Handkappen

...
Plaats reactie
MarcelB

Handkappen

Bericht door MarcelB »

Ik wil voor mijn V-Strom, model K4 een paar handkappen aanschaffen en deze zelf monteren. Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en hebben die misschien nog tips hiervoor, en is het veel werk, moeten er dingen op het stuur verplaatst worden ?
:-)}
Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

Hoi Marcel,

Ik heb het ook zelf gedaan. Geen probleem met de goede bijgeleverde beschrijving. Voorzichtig de stuurproppen demonteren, Ook moesten de twee scharnierende bouten van de rem en de koppelingshandel worden vervangen. Maar het was te doen, voor mij in zo,n drie kwartier.
Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Dank je Willem, dit soort antwoorden geeft me nou vertrouwen. Ik ga vrijdag gelijk naar de dealer om de kappen te bestellen, en dan hoop ik dat ik snel tijd heb om ze erop te zetten.
Groeten
:-)}
Marcel
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

Succes Marcel,

Het gaat je zeker lukken.

Houdt er wel rekening mee dat het stuur zo'n 5 centimeter breder wordt (denk aan de schuur/poortdeur).
Groet Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Die 5cm speling heb ik nog wel, in ieder geval bedankt voor de waarschuwing.
Groeten
:-)}
Marcel
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb ook handkappen laten moteren (daar moet ik niet zelf aan beginnen) en ik heb het gevoel dat ik sindsdien meer last van turbulenties rond mijn helm heb. Ik zou ze eens moeten demonteren om na te gaan of er werkelijk een verschil is of het enkel tussen mijn oren zit.
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi Marcel,

Ik heb ze ook zelf gemonteerd. De handleiding is duidelijk maar bij het demonteren en monteren van de stuurproppen (balancers genoemd in de handleiding) moet je inderdaad opletten. In de handleidng staan daar een aantal onderdelen die niet bij de handkapset zitten. Deze onderdelen zitten in je stuurbuis. Bij de montage links had ik het probleem dat de nieuwe langere bout (bij de set geleverd) niet pakte. Bleek dat het moertje (nut) verder de stuurbuis in was geschoten. Bij een poging om deze met de langere bout toch nog te pakken viel hij achter de rubberen ring en kwam ik er helmaal niet meer bij. Uiteindelijk na lang gepruts met een stevig stuk electriciteitsdraad zowel rubberen ring als moertje te pakken gekregen. Het is dus te doen, maar let hier even op. Bij mij duurde het door dit akkefietje ongeveer 3 kwartier

Succes
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kijk even in dit topicdaar is het al eens aan de orde geweest. Inclusief jpg-tjes van de installatiepapieren. Ik zet die hieronder nog een keertje. Let op hoe je de stuurdempers verwijdert, dat staat ook uitgebreid beschreven in dat topic.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Heel erg bedankt allemaal, zoals ik eerder schreef ga ik morgen naar de dealer om ze te bestellen. Het monteren lijkt mij geen probleem, als ik zie hoe duidelijk de beschrijving is.
Als de kappen op de motor zitten laat ik het even weten.
Groeten
:-)}
Marcel
paul66

Bericht door paul66 »

Hoi Marcel,

Als je er voor zorgt dat je de balancers er in ze geheel uit krijgt zoals je op de foto van Rob kunt zien, dan moet het lukken. Zorg er dus voor dat je de bout er niet volledig uitdraait. Pas als je het geheel er uit hebt kun je de bout vervangen door de langere die bij de set zit. En natuurlijk de spacer (zit ook bij de set) niet vergeten.
Succes
Plaats reactie