Opvallend (Nood) remlicht.

...
Plaats reactie
Thunder

Opvallend (Nood) remlicht.

Bericht door Thunder »

Voor de geïnteresseerde in lampjes en dingetjes of gewoon voor de veiligheid. :arrow:

Het is eigelijk voor auto's maar wellicht dat het op de motor ook prima werkt.

http://www.autostyle.nl/gethotitem.asp? ... id=0&pos=3
Pink

Bericht door Pink »

ik vraag me af of dat wel werkt. het is bedoeld voor het 3e remlicht. Dit zijn led's, geen duplo lampen.

Daarnaast vraag ik me af waarom er geen 3e cq 2e remlichten zijn voor motorfietsen.
Korsan

Bericht door Korsan »

Paar jaar geleden bood BMW dit al op de auto's aan als optie samen met snel knipperende knipperlichten bij een noodstop.
Biker

Bericht door Biker »

Ik vind dit best interessant maar of het goed werkt vraag ik me af. Je hebt ook Safety-Lights op de markt. Dit systeem kun je ook zo instellen dat je knipperlichten gaan "flashen" als je remt. Ik heb dit op 2 vorige motoren gehad maar heb dit nu niet meer gemonteerd, de andere weggebruikers zijn er niet vertrouwd mee. Als een derde remlicht gaat knipperen zal de achteropkomende bestuurder denken dat er iets niet klopt en inmiddels is hij al enkele meters dichterbij.....
Thunder

Bericht door Thunder »

biker schreef:Ik vind dit best interessant maar of het goed werkt vraag ik me af. Je hebt ook Safety-Lights op de markt. Dit systeem kun je ook zo instellen dat je knipperlichten gaan "flashen" als je remt. Ik heb dit op 2 vorige motoren gehad maar heb dit nu niet meer gemonteerd, de andere weggebruikers zijn er niet vertrouwd mee. Als een derde remlicht gaat knipperen zal de achteropkomende bestuurder denken dat er iets niet klopt en inmiddels is hij al enkele meters dichterbij.....
Ja maar hij knipperd alleen bij een noodremming he.(of erg sportief rijgedrag haha) En wat Korsan zegt, er zijn een aantal automerken die dit al hebben. Eens kijken of we het terug zien komen in de massa productie.

Enne Pink, Idd waarom geen standaard 'derde' remlicht.
Trouwens in mijn Givi topkoffer zit er wel een uitsparing voor.
Maar ja, Ik ga geen kabel door mijn topkoffer trekken.
Plaats reactie