Waterdichte houder PDA of overige GPS als TOMTOM.

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Waterdichte houder PDA of overige GPS als TOMTOM.

Bericht door Iron Horse »

Mogelijk een aardige oplossing voor de PDA gebruikers die daarmee navigeren op de motor (zoals ik) maar niet een waterdichte of trillingsbeschermende oplossing hebben. Voordeel is namelijk dat een PDA oorspronkelijk niet geschikt is voor montage op een motorfiets vanwege de mogelijk vernietigende (hoogfrequente) trilligen die de electronica omzeep kunnen brengen en deze bevestiging dat probleem niet zou hebben. Met name de solderingen en andere aanhechtingen kunnen hierdoor de geest geven. Zie hiervoor ook uitleg op de website van "Notter".

O.a. bij Louis.de hebben ze nu een combinatie van een Held tasje met een vrij prijzige SW-Motech stuurbevestiging. Deze combi is er zowel voor PDA's als voor bv Tomtoms. Vanaf 14,95 voor de tas en vanaf 39,95 voor de stuurbevestiging.

Ik heb er navraag naar gedaan toen ik in Essen was, maar men had daar vorige week geen model ter beschikking anders had ik het misschien wel aangeschaft. Kan dus helaas nog niet uit ervaring spreken, maar het ziet er wel goed uit. Afgezien van de naar mijn menig te hoge prijs voor de stuurhouder van SW-Motech.

Zie voor details de volgende link. http://www.louis.de/_20545e99cd6294b6a3 ... f/0799.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

AfbeeldingAfbeelding

De tas zou zowel horizontaal als vertikaal te monteren zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ziet er niet echt waterdicht uit....

heb spiegelverbreders van SW-motech voor 40 euro gekocht :shock:
maar wat een kwaliteitje :D dus niet duur, wel veel geld!

PS:ik doe mijn N95/navigatie gewoon bovenin mijn tanktas, heeft hij ook geen last van trillingen! en dan met een oortje naar mijn intercom sst van baehr. werkt goed, kan ws ook met andere intercoms?
voordeel is dat je ook nog muziek hebt met MP3 speler, en met evt passagier kunt oh-en, zeker op de lange saaie snelweg.......

trouwens, met de hele installatie van draden zoals boven beschreven, had ik toen wel die SW-motech tanktas met stroomvoorziening willen hebben! ideaal, geen kabels buitenom!
en die hebben ook de PDA-oplossing AAN de tas :D Geniaal!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Strommie

Bericht door Strommie »

Hoi Rob,

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de 'tas-oplossing', en hoor graag je ervaringen.
Zat heel toevallig weer eens op dit forum te 'snuffelen'; groet aan een ieder! :)

Groet, Rinus
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ff off topic...... :bye: Strommie :!:
en weer on topic :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Renevw

Bericht door Renevw »

Ziet er erg interessant uit. Echt super waterdicht ziet hij er inderdaad niet uit maar zeker spat-waterdicht. Uiteindelijk wil ik gewoon netjes een Garmin Zumo 550 onder mijn ruitje hebben maar dat is nog toekomst muziek. Tot die tijd is het een erg goedkope oplossing als je bijvoorbeeld heeel toevallig :roll: een tomtom van de zaak hebt. Ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen. Eigenlijk rijd ik alleen voor de lol dus een stukje verkeerd rijden is eigelijk niet eens erg maar toch :D navigatie blijft erg handig.

Gr Rene
TheQ

Bericht door TheQ »

Al eens gekeken op http://www.otterbox.com/ ?

Ik heb zo'n dooske overgekocht van Roeleke en moet zeggen prima materiaal.
Paul

Bericht door Paul »

ik gebruik al ruim een jaar een otterbox icm een pda.

Ik vind het een prima combi. als je al in het bezit bent van een pda, bij voorkeur een met ingebouwde GPS ontvanger, is een otterbox een goedkope oplossing.

Maar ook ik droom van een Zumo.

Paul
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Bij de mediamarkt een houden gezien voor de montage op het stuur. Dit kun je combineren met diverse houders, voor diverse navigatiesystemen.

Ben wel bang dat de tomtom stuk gaat door de trillingen (tomtom one?)
http://www.multistore.gr/promotions/2nd ... lder2b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.multistore.gr/promotions/2nd ... lder2a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Bacchus schreef:Bij de mediamarkt een houden gezien voor de montage op het stuur. Dit kun je combineren met diverse houders, voor diverse navigatiesystemen.

Ben wel bang dat de tomtom stuk gaat door de trillingen (tomtom one?)
http://www.multistore.gr/promotions/2nd ... lder2b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.multistore.gr/promotions/2nd ... lder2a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken die prullen, op de fiets ok, maar niet op de motor, tenzij je er heel snel vanaf wilt.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

jwaterink schreef: Ik ken die prullen, op de fiets ok, maar niet op de motor, tenzij je er heel snel vanaf wilt.
Als in stevigheid? Verlijmen van de houder met de standaard is geen probleem. De tomtom blijft wel hangen op de houder. Te veel speling in de arm? Of toch te veel trillingen?

Zoals je begrijpt ben ik wat voorzichtig anders ben ik op korte termijn weer 180 armer en geen tomtom. :?
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Het verlijmen van de metalen staaf in het kunstof is vaak shit en dan zit je nog met het gewicht. De gemiddelde navi op het dashboard in zo'n houder wappert er vrolijk op los bij slecht wegdek, op de motor nog een tikkie harder. Nee, ik ben er niet gek op.

Neem dan aub een Otterbox of eentje van brodit. Die hebber er een waar ook motormontage is bijgeleverd.
Plaats reactie