Batterij leeg ... alarm defect ??

...
Plaats reactie
Giantpat

Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Giantpat »

Hallo V-Strommers,

in de winterperiode ben ik jammer genoeg niet in de gelegenheid om mijn Strom regelmatig aan de druppellader te hangen. Mijn batterij was al eens bijna leeg geweest en nu weer met het gevolg (na 4 jaar) dat de batterij defect is.

Bij aankoop van de motor werd een origineel alarm van Suzuki geinstalleerd. Het ledje hiervan knippert normaal gezien als het alarm geactiveert is maar toen ik in de garage kwam brandde het ledje zeer zwak maar continu (alarmstatus?).

Nadat de batterij is vervangen (door een niet-merk dealer vanwege niet tevreden van degene waar ik hem gekocht heb) blijkt het alarm niet meer te werken (ik kan het niet meer activeren).

Weet iemand hier raad mee? Ik heb jammer genoeg geen handleiding van het alarm - misschien dat het te programmeren is met het tweede knopje op de afstandsbediening?

thx,
grtz,
Giant Pat
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Hallo Giantpat,

Wat is het merk en type nr. van het alarm ? Misschien kan ik dan nog iets vinden voor je. Leg anders eerst even de min klem van de accu los voor enkele minuten.

Gr. Leo.
Giantpat

Bericht door Giantpat »

Thx Leo.

Het alarm zit opzij onder het zadel. Ik zal er morgen eens naar gaan kijken. Op de afstandsbediening staat Model 66R ben je daar iets mee?

grtz,
Giant Pat
Giantpat

Bericht door Giantpat »

Leo,

ben daarjuist gaan kijken ... de enige tekst die ik zie staan op het alarm is:

op de voorkant een embleem E24 en 10R-020023
op de zijkant: 99999 RSON5-CMO 42-04

ben je hier meer mee?

UPDATE:

heb een link gevonden op het net: dit is het alarm idd

http://www.lmcs.it/getfile.php?tipo=doc ... IDESCR.jpg

thx,
Pat
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Giantpat,

Ik ga kijken of ik iets daar van kan vinden.

Gr. Leo.
Giantpat

Bericht door Giantpat »

Leo,

thx maar no worries (misschien).

Heb een engelse versie toegekregen van de mensen van de italiaanse site. Hier staat inderdaad in beschreven hoe je een "nieuwe" afstandsbediening moet kenbaar maken aan de centrale. Ik hoop dat het dat is - ga dat in ieder geval aans proberen (na het weekend - ik vertrek binnen 30 min op verlof met de motor en ik riskeer niet dat hij helemaal niet meer macheert natuurlijk).

I'll keep you posted.

bedankt in alle geval,
Giant Pat
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

gaint pat, kan je ons even vertellen hoe je het hebt gedaan ivm je afstandsbediening ik heb namelijk een zelfde probleem groetjes
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door John007 »

Bilo schreef:gaint pat, kan je ons even vertellen hoe je het hebt gedaan
Als ik het zo zie dan is gaint pat hier niet meer... bericht is ook al meer dan 5 jaar oud.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

ja maar ik dacht toch eens even te proberen :)
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Silverstorm »

Ga eens even langs Jacqmaer Bilo,is vlakbij voor u en die zullen u waarschijnlijk wel kunnen helpen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

ben er al geweest, ik ken Fons en Patrick heel goed. ze hebben naar Suzuki België en Duitsland gebeld en foto's gemaild naar hun van mijn alarm module en afstandsbediening nu is het even afwachten wat ze gaan zeggen als er een Engels of Nederlandstalig handleiding bestaat of een aansluit schema, technisch en elektronisch ben ik heel sterk maar helaas zonder enige schema ben je niets, ik heb op internet gezocht enkel een handleiding in het Italiaans en geen aansluitschema. Sonar Italië heeft 2jaar lang alarmen gemaakt voor Suzuki dan in het origineel dat ben ik allemaal te weten gekomen via Patrick nu is het even afwachten. Enigste van wat ik schrik heb is dat ik later mss ooit in de problemen kom met de alarm en mijn motor niet meer gestart kan krijgen laten we hopen van niet, tot nu toe heeft de vorige eigenaar nooit problemen gehad alles is gebeurd na het niet gebruiken van een druppellader. groetjes bedankt voor je reactie ivm jacqm
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Eikie »

Edy, had jij niet een poos geleden een schema voor een soortgelijk alarmgeval gevonden voor een ander forumlid ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

Hoi eikie kan jij misschien aan (edy) als hij dat schema nog heeft ? Ik ben hier nog nieuw en ik ken eigenlijk nog niemand, alvast bedankt voor je reactie. En hopen dat ik een schema kan vinden. Groetjes Bilo
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Eikie »

Edy je hebt een PBtje
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Eikie »

Hi Bilo,

ik ben bang dat het om een ander type alarm ging


http://www.autostyle.nl/media/downloads/SA_LM210A.pdf
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Frank »

Leuke pdf, Eikie...

Zou de politie ook van deze passage gecharmeerd zijn?
Hoognodig inhalen
Wanneer u heel erg veel haast heeft kunt u deze functie gebruiken. Druk op de , de sirene zal 8 keer
piepen en de knipperlichten zullen knipperen. Druk op de om deze functie te stoppen.
Opmerking: gebruik dit alleen in de allerhoogste nood
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Eikie »

Ik had de PDF niet eens gelezen.... copy/paste uit een eerdere topic.

Ben benieuwd of je er ook een blauw zwaailicht bij krijgt :-)}
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

nogmaals bedankt eikie, indd dit is een ander schema deze had ik al gevonden maar helaas. Ik zal moeten afwachten op Suzuki duitsland, want Italië mailde terug met ( we hebben geen Engelstalige handleiding en/of aansluitschema van deze type terwijl sonar Italië 2jaar alarmen hebben gemaakt voor Suzuki.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Iron Horse »

"Gewoon" de bedrading weer origineel maken n.a.v. het originele schema. Dan moet je het alarm er toch gewoon tussenuit kunnen halen. Of zie ik iets over het hoofd?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

is toch niet zo simpel hoor, en dat terwijl ik technisch goed ben. Ik ga afwachten, ik wil liever een schema erbij van de alarm zelf en dan nog de origineel schema van Suzuki kabelboom dan ben ik een heel stuk verder. Maar als eerst ga ik proberen de afstandsbedieningen opnieuw te kunnen koppelen
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Eikie »

Bilo schreef:nogmaals bedankt eikie, indd dit is een ander schema deze had ik al gevonden maar helaas. Ik zal moeten afwachten op Suzuki duitsland, want Italië mailde terug met ( we hebben geen Engelstalige handleiding en/of aansluitschema van deze type terwijl sonar Italië 2jaar alarmen hebben gemaakt voor Suzuki.
Waarom vraag je niet naar dat Italiaans schema? Tekeningen zijn in alle talen te lezen en met Google translations kom je ook een eind toch ?

Succes met de zoektocht
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Bilo

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Bilo »

Een aansluit schema willen ze niet opsturen enkel een handleiding en als ik deze handleiding via google laat vertalen dan klopt het voor geen kant wat er allemaal opstaat :). Nu gaat Suzuki Duitsland contact opnemen met sonar Italië waarom ze zo moeilijk doen.
Giantpat

Re: Batterij leeg ... alarm defect ??

Bericht door Giantpat »

@Allen,

ik was inderdaad een tijdje weg maar altijd Strommer gebleven. Heb trouwens gisteren mijn nieuwe besteld dus de liefde blijft :-)

Om dit topic even up te daten vanuit mijn probleem: eigenlijk heb ik dat toevallig ontdekt (en ondertussen wel nog eens moeten doen): gewoon het alarm loskoppelen en terug aansluiten. Dus echt de stekker loskoppelen (met je losschroeven want in een waterdichte koppeling). Je hoort dan een klik van een soort relais (allicht) en dan werkte het terug ... dus de aanbeveling "vervangen" van de dealer was niet echt top ...

Hopelijk kan dit nog iemand helpen in de toekomst.

mvg,
Pat
Plaats reactie