Smart-Helm voor motorrijders over een jaartje of 5?

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Smart-Helm voor motorrijders over een jaartje of 5?

Bericht door Iron Horse »

Het volgende heb ik van de ANWB website geplukt. E.e.a. ter info.

Nieuws

'Smart-helm' voor motorrijders

04-10-2004
Een Britse industrieel ontwerper heeft een 'smart-helm' ontwikkeld voor motorrijders. Net als bij piloten van straaljagers kunnen de dragers via een display in het vizier zien hoe hard ze gaan. Bovendien wordt zichtbaar of de knipperlichten aan staan en in elke versnelling ze rijden.

Volgens The Sunday Telegraph is de vinding bedoeld om de verkeersveiligheid te verbeteren. Dragers van de nieuwe helmen hoeven niet steeds naar de metertjes op het stuur te kijken, maar ze kunnen de ogen op de weg houden en zo sneller reageren op onverwachte situaties.
De 24-jarige uitvinder zoekt momenteel een fabrikant voor zijn overigens draadloze product. Hij hoopt dat de helmen binnen vijf jaar op de markt zijn.

Bron: ANP

© ANWB 2004
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-dad

Bericht door V-dad »

Vind dat er dan ook maar een helmvizier moet komen waar je flitspalen, guns en vergelijkbaars in ziet, rijdt een stuk relaxter 8)
Biker

Bericht door Biker »

Dit is wel leuk voor de duo om er een dvd mee te kijken. Laat mij dan maar naar die klokken van de strom kijken..
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kijk meestal op mijn meters wanneer ik weer eens een camera van de KLPD in de berm zie staan. En had mezelf dan meestal ABS gewenst van wege de reactie. 8) Voor de rest ben ik niet zo met mijn klokkies bezig.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

BMW (neem eigenlijk aan Schuberth) is met een helm bezig die volledig met bluetooth geintegreerd is. Oftewel draadloos muziek/MP3, intercom, radio en bellûh. Ook l€uk...
Biker

Bericht door Biker »

Het fijne van motorrijden is de rust dus een telefoon komt er bij mij nooit in de helm!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

biker schreef:Het fijne van motorrijden is de rust dus een telefoon komt er bij mij nooit in de helm!
Kom, kom een beetje luxe kun je jezelf (in de toekomst) toch wel gunnen. 8)
Ik ben altijd te laat met opnemen voordat ik m'n motor aan de kant heb, helm af, handschoenen uit, telefoon ergens uit een onmogelijke positie naar boven toveren........
.
.
.
Maar we respecteren je mening uiteraard! :)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie