Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

...
Plaats reactie
Henk

Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door Henk »

Hallo medestrommers,

Nu het seizoen weer begint, wil ik het volgende vragen.
Ik heb me een set Booster handvatverwarming aangeschaft, echter durf ik het niet helemaal alleen aan om deze op mijn eigen motor te monteren.

Het probleem zie ik nl al voor me , erg aan het kl.ten om de oude handvaten eraf te halen.
Het aansluiten zal denk ik wel gaan, maar aangezien er meerdere zijn die dit zelf hebben gedaan vraag ik die om hulp./
Is er iemand die me kan helpen om dit voor elkaar te boxen, natuurlijk kan ik je kant opkomen, maar het liefst nog niet een hele verre rit, ivm de weersperikkelen nog.

Natuurlijk kan ik ook naar de dealer gaan, maar die word er weer beter van en met zoveel mede strommers, moet dit denk ik gaan lukken.

Graag hoor ik dan ook van je die me wil helpen.
Ik woon zelf in het mooie :lol: Zwolle.

alvast bedankt voor de moeite

Henk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door Stroompje »

Henk schreef:Hallo medestrommers,

Nu het seizoen weer begint, wil ik het volgende vragen.
Ik heb me een set Booster handvatverwarming aangeschaft, .......................
Eeeeeh Henk volgens mij haal je iets door elkaar...... of is dit voor de april rit in het nog hogere noorden...:roll: :wink: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Richardc

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door Richardc »

Installatie van handvatverwarming is eigenlijk een fluitje van een cent. Er is op dit forum al eens een uitvoerige thread opgezet, samen met duidelijke foto's. Ik heb ze aangesloten op de oranje draad bij de zekeringen, deze wordt automatisch spanningsloos na uitzetten van contact. Zo kan je verwarming nooit de accu leegtrekken.
suc6

Richard :-)}
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Er komt vanuit de kabelboom aan de linkerkant, boven de radiateur,
een los stekkertje. dit stekkertje is speciaal voor handvatverwarming
en is ook contactgeschakeld.
Richardc

Bericht door Richardc »

blackstrom schreef:Er komt vanuit de kabelboom aan de linkerkant, boven de radiateur,
een los stekkertje. dit stekkertje is speciaal voor handvatverwarming
en is ook contactgeschakeld.
Helaas ...niet bij mijn K6 model..... :shock:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Jawel hoor, is alleen een beetje heel goed verstopt :lol:

Oude handvaten er gewoon afsnijden.
Gebruik geen Bison-Tix om de handvaten te verlijmen. Deze lijm moet eerst droog zijn voordat het plakt, en als ie droog is kun je de handvaten
er niet op schuiven (want hij zit direct vast). Je komt dan in de verleiding om de handvaten te monteren zoland de lijm nog vloeibaar is en misschien lukt dat ook, maar dan wordt de ljm weer niet hard.

Het beste is 2 compomenten lijm te gebruiken.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Richardc schreef:Helaas ...niet bij mijn K6 model....
Het is er wel aangezien dit een standaard accessoire is van Suzuki, het is mogelijk dat deze is ingetaped of niet te zien. Indien je de tank verwijderd en je luchtfilterhuis kun je er makkerlijker bij.
Onderstaande een foto van het USA V-strom Forum, enhier staat alles over headgrips.

Afbeelding.

In ons eigen forum kun je alles in dit draadje vinden, en let op dit draadje, staat een mooie foto sessie van Emile en Ben's installatie!
Suc6
Groet, Robert |
Henk

Bericht door Henk »

hallo,

Bedankt voor jullie reactie, maar ik zie er toch een beetje tegenop om de
handvaten te verwijderen en er weer op te zetten (lijmen)
Zoals al eerder geschreven, aansluiten lukt denk ik wel,

Niemand die deze Zwollenaar ermee kan helpen >>> :oops:

Heleen : inderdaad ook voor de april rit, maar een weekend eerder zit ik in Luxemburg voor 3 dagen. Je weet maar nooit wat het weer ons dan brengt. Lekker warm is dan meegenomen.

Groeten en hoop nog op een reactie.


Henk
Richardc

Bericht door Richardc »

BlackstromNL schreef:
Richardc schreef:Helaas ...niet bij mijn K6 model....
Het is er wel aangezien dit een standaard accessoire is van Suzuki, het is mogelijk dat deze is ingetaped of niet te zien. Indien je de tank verwijderd en je luchtfilterhuis kun je er makkerlijker bij.>>>>

oh...de tank heb ik niet verwijderd. Vandaar dat ik met deze klus zo snel klaar was. .... :shock:
Korsan

Bericht door Korsan »

Henk, na lang wikken en wegen heb ik het de dealer laten doen. Heeft mij 67 euro gekost voor arbeidsloon. Als het toch misgaat kan ik altijd weer terug.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Henk, dat eraf halen is niks moeilijk, je zet er gewoon een Stanleymes in en weg zijn ze. Erop zetten is weinig meer moeite. Maar zoals al werd aangehaald; gebruik geen Bisonkit -tix, die wordt dus inderdaad niet droog. Ik moet daarom mijn linker nogeens overdoen aangezien die blijft glijden. De lijm (ook ingeval van 2 componentenlijm ) dient meteen als glijmiddel. Er is ook "speciale" lijm voor. O.a. bij Louis verkrijgbaar, maar ik weet niet wat hier zo speciaal aan is. Je moet alleen wel snel handelen, maar je hebt desondanks best ruim de de tijd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Je kunt ook heel goed haarlak gebruiken om handvatten vast te zetten.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
MarcT

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door MarcT »

Ik heb zelf het stekkertje achter de radiator nog niet gevonden (ook nog niet heel goed gezocht), maar weet iemand waar ik het contra-stekkertje kan krijgen ?
Ik zag bij Emille en Ben op de site een bestelnummer staan (36852-06G00), maar WAAR kan ik dat dan bestellen ?
:roll:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door RvGS »

Heb je het al bij je (Suzuki) dealer geprobeerd . . . :?:
Normaal gesproken, indien niet voorradig, is dit onderdeel binnen 3 dagen in huis.
Groet, Robert |
MarcT

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door MarcT »

Ja...hadden ze niet :?
"Zoiets was niet te koop" :evil:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door RvGS »

Ik zou het nog even bij een andere motorzaak proberen, ook al zijn ze geen Suzuki dealer, nagenoeg iedere motorzaak kan merk onderdelen bestellen . . . en als je het artikel nummer hebt is het helemaal duidelijk wat je hebben wilt.
Ik heb destijds deze :arrow: bestelcode 36852-06G00 gebruikt, en dat is precies het zelfde nr wat jij ook vermeld :!:

Suc6
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door Iron Horse »

Het is hetzelfde stekkertje/onderdeel dat aan de claxon zit gemonteerd. Moeten ze gewoon kunnen bestellen. Kan geloof ik zelfs via internet, maar dat was geloof ik een Amerikaanse website met microfiches. Weet die even niet zo te vinden. Maar ik heb het toen ook bij de dealer besteld. En anders even navragen bij Nimag, die moeten je zeker uitsluitsel kunnen geven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door RvGS »

Dit zal je op weg helpen: :arrow: klikkerdeklik even inzoomen en zie het draadje met het nummer 7.

Zelfs als je het art. nr invuld komt het juiste plaatje na boven getoverd :wink:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door Iron Horse »

Dank je, die is het inderdaad.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MarcT

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door MarcT »

Yep, kabeltje besteld, stekkertje gevonden (echt airbox moeten losschroeven !), en de handvatverwarming doet het prima. Leuk. Nou hoop ik toch dat het slecht weer wordt ! :twisted:
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Hulp gezocht met opbouwen van booster handvatverwarming

Bericht door Redhead »

Rubber delen verwijderen of monteren.
Verwijderen van handvatten: met injectiespuit door het rubber een beetje benzine spuiten en het rubber wordt zo glad als ....

Monteren van bijv. voetsteunrubber of handvatten: insmeren met benzine en monteren. droogt vanzelf en alles zit vast op de plaats.

gr. Martin
Plaats reactie