Stuurverhoging Touratech

...
Plaats reactie
Mike Mazout

Stuurverhoging Touratech

Bericht door Mike Mazout »

Hey gasten,
Ik ben d'r over na aan't denken om m'n stuur iets hoger te zetten.
Bij Touratech gaan ze 30mm omhoog, bij Motech kan je hoogtes hebben tussen 20 en 50mm.
Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd en kom je niet in problemen met je rem- en koppelingsleidingen?

Groeten, Mike
Diffie

Bericht door Diffie »

Goede vraag, zit er zelf ook aan te denken om het stuur te verhogen, heb er wel stalen remleidingen opzitten en ben idd ook bang dat het daarom niet kan.
Hopelijk kan iemand ons verder helpen. :D
Diffie

Bericht door Diffie »

Goede vraag, zit er zelf ook aan te denken om het stuur te verhogen, heb er wel stalen remleidingen opzitten en ben idd ook bang dat het daarom niet kan.
Hopelijk kan iemand ons verder helpen. :D
Diffie

Bericht door Diffie »

Oeps, dat was 2 keer.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Diffie schreef:Oeps, dat was 2 keer.

Mod-tip :!:
Dit kan je zelf in al je eigen berichten verwijderen via het kruisje rechtsboven je bericht:

Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Mike Mazout

Bericht door Mike Mazout »

Diffie schreef:Goede vraag, zit er zelf ook aan te denken om het stuur te verhogen, heb er wel stalen remleidingen opzitten en ben idd ook bang dat het daarom niet kan.
Hopelijk kan iemand ons verder helpen. :D
Hey,
Ik heb ondertussen de vraag al doorgespeeld naar de technische dienst van Suzuki-België. Wanneer d'r reactie komt, dan laat ik het zeker weten!

Vriendelijke groeten,
Mike
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dat het antwoord eenvoudig is. Werp maar eens een blik in het deel waar al je kabels en remleiding verdwijnen. Je zult dan zien dat er geen of nauwelijks speling is en dat alleen je gaskabels iets ruimte hebben om een enkele centimeter verhoging toe te laten. De overige kabels, bedrading en je koppelings-/remleiding laten dit niet toe. Ik praat nu over mijn 650, misschien dat de 1000 wel iets ruimer bemeten is, maar dat betwijfel ik. Wil je het zeker weten dan kun je natuurlijk ook even de stuurbevestigingen losdraaien en even een paar blokjes er tussen leggen dan zie je snel genoeg of je de ruimte hebt of niet. Maar ik vrees van niet, zeker geen 5 cm.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

als je de vraag nou ook eens op het forum van touratech neerlegt?

http://forum.touratech.de/index.php?language=english" onclick="window.open(this.href);return false;

of stuur direct een e-mail naar touratech, ze zijn meestal heel snel met een antwoord

succes
Mike Mazout

Bericht door Mike Mazout »

Hallo,
Op het eerste zicht is er inderdaad niet veel overschot, hetgeen bevestigd zou worden door de blokjes van Iron Horse. Nadat ik her en der nog wat rondgevraagd heb op diverse fora, en aangezien ik mijn DL toch moest ontdoen van z’n “kostuum” voor een servicebeurt, heb ik wel een paar mogelijkheden gezien:
-De koppelingsleiding kan verlegd worden achter het driehoekige subframe van de motor.
-De remleiding is gewoon lang genoeg. Ik ben trouwens van plan om de ganse motorfiets 3cm lager te leggen :oops: , dus die blijft dan uiteindelijk op z’n originele positie zitten.
-De gaskabels kan je langs onderen laten lopen, wel moet er op gelet worden dat de speling goed blijft of dat ze opnieuw afgesteld wordt.
-De elektrische bedrading, voor mezelf zal dat nog het simpelste zijn, als elektronieker mag dat wel hé :roll:
=> Ik heb alvast de blokjes besteld. Straks zet ik mijn machine weer op de originele manier in mekaar, zodat ik nog effe kan proberen of alles in orde is vooraleer de vakantie begint.
Binnen 2 weken vertrekken we eerst een weekje naar Frankrijk (auto), maar dan volgen er 2 motorweken, mijn eerste “grote” trip (méér dan 3 dagen), met campingtoestanden en alles… We weten nog niet precies hoe, wat en waar. We zullen wel zien waar het hogedrukgebied het hoogst en het breedst is :D
Enfin, dat terzijde, daarna (in augustus) gaat ie weer in z’n blootje om alles te (her-)installeren, zodat ik nog wat Kilometers kan doen vóór de winter. In de winter ben ik van plan om dan alle leidingen na te kijken op slijtage, schuurpunten en vreemde ongewenste knikken enz. Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Bedankt alvast voor de tips, de PM’s, en jullie tijd.

Heel veel rijplezier,
Tot onderweg, Mike

PS: Bij Suzuki kunnen ze me niet verder helpen...
Leipo

Bericht door Leipo »

ik heb laatst die 30mm risers van touratech op mijn DL650 gezet en had geen enkel probleem met mijn kabels.

het enige wat ik gedaan heb is het beugeltje van mijn remleiding onderaan op de 'triple clamp' (wat is het nederlandse woord daarvoor eigenlijk?) iets verbogen zodat de remleiding wat meer speling heeft.
Plaats reactie