Maar heb je ook gelezen wat er onder aan die pagina staat?
** Actual product may differ from details shown in picture.

Dus dat plaatje zegt helemaal niets!
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ah... sorry, ik lees te snel. Maar alle Honda, Yamaha en Suzuki heated grips zien er net zo uit als die van booster. En rood ook voor zover ik gezien heb.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Hmmm, Suzuki Spanje denkt daar toch anders over:

Afbeelding

En deze afbeelding zag ik ook staan in de assecoires map bij de dealer. Maar Nimag BV kon dit niet bevestigen omdat ze hun producten ergens anders opgeslagen hebben dan vanwaar ze de telefoon beantwoorden...
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Honda:
Afbeelding
Prijs dacht ik rond de 300 euro.

Yamaha:
Afbeelding
Prijs 160 euro ofzo?

Booster:
Afbeelding
Adviesprijs 55 euro...
E-Strom

Bericht door E-Strom »

http://www.suzuki.nl/nmg/up/ZwcrvrcHgJ_ ... 4_2004.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De DL1000 accessoire lijst op de NL site laat exact het zelfde plaatje zien als in Spanje... de witte dus.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ok, verwarring dus ook bij jou?
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ja, is niet echt duidelijk. Ik vermoed dat ze per regio verschillende leveranciers hebben voor onderdelen (zoals de Suzuki crash bars die van Motech zijn). Die rode heb ik veelal op motoren (honda, yamaha etc) zien zitten, die witte nog nooit. Maakt op zich niet echt uit. Wat uitmaakt is de prijs. Volgens de DL1000 lijst zijn ze 200 euro waard. Daytona grips zijn heel goed en zijn maar een kwart van die prijs, die booster grips zijn gewoon identiek voor maar 55 euro. Da's toch ongelooflijk eigenlijk?

Waat het om gaat dat ik dus nooit fabrieksopties zal kopen als ze die belachelijke prijzen aanhouden (vaak niet in verhouding met de kwaliteit), of ze nou witte of rode lettertjes hebben.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

De Daytona grips waren me ook al opgevallen. Een nadeel ervan is dat ze alleen maar twee standen hebben. Omdat ik helemaal geen ervaring met handvatverwarming heb, vraag ik me af of 2 standen niet te weinig is. Ik moet dan namelijk gelijk denken aan 'te heet' en 'te koud', dus onbruikbaar.

Emile, heb jij ervaring met de Daytona's?
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Via Louis kan je een set vinden (naast de Daytonas) die heel veel op de Soes grips lijken voor maar 35 euri:
http://louis9.louis.de/katalog2004/pages/575.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoogste vermogen is daarbij 40 Watt.

De Daytona grips zijn ook via Louis.de verkrijgbaar:
http://www.louis.de/_1034226328c23ea082 ... r=10032048
Afbeelding

Ze kosten daar maar 50 euro. Bij Hein Gericke zijn ze 70 euro, bij Motoport zijn ze iets van 110 euro...

De Daytona grips hebben volgens Louis verschillende reviews gewonnen en hebben een hoogvermogen van 48 Watt. Hij heeft 3 standen: OFF, Start, ON.

Ik heb ze gehad op m'n ST1100 en nu op de Tmax. Op beide motoren overigens hand deflectors die hetzelfde effect hebben als de handguards van de V-Strom. Makkelijk te installeren, heel degelijk gemaakt (alles in rubber, stuk beter dan oxford grips die ik op m'n Diversion 600 had gezet) en heel warm. 3 standen is meer dan genoeg. Als het echt koud is blijven ze toch op standje BBQ. Op koele zomeravonden laat ik hem nagloeien op ON, af en toe een kwartiertje boosten op Start etc... of gewoon weer uitzetten. Zorg dat de regelaar aan de linkerkant van je stuur zitten, kan je makkelijk switchen.

De beste combinatie is dit soort grips (relatief hoog vermogen), wind deflectors voor de handen en handschoenen die niet al te dik zijn. Zelf gebruik ik in de zomer en winter dezelfde "herfst" handschoenen van Held; zomerhandschoenen met Gore tex, verder geen extra dikke voering erin ofzo. De Held handschoenen hebben overigens een perfecte regenwisser op de wijsvinger, kwamen ook als beste uit te test bij Promotor.

Ik denk, als het dezelfde soort is als op de Tmax, dat je ze het gemakkelijkst kan koppelen aan de toeter plus en min, behalve als de V-Strom een aparte accessoire draad heeft wellicht. Ook een extra 7 amp zekering ertussen voor de zekerheid (paar cent bij beetje electronica knutselzaak).
MacB

Bericht door MacB »

ferdo schreef:
E-Strom schreef:Je kan ook gewoon even op de UK Suzuki website kijken:
http://www.suzuki-gb.co.uk/partdetail.asp?id=450&m=27" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Is niet veel geld, 50 euri voor die booster set... goeie deal. Volgens mij is deze identieke set ook bij Honda te koop voor 350 euro ofzo...
Dat was me al duidelijk. Maar heb je ook gelezen wat er onder aan die pagina staat?
** Actual product may differ from details shown in picture.

Dus dat plaatje zegt helemaal niets!


Ik heb op mijnen dl 1000 2 weken geleden de orginele handvatverwarming laten plaatsen en deze is identiek aan het plaatje. Ik heb enkel een stand meer om in te stellen. :wink:
E-Strom

Bericht door E-Strom »

MacB schreef:Ik heb op mijnen dl 1000 2 weken geleden de orginele handvatverwarming laten plaatsen en deze is identiek aan het plaatje. Ik heb enkel een stand meer om in te stellen. :wink:
En hoeveel heb je daarvoor mogen betalen, Mac? Geen 55 euro ben ik bang?
Ferdo

Bericht door Ferdo »

E-Strom schreef:
MacB schreef:Ik heb op mijnen dl 1000 2 weken geleden de orginele handvatverwarming laten plaatsen en deze is identiek aan het plaatje. Ik heb enkel een stand meer om in te stellen. :wink:
En hoeveel heb je daarvoor mogen betalen, Mac? Geen 55 euro ben ik bang?
Ik dacht dat ze in Nederland 234 euro incl. btw kosten, maar in Duitsland slechts 186 euro incl. Mwst.! Over dit prijsverschil heb ik geklaagd bij Nimag BV. Als antwoord kreeg ik dat de Duitse markt veel groter is en daardoor goedkoper. Tja, wat een dooddoener, want dat zou dan natuurlijk ook gelden voor alle andere OEM Suzuki producten. Maar een behoorlijk aantal van deze OEM producten zijn in Nederland zelfs goedkoper...

Soms snap ik niets van prijsstelling. Maar ik ga wel voor de Booster hot grips voor 55 euro's!
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik ben erg benieuwd naar het max wattage van die booster grips. En wat de prijzen in Duitsland betreft, Europa is nu 1 :D . Duitsland is Schengen, dus je mag alles ook daar kopen. En op alles moet in deze landen door de verkopende winkel minstens 2 jaar garantie gegeven worden, onafhankelijk van de fabrieksgarantie. En alles wat je bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; bestelt kan je gratis terugsturen als het niet goed is...

Heb je ze al ergens zien hangen, die booster grips? Zijn ze ook zo te bestellen bij Splash?
Ferdo

Bericht door Ferdo »

E-Strom schreef:Heb je ze al ergens zien hangen, die booster grips? Zijn ze ook zo te bestellen bij Splash?
Ja, ze liggen bij mijn dealer, Motoport Leek. Morgen ga ik ze reserveren, als niemand me voor is geweest... Ze worden inderdaad via spash gedistribueerd. Motoport Leek liet me ook een OEM Yamaha heated grips setjes zien. Exact hetzelfde als de Booster, maar wel 300 euro's!!!! Hoe durven ze?
MacB

Bericht door MacB »

Ik heb er 150 voor betaald, maar dit was een prijs gemaakt bij aankoop van mijn 1000tje. Omdat de verwarming van mijn freewind toen niet kon overgezet worden omdat de draden binnenin verlijmd waren. Dus werkelijke waarde ken ik eigenlijk niet.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

hoi,

wel geinig die dingen maar............. waar sluit je dat op aan en hoe laat je de kabeltjes lopen en wat moet er allemaal los dan ?


Bleuberry
Ferdo

Bericht door Ferdo »

bleuberry schreef:hoi,

wel geinig die dingen maar............. waar sluit je dat op aan en hoe laat je de kabeltjes lopen en wat moet er allemaal los dan ?


Bleuberry

Zo, mijn Boosters zitten erop. Heb ze voor 55 euro gekocht en voor 47,50 euro door mijn dealer erop laten zetten. Zelf knutselen is wel leuk, maar in een echte werkplaats zijn gewoon alle gereedschappen voorhanden en als je je oude handvaten heel eraf wilt krijgen dan heb je bijvoorbeeld een hogeluchtdruk spuit nodig. En die heb ik niet in mijn schuurtje staan.

De montage aan het stuur was vrij rechtlijnig. Het gepruts door de monteur begon pas toen hij erachter kwam dat de heated grips stekker, die zich aan de linkerkant boven de radiator bevindt (zwart-witte en oranje-groene draden), niet paste op de Booster stekker. Dus stekker eraf en solderen maar. En ik moet zeggen, petje af. Ik soldeer zelfs weleens aan computeronderdelen en weet hoe lastig het is solderen als je ergens niet goed bij kunt, maar deze monteur van Motoport Leek deed het uit de kunst. Na een uur reed ik alweer naar huis en nu met warme handen!
Toontje

Bericht door Toontje »

INFO!

Op mijn eigen fiets (2003) zit de set met de draaiknop aan de linkerkant (witte letters) en op mijn werkfiets (2004) zit de versie met de draaiknop aan de voorkant (rode letters), die zelfs hele dagen aanstaat. Ik zal eens navragen, of die laatste van Booster is. Beiden werken perfekt.

De ervaring van mijn dealer met niet-originele handvatverwarmingsets is dat er veel, heel veel kapot gaan.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

hoi ferdo,

Ik heb even snel in de schuur gekeken naar die gekleurde draadjes waarop e.e.a. aangesloten zou worden.
Maar ik zie zo gauw niets.

Bovendien ben ik erg nieuwsgierig hoe dit aangesloten zit.
Over het kontaktslot of direkte stroom via accu en op welke zekeringengroep? enig idee ? :roll:

Ik ben zelf geen doorrijder in de winter maar als er ergens draadjes zitten waarop ik leuke 12 volt grapjes kan aansluiten wil ik dit wel graag weten.


Bleuberry
Ferdo

Bericht door Ferdo »

@blueberry:

Als je aan de linkerkant direct onder de kuipbekleding vlak boven de radiator kijkt, dan zie je liggend op een plastic afdekking een aantal kabels liggen. Als je goed kijkt zie je een bruine stekker met daaraan oranje/groene (of grijs) en een zwart/witte kabel. Deze kabel zit met tape aan een andere kabel vast. Op het volgende plaatje kun je de plek zien waar die stekker te vinden is. En dan niet bij de claxon, maar daar rechts boven.
Afbeelding

Als je in het werkplaatsboek kijkt naar het electrisch diagram zie je dat die oranje/groene kabel op zekeringengroep 5 aangesloten zit. Dus niet rechtsstreeks op de accu maar inderdaad geschakelt dmv het contactslot. Dus vergeet je de aangesloten apparatuur uit te zetten, loopt je accu in ieder niet leeg...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferdo op za 25-12-2004, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

he Ferdo,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reaktie, hier kan ik wat mee!

Ik heb (nog?)geen werkplaatshandboek maar hier ben ik altijd blij mee,
ga nu even zoeken waar die draadjes zitten en of het handig is om te gebruiken.

groet,

Bleuberry
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Hoi blueberry,

het werkplaatshaboek kun je downloaden! Hier:
http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html

Enne, ik heb in het vorige bericht nog een foto ingevoegd waarop je kunt zien waar je zo'n beetje moet kijken voor die bruine stekker...
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ferdo (of wie dan ook), ik kan het niet zo goed uit het schema opmaken maar is die zwart witte kabel een aarde kabel? Kan je daadwerkelijk in het fotootje de stekker zien? Ik zit me rot te staren maar zie geen losse stekker hangen danwel een grijs/groen-orange en zwart witte kabel lopen. Wat is de makkelijkste manier om hier sowieso bij te komen?
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ja Emile, de zwart-witte kabel in de aarde kabel. Hahaha, ja het klopt dat je op de foto geen bruine stekker meer kunt zien. De foto is namelijk pas gemaakt toen de stekker er al af geknipt was en de kabels van de heated grips aan de uiteinden zijn vastgesoldeerd. Je moet de foto ook meer zien als een plaatsbepaling voor waar je precies moet kijken.

Het makkelijkst kom je erbij als je het linker kuipdeel eraf haalt. Dan kun je precies bovenop de plastic afdekking kijken waar alle kabels en de bruine stekker liggen.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Check, bedankt voor de uitleg. Dat moet een simpele operatie worden. Is het geen platte stekker (zoals toeter) waar je platte stekkers op kan aansluiten? Linker kuipdeel haal je er zo af (ja, ik heb het manual gedownload, ben een beetje lui :oops: ) ?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb bij Safe eens even een blik op de brillante "Engelse" tekst van de Daytona handvatten geworpen. Daar staat dat je niet zomaar een lijm mag gebruiken om de handvatten te fixeren. Waarmee zet jij (Emile) ze vast? Er werd ook iets over tweecomponentenlijm gezegd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Iron Horse schreef:Ik heb bij Safe eens even een blik op de brillante "Engelse" tekst van de Daytona handvatten geworpen. Daar staat dat je niet zomaar een lijm mag gebruiken om de handvatten te fixeren. Waarmee zet jij (Emile) ze vast? Er werd ook iets over tweecomponentenlijm gezegd.
Hmm.. ik heb geen text gezien (bij Hein Gericke). Er wordt wel eens aangeraden hairspray te gebruiken, maar met mijn peachfurr kop ligt dat niet voorhanden. Ik heb geloof ik een doodgewone hobbylijm gebruikt. De throttle grip kwam wat los te zitten, die heb ik toen wat bijgelijmd met Loctite (soort superglue). Sindsdien blijft ie strak zitten. Geen problemen tot nu toe, ook niet in die 50.000 km die ik op de ST met dezelfde grips heb gereden. Hein Gericke heeft er helemaal geen gebruiksaanwijzing bij zitten, wel een prijskaartje van 40 euro lager vergeleken met de normale motoport prijs. HG = 70 euro. Louis 60 euro geloof ik.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

E-Strom schreef:En alles wat je bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; bestelt kan je gratis terugsturen als het niet goed is...
Dat geldt alleen binnen Duitsland. Daarbuiten moet het franco worden teruggestuurd. Zie onderstaande tekst van Louis:
Rücksendung kostenlos

Unseren Versandpaketen liegt ein fertiger Rücksendeaufkleber bei. Sollte etwas nicht gefallen: Aufkleber auf's Paket, der Post übergeben - fertig.
Sendungen aus dem Ausland können nur "frei" angenommen werden - das heißt das Porto ist vom Absender zu tragen!

Das Porto für Rücksendungen innerhalb Deutschlands übernehmen natürlich wir.

Keine Kosten, kein Papierkrieg!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Dat weet ik... had ik dat gezegd? Ik dacht het waarschijnlijk, iemand vertelde het mij. Maar toen ik vorige week mijn nieuwe Daytona Travel Stars wilde bestellen kwam ik daar ook achter, toen toch maar besloten ze bij Motozoom (Louis in NL) te bestellen. Wel 10 euro meer, maar dan weet ik zeker dat ik voor ruilingen enzo gewoon effe bij ze in Utrecht langs kan gaan. Kreeg vandaag emailtje van ze dat de laarzen verstuurd zijn :D oh goodie goodie goodie!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

E-Strom schreef:....., toen toch maar besloten ze bij Motozoom (Louis in NL) te bestellen....
Weet waar je aan begonnen bent, wat een ellendezaak. Nooit en nooit koop ik daar nog wat. Verder zijn ze over het algemeen 25% duurder dan Louis.de.

En als je twijfelt tik dan maar eens Motozoom in op http://www.motor-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in de zoekfunctie. Of jij bent toevallig 1 van die mensen die toevallig een keer geluk hebben (gehad), maar het gros is zeeeer ontvreden over die ballentent. Zie o.a. hier
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Iron Horse schreef:
E-Strom schreef:....., toen toch maar besloten ze bij Motozoom (Louis in NL) te bestellen....
Weet waar je aan begonnen bent, wat een ellendezaak. Nooit en nooit koop ik daar nog wat. Verder zijn ze over het algemeen 25% duurder dan Louis.de.
Check, bedankt daarvoor. In dit geval was er op het totaal bedrag maar een minimaal verschil (274 ipv 265 ofzo), alsnog 50 euro of meer goedkoper dan in de normale winkel. Kon ook op de site zien dat ze het in voorraad hadden. Motorgoedkoop.nl ziet er wat dat betreft wat minder duidelijk uit (en nog wat duurder). In Utrecht zelf ben ik 1 keer langsgeweest, maar zag er prima uit en werd netjes behandeld. Ik zie het wel...
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Iron Horse schreef:
E-Strom schreef:....., toen toch maar besloten ze bij Motozoom (Louis in NL) te bestellen....
Weet waar je aan begonnen bent, wat een ellendezaak.
IH.... S.v.p. niet de hetze tegen Motozoom van het ene forum naar het andere brengen :? Ik denk dat je je wellicht iets te makkelijk laat meeslepen met de grijze meute. Ik kan je waarschijnlijk van elke zaak op een forum wel uitermate negatieve berichtgeving laten zien. Als wij Nederlanders ergens goed in zijn is het wel zeuren :o

Ikzelf heb nu een vijftal keer dingen besteld bij motozoom en nog nooit problemen gehad. Dit houdt niet in dat Motozoom een 100% top-zaak is, maar wellicht is de negatieve berichtgeving van het (doorgaans erg jeugdige) publiek van motor-forum niet geheel objectief.

Just my 2 cents...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Emile

Dat is het enige, maar dan ook werkelijk (bijna) het enige positieve wat ik soms lees; dat men in de winkel aardige mensen ontmoet en goed geholpen wordt, maar via internet is het een boevenbende. Ben er zelf ook wel eens binnen geweest maar vind het niet een echt spannend gebeuren. Echt alleen maar de basics die je kunt passen, voor de rest niet veel.

Ik ben benieuwd naar je ervaring(en). Mogelijk dat je de thread op Motor-Forum kunt aanvullen, maar dat hoor ik dan nog weleens. (Krijg net weer een mailnotificatie van het desbetreffende item. En ja hoor nu net eentje die positief is, maar het blijft een uitzondering. Wij zweren bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; AfbeeldingAfbeelding)

CU @ Sunday :?:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Heerlijk, iemand die objectief en kritisch blijft. Doet me beetje aan de papegaai reclame denken (voor een tijdschrift geloof ik... dat onthou ik dan niet...hmm). Hetzelfde zie je ook als je op http://www.tweakers.net" onclick="window.open(this.href);return false; (buyerszone) de negatieve reacties van sommige mensen over (internet)winkels ziet. Zelfs de beste zaken krijgen van sommige mensen niks goed te horen, maar als je dan 80 anderen ziet met goede ervaringen wordt het al objectiever. Meestal hoor je de positieve verhalen niet (bij tweakers meestal wel gelukkig, goed systeem). Je kan er in ieder geval vaak uit halen hoe goed de communicatie is (niet alleen van shop naar consument, maar ook andersom). Je ziet ook vaak winkels of producten die het in het begin slecht doen, dan duidelijk verbeteren maar dan de stempel al hebben. Zo ook in positieve zin, zo zullen Duitse auto's en motoren altijd een betere reputatie hebben dankzij de oude VW Kever, terwijl ze objectief gezien meestal slechter dan hun Japanse / Engelse concurenten zijn. Zo zullen de komende tijd Triumphs nog gezien worden als olielekkende, onbetrouwbare krengen en Suzukis als snelroestende hobbyfietsen.

Mythes, brand marketing, gossip, hypen en stigmatiseren. Het blijft interessant :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Be-Outside

Ik spreek uit eigen ervaring en zie het alleen maar bevestigd op andere fora. En daar zitten ook positieve ervaringen bij, maar waar het fout gaat is wanneer je een klacht hebt. Als daar dan helemaal niet meer op wordt gereageerd, hoe dan ook en ze je met de shit laten zitten en je naar je centen kunt fluiten heb ik het echt gehad met zo'n ballentent. En dit is echt meer dan "waar rook is, is vuur".

Maar zoals al eerder gezegd ieder zo z'n mening. Maar Motozoom heeft bij mij echt definitief afgedaan. En een hetze is niet nodig, dat hebben ze al tegen zichzelf afgeroepen.

CU @ Sunday
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Iron Horse schreef:Dat is het enige, maar dan ook werkelijk (bijna) het enige positieve wat ik soms lees; maar via internet is het een boevenbende. Ben er zelf ook wel eens binnen geweest maar vind het niet een echt spannend gebeuren. CU @ Sunday :?:
Nee, binnen hebben ze express alleen maar de basics van eigen merk. Je moet het tenslotte goedkoop houden, geen onnodige voorraad. Kan dat wel begrijpen met betrekking tot het concept.

Hopelijk kan ik ook een positieve bijdrage leveren aan die thread. Als het systeem is zoals bij Tweakers kan het best zijn dat je over een jaar 4 hele slechte ervaringen ziet van vorig jaar en dan 30 goede ervaringen waarvan sommige met delay. Ik wil niet zeggen dat de slechte cases in die thread getuigen van professionaliteit hoor, integendeel. Op tweakers zie je in ieder geval nog vaak een reply van de zaak zelf als verdediging. Een mailtje naar motozoom met de link naar de thread erin zou op zich wonderen kunnen doen.

Ik sta reserve zondag tot 1500 uur. Als ik voor die tijd niet gebeld wordt denk ik dat ik m'n admiraaluniform aantrek, m'n nachtstop tas in de topcase stop en mezelf in Utrecht voor aap zet...hmmm... denk ik... :?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ach het "komische" is dat ik laatst een paar reacties op hun website wilde plaatsen m.b.t. enkele van hun artikelen. Omdat ik daar wat negatieve opmerkingen in had geplaatst vanwege hun service werden die dus niet geplaatst. Want ja, kritiek is tot daar aan toe maar sensuur is natuurlijk een stuk gemakkelijker om je image te beschermen. Lekker objectieve weergave van door klanten ingebrachte reacties.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Motozoom

Bericht door E-Strom »

Op oudejaarsdag online besteld (site gaf aan dat product in voorraad was), gisteren op 5 jan email gekregen met bevestiging dat het verstuurd was (op zich nooit email gekregen met bevestiging bestelling op zich), vandaag 6 jan om 1200 m'n nieuwe Daytona Travel Star laarzen in ontvangst mogen nemen (hoefde nergens voor te tekenen). Mooi ingepakt in doos, nette rekening. Snel en zeeer goedkoop, ik ben blij.

Ik zou wel een bevestigingsmail van bestelling willen hebben maar denk dat een telefoontje dat ook wel moet opklaren eventueel. Niet tekenen kan ongetwijfeld voor problemen zorgen. Maar voor die prijsverschillen maakt me dat niet zoveel uit. Dus ik zal het nog wel vaker gebruiken.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Hier m'n nieuwe laars:
Afbeelding

Vergeleken met m'n oude laars (die het 10 jaar lang als non-stop woon, werk, vlieg, wandel, klus, rij en hike laars heeft uitgehouden zonder z'n waterdichtheid en comfort te verliezen) was ik toch wel aan vervanging toe langzamerhand :D :
Afbeelding

De nieuwe zijn de Daytona Travel Stars. Ze zijn eigenlijk qua zit vrijwel hetzelfde als de mijn oude (die je ook nog nieuw kan krijgen), de Daytona Travellers. Overigens hebben de Daytona Road Stars (iets korter, zien er redelijk hetzelfde uit) een andere leest die voor mij te los was. Maar de Travel Stars zijn subliem. Enige verschil met de Traveller is dat aan de binnenkant de rits wat korter is (waardoor hij helemaal bedekt is met velcro) en aan de buitenkant (zichtbaar op foto) het klitteband juist langer is gemaakt (zodat daar ook de rits helemaal bedekt is). Voor de rest een iets ander geborduurd motief op de scheen (ipv plastic tekst) en de buiten-achterkant van de schacht die iets hoger oploopt.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Iron Horse schreef:Ik heb bij Safe eens even een blik op de brillante "Engelse" tekst van de Daytona handvatten geworpen. Daar staat dat je niet zomaar een lijm mag gebruiken om de handvatten te fixeren. Waarmee zet jij (Emile) ze vast? Er werd ook iets over tweecomponentenlijm gezegd.
Om maar weer even terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp...

Mijn boosters begonnen ook gelijk los te zitten. Eerst de linker, die daarna met lijm werd vastgezet, en eergisteren de rechter en ook weer de linker.

Pfff, je wil niet weten hoe gek het voelt als je weet dat je handvaten loszitten!

Nu zijn ze vastgezet door eerst isolatietape om het stuur c.q. de gashandel te wikkelen en daarna met veel kracht de heated grips erop te draaien. Muurvast nu!!! Gelukkig...
Korsan

Bericht door Korsan »

Wie heeft trouwens ervaring met originele suzuki handvatverwarming. Hoe bevallen ze en blijft daarna alles zitten zoals het was (handkappen en stuur gewichtjes).
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Op meerdere motoren heb ik super ervaringen met de Daytona handvatverwarming die je bij motozoom / louis / Hein Gericke / Motoport (stuk duurder daar voor identieke set) kan krijgen. Be-outside heeft ze op zijn DL1000. De linkergrip was in eerste instantie niet goed vastgelijmd, maar dat is nu gefixed als het goed is. Op m'n ST1100ABSTCS, T-max en nu TDM voldoet het uitstekend. Ongetwijfeld scheelt het je ook 2 of 3 (vaak nog meer) keer het bedrag in vergelijking met originele (soes / honda / yamaha) handvat verwarming die zeer zeker niet persé beter van kwaliteit is door die prijs. Die grips zijn, net als doodnormale originele grips, ook gewoon cilindervormige rubberen grips die niet te stroef moeten zijn omdat ze anders niet op de handvatten kunnen glijen en met de juiste lijm vastgemaakt moeten worden zodat ze niet gaan draaien.

Sommige dealers / monteurs gebruiken of niet genoeg of niet de juiste lijm. Vaak zit het goed vast na montage, maar wordt de lijm zacht als de grips op standje BBQ staan. Soms wordt ook wel haarlak aanbevolen, zelf gebruik ik meestal gewone hobbylijm. Eerst een beetje laten drogen helpt wel denk ik, voordat je de grip erop schuift. Anders schuift de grip alle lijm zo weg. Maar dit heeft op zich dus NIETS met het type heated grips te maken, dus laat je niet verleiden tot het uitgeven van een sloot geld voor "original suzuki equipment" vanuit de illusie dat het dan beter vast zou blijven zitten. Het voornaamste verschil zit hem in de naam. Het is dus voornamelijk afhankelijk van het soort lijm, de hoeveelheid en hoe het aangebracht is.
Korsan

Bericht door Korsan »

Blijft dan de rest gewoon op zijn plek zitten? Zoals handkappen ed.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Korsan schreef:Blijft dan de rest gewoon op zijn plek zitten? Zoals handkappen ed.
Yep, Korsan, alles blijft gewoon bij het oude!!! :)
Zie hier voor foto's van hoe dat in elkaar steekt...
Korsan

Bericht door Korsan »

Ziet er goed uit.
Korsan

Bericht door Korsan »

Misschien nog een "domme" vraag. Is er verschil tussen de originele Suzuki handvatverwarming voor de 650 en de 1000? Ook voor wat betreft het bouwjaar van de motor. Op de Suzuki site staan allemaal verschillende bestelnummers.
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb gebeld met Nimag en zij vertelden dat voor 2007 model 650 nog geen originele handvatverwarmingsset beschikbaar is. Dit zal binnen 2 maanden wel te leveren zijn. Hij wist mij niet te vertellen of de aftermarket wel passende modellen heeft. Schijnt te liggen aan stuur e.d.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Heizgriffset "DAYTONA"

Bericht door RvGS »

Ik heb met interesse dit 'draadje' gevolgd en zie dat bij Louis de Daytona’s nu in de aanbieding zijn voor € 39,95…dus morgen even naar Mr.Louis of in iedergeval even bestellen. Op de site staat ook de handleiding, misschien handig voor deze of gene.

zie hier:
Louis angebot en handleiding
Groet, Robert |
Plaats reactie