autocom active rider

...
Plaats reactie
Steve van San

autocom active rider

Bericht door Steve van San »

hallokes,
ik heb onlangs een intercomsysteem gekocht (autocom active rider),en heb een "klein" probleempje....
we hebben het systeem al een paar maal getest tijdens onze uitstapjes maar komen telkens tot de vaststelling dat er toch ruis optreed,ook bij stevige windstoten....heb al vanalles geprobeerd met de "vox"(afstelling van geruis),maar krijg het er toch niet helemaal uit!!
Anderzijds zie ik mensen rijden zelfs met jet helmen die hier blijkbaar geen last van hebben.....???....!!! :(
Zijn er misschien strommers die met dit probleem ook al te kampen hebben gehad en die misschien weten hoe ik de vox perfect kan afstellen zodat we zelf met onze shoei multitec(prachtige helm)open kunnen rijden zonder ruis????.. :oops: ..alvast bedankt en doe zo voort op dit prachtig forum :!:
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb ook active rider van autocom gehad en ondervond hetzelfde probleem uiteindelijk heb ik de autocom van de motor afgehaald en er een Baehr opgezet. Ik kan je vertellen dat de Baehr echt een topper is en zeker t.o.v. de Autocom. Wat ik destijds ook heb geprobeerd waardoor de microfoon iets minder gevoelig werd om deze grotendeels af te plakken en maar een klein gaatje over te houden waar het geluid door opgevangen kan worden. Veel succes ermee!
Motormotor

ook auto.com ruis

Bericht door Motormotor »

Hallo,
ik heb met mijn Shoei helm hezelfde. Op de een of ander manier "slaat" de wind onder de helm en activeerd de microfoon. Mijn vrouw heeft een Arai helm en heeft dit probleem niet (of dat komt omdat ze alleen achterop zit ??)
Zal het te maken hebben met een andere aerodynamische vorm van de helm? Ik had ook een veel grotere hoeveelheid ongewenste passagiers (insecten) in mijn helm, ondanks gesloten vizier en ruitje op maximale hoogte.
Als ik met 1 hand de helm aan de onderzijde afdicht had ik geen ruis, ook niet bij sterke zijwind......maarja dat rijdt ook niet echt lekker (veilig).
Ik zit te denken aan een helmkous die deze taak van me overneemt. Ben er alleen niet zo dol op om extra dingen aan me helm te plakken.
Dus als je een andere oplossing hebt ben ik zeer benieuwd.
Mocht ik alsnog besluiten de helmkous te gaan plakken zal ik je op de hoogte houden.
Steve van San

Bericht door Steve van San »

mijn toekomstig vrouwke heeft het zelfde probleem als ze vanachter zit(wel dezelfde helm),dus daar kan het niet aan liggen.
veel passagiers in onze shoei hebben wij niet.....is die van jou ook een multitec???
Vind het toch nog altijd raar,want kennissen van ons rijden ook met dezelfde intercom (met open helmke) en hebben geen last(wel goldwing=groooooot scherm) ,en toch ook zijwind....
hoop dat er toch nog iets uit de bus komt van oplossingen!!!!
toch al bedankt voor jullie antwoorden,ben dus zeker niet de enige...
nog veel strom plezier gewenst!!!! :-)}
Biker

Bericht door Biker »

Het blijft improviseren. Ik had bij mijn Shoei ook een helmkous maar dat hielp niet afdoende. De intercom is gewoon niet goed af te stellen vindt ik. Nu heb ik een Baehr en dat is echt anders.
Plaats reactie