Chip?
Chip?
Ik zie op de Bike design site http://www.bike-design.be" onclick="window.open(this.href);return false; een electronische module staan:
Ordernummer DAIJIRO RE-076
Beschrijving Electronic Module
Prijs 135 EUR
Constructeur & Model Suzuki DL 650 V-Strom
Vanaf Jaar 2004
Verder zag ik in de Motorrad een ouder model DL1000 te koop staan waarbij vermeld stond dat ie een V-max chip had. Gaat het over een module zoals hierboven beschreven? Soort performance chip, net als op de BMW's?
Ordernummer DAIJIRO RE-076
Beschrijving Electronic Module
Prijs 135 EUR
Constructeur & Model Suzuki DL 650 V-Strom
Vanaf Jaar 2004
Verder zag ik in de Motorrad een ouder model DL1000 te koop staan waarbij vermeld stond dat ie een V-max chip had. Gaat het over een module zoals hierboven beschreven? Soort performance chip, net als op de BMW's?
Volgens mij gaat dit meer om een kastje om de begrenzing van de eerste versnellingen eruit te halen. Een begrenzing die er vanwege de emissie eisen ingebakken is.
Een simpele modificatie aan de bedrading die van de versnellingsbak afkomt door middel van een weerstandje werkt ook prima. Afhankelijk van hoe netjes je het maakt, zijn de kosten vanaf 0,10 Euro.
Een simpele modificatie aan de bedrading die van de versnellingsbak afkomt door middel van een weerstandje werkt ook prima. Afhankelijk van hoe netjes je het maakt, zijn de kosten vanaf 0,10 Euro.
hoi E-strom,
Ik rij inmiddels een aantal weken met de amerikaanse versie van zo'n ding.(via ivanspreformance)
Het werkt perfekt!
Na Jaren met een CBX 1000 6-cilinder gereden te hebben(1000cc/ 108 pk) miste ik vooral in de lage versnellingen wat power.
Daar de 1000 strom ook bijna 100 pk heeft en meer dan 100 kg lichter is, baalde ik als een stekker.
Nu gaat ie lekker snel van z'n plek, het geeft wel wat gewenning maar dan wil je niet anders.
Let wel op voor je zelf gaat rommelen of kabeltjes knippen er zijn verschillende plug-in versie's en je garantie vervalt zodra je dealer er achter komt.
De kosten van een plug-in zijn ergens tussen de 140 en 200 Euro.
Denk er wel vtv over na, je power komt er veel sneller in, dit is bij gladde wegen wel wat meer oppassen.
Doch alle "begrensde" tweewielers zien wel je achterkant wat sneller als dit je kick is.
Bleuberry
Ik rij inmiddels een aantal weken met de amerikaanse versie van zo'n ding.(via ivanspreformance)
Het werkt perfekt!
Na Jaren met een CBX 1000 6-cilinder gereden te hebben(1000cc/ 108 pk) miste ik vooral in de lage versnellingen wat power.
Daar de 1000 strom ook bijna 100 pk heeft en meer dan 100 kg lichter is, baalde ik als een stekker.
Nu gaat ie lekker snel van z'n plek, het geeft wel wat gewenning maar dan wil je niet anders.
Let wel op voor je zelf gaat rommelen of kabeltjes knippen er zijn verschillende plug-in versie's en je garantie vervalt zodra je dealer er achter komt.
De kosten van een plug-in zijn ergens tussen de 140 en 200 Euro.
Denk er wel vtv over na, je power komt er veel sneller in, dit is bij gladde wegen wel wat meer oppassen.
Doch alle "begrensde" tweewielers zien wel je achterkant wat sneller als dit je kick is.
Bleuberry
Dit is de "powerswitch" die ik zelf gemaakt heb. Door de schakelaar om te zetten kan gekozen worden uit standaard instelling of met weerstand(2,2K). Onder het rijden kan er omgeschakeld worden om het effect te testen. Zoals al op een ander forum omschreven merk ik bij mijn DL650 nauwelijks verschil. (Motor/ In houden van de motor)
g pack van nikko racing
hoi met frank ik heb er een g pack op gezet en samen met de venom uitlaten[ op de beurs in utrecht via mdi voor 399 euro voor de dl 1000]
zorgen ze voor meer trekkracht en een stevige roffel.
zorgen ze voor meer trekkracht en een stevige roffel.