Handkappen DL 1000

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Handkappen DL 1000

Bericht door Bacchus »

Beste mede strommers,

Ik heb voor mij DL 1000 (model 2003) de nieuwe handkappen (vanaf model 2004) besteld. Bij motorhuis Venlo hadden ze deze op voorraad en heb deze meegenomen. Nu paste de linker zijde niet en bleken het de handkappen voor de 650 te zijn (hydrolische koppeling maakt het verschil). Ik ben gisteren teruggereden en nu blijkt dat de handkappen voor de DL 1000 niet als set te verkrijgen zijn, maar alleen als losse onderdelen. Los kost mij dit grapje € 76,-, de set voor de DL 650 kost echter maar € 39,-.

Motorhuis Venlo gaat bellen naar Suzuki om te vragen vanwaar dit verschil. Weet iemand toevallig waar ik deze handkappen wel kan bestellen tegen een schappelijke prijs? Dit voor het geval dat Motorhuis Venlo niets voor me kan regelen bij Suzuki. (handkappen, incl. spacers en verlengde schroeven)

Wel alle lof trouwens voor het Motorhuis, de service is er prima.

edit: net zelf even naar Suzuki gebelt en ze zijn niet leverbaar voor de DL 1000 omdat ze standaard worden geleverd op dit model. Losse onderdelen zou dus de einige optie zijn en dat is 2 x zo duur. Dat is dus behoorlijk ... euh minder. Iemand betere alternatieven?
Korsan

Bericht door Korsan »

Kijk bij http://www.advertentiezoeker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Suuz

Bericht door Suuz »

Handkappen van Touratech wellicht?
mlenior
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Lelystad
Contacteer:

Handkappen DL 1000

Bericht door mlenior »

Hoi, Ben zelf ook in het bezit van een DL1000 bj 2003 met handkappen. En had ooit eens een stuk.(Motor laten vallen) besteld bij Hoegee in Giessen. Prijs weet ik zo effe niet meer maar zeker geen € 79,- voor de twee.. als ik jou was zou ik ze gewoon eens bellen. Suc6 8)
Vstrom DL1000 Bj 2003, 24000Km, Blauw.
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik ga eens rondkijken.
De handkappen van Tourateck zijn nog duurder helaas. Dit heb ik al in hun catalogus nagekeken.

Ik ga zeker eens even bellen. Bedankt voor de tip

even voor de duidelijkheid; Ik zoek wel de handkappen van de v-strom vanaf 2004. Dus de grotere handkappen als op het model 2003. En de zijkant is ook dicht.

Alvast bedankt voor jullie reacties
Fred

Bericht door Fred »

Is er iemand die nog iets meer weet hoe ik goedkoper aan zulke handkappen kan komen, ik ben namelijk ook nog op zoek naar een linker kap van een 1000 K4, of twee vervangkappen die niet te duur zijn.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Je kunt ze wel per stuk bestellen als los onderdeel. ik was voor de hele set ca 75 euro kwijt dus het zal voor 1 losse handkap wel een stukje goedkoper zijn. Al blijft het belachelijk duur om goed 30 euro voor een stukje plastic te betalen.

ik ga morgen kijken bij louis in duitsland voor een alternatief. Maar kom helaas steeds terug op de gewone Suzuki handkappen. Ze zien het nu eenmaal beter uit.
Fred

Bericht door Fred »

37,50 euro voor een stukske plastiek van een paar honderd gram, das inderdaad veel te veel geld. Maar het probleem is dat ze moeten passen zonder al te veel aanpassingen. Wat doe je ermee hé? :(
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Wat dacht je van een koffer voor 199,- en een los inzetstuk (voor de kleur) voor 70,-.
Het omvallen van de motor omdat ie scheef beladen was kost me dus 270 euries :?
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Handkappen bij Motoport Hillegom besteld.
Kosten € 29,04 ex btw.
Bestelnr 5754106G00019

Even voor de zekerheid checken dat het nummer goed is bij Motoport als je ze besteld.

Motor was eens omgewaaid en er moest en nieuwe handkap op, nu zijn ze dus alleen per set te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

hmmm raar. Volgens zowel motoport als in Venlo melde ze dat alleen de versie voor de 650 als set te krijgen is. Daar past alleen de rechter kap van.

Maar ik ga zeker even bellen!
de Buizerd

handkappen

Bericht door de Buizerd »

hallo leuk dit te zien dat ik dus niet de enige bent met het probleem handkappen
heb zelf een dl1000 k2
en ben ook eens een keer omgevallen
maar ze zijn moerlijk te vinden voor een lage prijs
misschien een sloperij een optie
ik ga zelf binnen kort ook aan de surf op het net of ik wat kan vinden
of ja heeft iemand een set liggen van een k2
Plaats reactie