Automatische kettingsmeersystemen voor de motor.
Automatische kettingsmeersystemen voor de motor.
In Nederland wordt het Scott-Oiler systeem http://www.scottoiler.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; overal bij motorhandelaren aangeboden. Bij nader onderzoek blijkt dat Pro-Oiler toch een véél beter syteem heeft. Deze kan je bij een Belgische importeur via internet benaderen http://www.pro-oiler.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . Tevens heeft Mccoi http://www.mccoi.de/" onclick="window.open(this.href);return false; ook een doe het zelver pakket, welke mij best wel ingewikkeld lijkt om te monteren, maar wel de goedkoopste is.
Zijn er bikers die ervaring hebben met dergelijk systemen?
M.v.g. Stormke
Zijn er bikers die ervaring hebben met dergelijk systemen?
M.v.g. Stormke
Ja je hebt gelijk, die ben ik helemaal vergeten.....! Het voordeel van dit systeem is dat je zelf kan bepalen wanneer je de ketting een smeerbeurt geeft! Het nadeel is dat wanneer je het vergeet (handbediening), het de ketting kan schade...! Een van de monteurs bij de dealer adviseerde mij dit syteem.
M.v.g. Stormke
M.v.g. Stormke
van al die systemen lijkt mij de osco de beste. al dat automatische gedoe geeft allemaal kans op storingen. bij de osco kun je volstaan door vlak bij je huis ff eraan te trekken en rustig naar huis te tuffen.
maar de meeste monteurs raden mij een smeersysteem af. gewoon lekker verder knoeien met de spuitbus, schijnt beter te zijn.
maar de meeste monteurs raden mij een smeersysteem af. gewoon lekker verder knoeien met de spuitbus, schijnt beter te zijn.
De Pro-Oiler. De duurste, maar ook de beste naar mijn mening. Het is de enigste die fatsoenlijk is bij te regelen tijdens het rijden, de enigste waarbij de hoeveelheid smering afhankelijk is van de snelheid. Ding is volledig electronisch geregeld, en de olie wordt naar de ketting gepompt ipv dat het er naar toe moet druppelen. En je kan de goedkoopste motorolie gebruiken die je kan vinden, dus verdere kosten zijn laag.
ScottOiler: zwaartekracht systeem, smeert altijd, ook als je stilstaat, lastig te verstellen en lastig af te stellen. Je bent ook verplicht aan de dure olie van ScottOiler, want dat is het enigste wat er in mag.
OSCO is wel een erg dure aan-je-frame-getapte-kettingvetspuitbus oplossing. Ik bedoel, dat ding doet net zoveel als een spuitbus kettingvet, en jij moet er net zoveel handelingen voor doen. Je kan hem alleen niet vergeten, want hij zit aan je frame vast met een setje tie-wraps. Verder kan je hem bijna nooit kwijt op een veilige en bereikbare plaats, dus moet je je in de gekste bochten dwingen om hem te kunnen bedienen. Lekker veilig........verklaren ze op de homepage, heb je die foto bekeken.......?
ScottOiler: zwaartekracht systeem, smeert altijd, ook als je stilstaat, lastig te verstellen en lastig af te stellen. Je bent ook verplicht aan de dure olie van ScottOiler, want dat is het enigste wat er in mag.
OSCO is wel een erg dure aan-je-frame-getapte-kettingvetspuitbus oplossing. Ik bedoel, dat ding doet net zoveel als een spuitbus kettingvet, en jij moet er net zoveel handelingen voor doen. Je kan hem alleen niet vergeten, want hij zit aan je frame vast met een setje tie-wraps. Verder kan je hem bijna nooit kwijt op een veilige en bereikbare plaats, dus moet je je in de gekste bochten dwingen om hem te kunnen bedienen. Lekker veilig........verklaren ze op de homepage, heb je die foto bekeken.......?
ja die foto heb ik gezien en ik vind dat nog wel meevallen. heb op mijn Africa twin ook regelmatig zo gezeten om de benzinekraan op reserve te zetten. en dat op de snelweg......je moet dat ding gebruiken als je stapvoets rijd, anders ligt je olie natuurlijk overal.
persoonlijk heb ik even getwijfeld om zoiets te monteren. maar hoeveel tijd kost het je nou om 1 keer week je ketting in te spuiten? ik rijd door de weeks ongeveer 500 km. en elke vrijdag als ik terug kom van werk spuit ik de warme ketting even in. kleine moeite leek mij zo. voor mij hoeft al dat spul niet. allemaal extra zooi aan de motor.
persoonlijk heb ik even getwijfeld om zoiets te monteren. maar hoeveel tijd kost het je nou om 1 keer week je ketting in te spuiten? ik rijd door de weeks ongeveer 500 km. en elke vrijdag als ik terug kom van werk spuit ik de warme ketting even in. kleine moeite leek mij zo. voor mij hoeft al dat spul niet. allemaal extra zooi aan de motor.
Ervaringen tijdens motorvakanties met bagage, en géén middenbok geven mij aanleiding om een dergelijk systeem aan te schaffen. Daar tegenover zijn de kettingspannen en smeren verleden tijd. En als je ziet wat je tegenwoordig voor een spuitbus betaalt (dikke 15 euro), dan zijn deze systemen toch wel een aanrader....! Maar het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze......!
M.v.g. Stormke
M.v.g. Stormke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat lijkt mij ook. Een nieuwe ketting moet je ook sneller en vaker naspannen dan een oudere. Althans zo ervaar ik het.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Mijn slechtste ervaring daarmee was vlak voor dat ik met vakantie wilde gaan (maar dat de volgende dag wegens een tijdelijke verlamming moest afzeggen). Ik kreeg de rechter moer met geen mogelijkheid los. Ik had ook niet de juiste ringsleutel maar wel een ernorme baco. Maar ook dat hielp niet. Behalve dat de moer daar bijna mee werd afgerond. Nog eens een nieuwe opzetten. Maar wonder boven wonder lukte het uiteindelijk om met het standaard meegeleverde gereedschapsetje de iele dunne moer/bout aan de linkerzijde te lossen. En dat eigenlijk zonder veel inspanning. Daar was ik wel een beetje "ziek" van.
Maar met middenbok is het verder een fluitje van een cent. Kun je je hooguit afvragen wat de correcte afstelling is. Staat wel in de handleiding maar dat is op de zijstandaard. Daar al eens op het vorige forum wat over gediscussieerd.
Maar met middenbok is het verder een fluitje van een cent. Kun je je hooguit afvragen wat de correcte afstelling is. Staat wel in de handleiding maar dat is op de zijstandaard. Daar al eens op het vorige forum wat over gediscussieerd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Motorolie op een ketting heeft weinig zin, want het hecht niet. Het spettert dus meteen over je hele fiets heentatanka schreef:De Pro-Oiler. De duurste, maar ook de beste naar mijn mening. Het is de enigste die fatsoenlijk is bij te regelen tijdens het rijden, de enigste waarbij de hoeveelheid smering afhankelijk is van de snelheid. Ding is volledig electronisch geregeld, en de olie wordt naar de ketting gepompt ipv dat het er naar toe moet druppelen. En je kan de goedkoopste motorolie gebruiken die je kan vinden, dus verdere kosten zijn laag.
Klopt niet! De ScottOiler wordt ingeschakeld door de onderdruk in het inlaatspruitstuk. Het systeem werkt dus alleen bij draaiende motor. Die speciale olie is niet voor nix. Zie hierboven.tatanka schreef:ScottOiler: zwaartekracht systeem, smeert altijd, ook als je stilstaat, lastig te verstellen en lastig af te stellen. Je bent ook verplicht aan de dure olie van ScottOiler, want dat is het enigste wat er in mag.
Ik zou die kettingspanning toch maar regelmatig blijven ckecken, al zal je misschien wat minder vaak hoeven ingrijpen.tatanka schreef:Daar tegenover zijn de kettingspannen en smeren verleden tijd.
Ik kom met de vraag of er iemand ervaring heeft met dergelijke smeersystemen......! En ik heb géén zin om te discusieren wie hier nu wel of niet gelijk heeft....>! Kan n.l. de spuitbus of het smeervet ook afkraken...! Alles heeft zijn voor en nadelen......! En daarbij maakt ieder zijn eigen keuze hierin, en dat respecteeer ik ook....!
In ieder geval ga ik zo'n systeem aanschaffen, en ik dacht dat er wel bikers op dit forum waren die mij hier advies in kunnen geven die dergelijk syteem gebruiken, maar helaas....!
Dus bij deze bedankt voor jullie mening....!
M.v.g. Tatanka
In ieder geval ga ik zo'n systeem aanschaffen, en ik dacht dat er wel bikers op dit forum waren die mij hier advies in kunnen geven die dergelijk syteem gebruiken, maar helaas....!
Dus bij deze bedankt voor jullie mening....!
M.v.g. Tatanka
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Hallo tatanka ik heb je vraag gelezen en ook verschillende reacties. Ik heb geen ervaring met dergelijke systemen, maar heb een site gevonden via een duits forum met een smeersysteem dat me op zich wel aansprak. Het kost wel wat, maar kijk maar eens........
http://www.cls200.de/deutsch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cls200.de/deutsch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Barry/Stroom2.
Ja Barry, dit pakket is te vergelijken met pro-oiler, dezelfde prijs en mogelijkheden........! Ik heb vandaag met de importeur in Belgie gesproken, en deze heeft mij uitvoerig (zeker 20 minuten) alles uitgelegd.....! Ik was zeer tevreden over de service en de mogelijkheden, dat ik er meteen een besteld hebt....! Volgende week wordt ie gemonteerd, en ik hou jullie op de hoogte wat de resultaten zijn. Er is een update op de site http://www.pro-oiler.com" onclick="window.open(this.href);return false; van een montage bij een V-Strom DL 1000, zie gallery....!
M.v.g. Tatanka
M.v.g. Tatanka
Kettingsmeren..
Hoi Tatanka,
Ik heb een OSCO op mijn diva zitten. Lekker K.I.S.S. (Keep It Simple Stupid), helemaal zen. Eerst had ik S100 gebruikt maar daar bleef teveel troep aan kleven. Ik ben tevreden met deze high-tech spuitbus en de ketting staat er mooi bij. Een beste oplossing bestaat niet en men raakt over het kettingonderhoud niet uitgepraat.
Eigenlijk moet de V-strom met een cardan uitgerust worden, ben je gelijk van alles af.
Groet,
Gabby
PS Wat klagen we over het onderhouden van de ketting. Ik denk met weemoed aan de tijd dat ik elke week mijn ketting uitkookte......
Ik heb een OSCO op mijn diva zitten. Lekker K.I.S.S. (Keep It Simple Stupid), helemaal zen. Eerst had ik S100 gebruikt maar daar bleef teveel troep aan kleven. Ik ben tevreden met deze high-tech spuitbus en de ketting staat er mooi bij. Een beste oplossing bestaat niet en men raakt over het kettingonderhoud niet uitgepraat.
Eigenlijk moet de V-strom met een cardan uitgerust worden, ben je gelijk van alles af.
Groet,
Gabby
PS Wat klagen we over het onderhouden van de ketting. Ik denk met weemoed aan de tijd dat ik elke week mijn ketting uitkookte......
Tja
Ik ben al jaren een trouwe Scottoiler gebruiker en erg tevreden over!
Bij nat en/of koud weer stel je hem iets rijker af en bij warm weer iets armer!! Fluitje van een cent en ik kan het rijdend doen!!!
En in plaats van de "dure" scottoiler olie gebruik ik kettingzaag olie!! Bij iedere boerenbond winkel te koop en veel goedkoper!!!!
Bij nat en/of koud weer stel je hem iets rijker af en bij warm weer iets armer!! Fluitje van een cent en ik kan het rijdend doen!!!
En in plaats van de "dure" scottoiler olie gebruik ik kettingzaag olie!! Bij iedere boerenbond winkel te koop en veel goedkoper!!!!
Re: Tja
Fijn om te horen dat je er tevreden over bent, want je hoort zoveel negatieve opmerkingen, dat je gaat twijfelen over de aanschaf van zo'n syteem. A.s. maandag wordt de pro-oiler gemonteerd, dus ik ben benieuwd.........! In ieder geval ben ik dan wel af van dat gedoe met kettingspray (Profi Dry Lube) om de 250 km erop spuiten, de ketting zag er wel als nieuw uit, maar daar ben je "vet" mee.Risk schreef:Ik ben al jaren een trouwe Scottoiler gebruiker en erg tevreden over!
Bij nat en/of koud weer stel je hem iets rijker af en bij warm weer iets armer!! Fluitje van een cent en ik kan het rijdend doen!!!
En in plaats van de "dure" scottoiler olie gebruik ik kettingzaag olie!! Bij iedere boerenbond winkel te koop en veel goedkoper!!!!
M.v.g. Tatanka
kettingsmeersystemen
Als forumnieuwkomer heb je (tijdelijk) het voorrecht om in doodgebloede threads berichten te plaatsen. Vind ik tenminste Dus daar komt'ie.
Op dit moment ben ik nog in blijde verwachting van een V-Strom 650 Touring (dus 't '95 model met topkoffer, middenbok end handkappen). En ga daar een kettingsmeersysteem opzetten al heb ik een middenbok.
Ik heb gewoon niet altijd een spuitbus bij me, en nu is e rgeen excuus voor de tijdige smeeractie. En een goedgesmeerde ketting slijt en dus rekt ook minder. Behalve dat het zich (minstens deels) terugbetaalt geeft het minder onderhoud.
Ik kies daarbij voor de OSCO, dus afhankelijk van de rijomstandigheden één keer per 200-400 km een keer aan de 'vetspuit' trekken bij stapvoets rijden en klaar is kees. In de nederlandse TDM en TRX-site heb ik de discussies gevolgd en ook op het duitse TRX-forum. En ik ga voor simpel, kan er ook niet veel kapot gaan.
Als ik er volgend jaar aan denk wil ik wel posten hoe het me bevalt.
groeten
Arnold
Op dit moment ben ik nog in blijde verwachting van een V-Strom 650 Touring (dus 't '95 model met topkoffer, middenbok end handkappen). En ga daar een kettingsmeersysteem opzetten al heb ik een middenbok.
Ik heb gewoon niet altijd een spuitbus bij me, en nu is e rgeen excuus voor de tijdige smeeractie. En een goedgesmeerde ketting slijt en dus rekt ook minder. Behalve dat het zich (minstens deels) terugbetaalt geeft het minder onderhoud.
Ik kies daarbij voor de OSCO, dus afhankelijk van de rijomstandigheden één keer per 200-400 km een keer aan de 'vetspuit' trekken bij stapvoets rijden en klaar is kees. In de nederlandse TDM en TRX-site heb ik de discussies gevolgd en ook op het duitse TRX-forum. En ik ga voor simpel, kan er ook niet veel kapot gaan.
Als ik er volgend jaar aan denk wil ik wel posten hoe het me bevalt.
groeten
Arnold
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat is wel een echte klassieker onder de DL650 dan.Arnold schreef:Op dit moment ben ik nog in blijde verwachting van een V-Strom 650 Touring (dus 't '95 model met topkoffer, middenbok end handkappen). En ga daar een kettingsmeersysteem opzetten al heb ik een middenbok.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Suzuki weet het zelf niet eens, dat ze in '95 de DL650 hebben geproduceerd . De motor is dus echt uniek .Iron Horse schreef:Dat is wel een echte klassieker onder de DL650 dan.Arnold schreef:Op dit moment ben ik nog in blijde verwachting van een V-Strom 650 Touring (dus 't '95 model met topkoffer, middenbok end handkappen). En ga daar een kettingsmeersysteem opzetten al heb ik een middenbok.
Wesley
Re: Tja
Al iets te melden over die Pro-Oiler? Wat ik zo lees op al de sites van deze fabrikanten is de Pro-Oiler toch wel duidelijk het slimst en meest efficient in elkaar gezet. Ziet er op de site ook erg simpel, modern en geintegreerd uit. Ik neem aan dat de regelaar op de accu zit, ik neem ook aan dat de V-Strom een electronische (niet mechanische) speedo heeft? Ik ben erg onder de indruk van het olie verbruik en de zeer goede FAQ sectie. Maar is het product inderdaad zo degelijk als de marketing op de site doet vermoeden? Ben erg benieuwd naar je ervaringen...tatanka schreef:A.s. maandag wordt de pro-oiler gemonteerd, dus ik ben benieuwd.........!
Heb stukkie tekst in het kettingen gedeelte gezet over alternatief voor scottoiler etc: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=56" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kettenoeler.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie topic voor meer info...
http://www.kettenoeler.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie topic voor meer info...
Het is een heel gedoe voor een perfecte afstelling en montage t.a.v. de pro-oiler, want er zitten verschillende tabellen bij, waar je het aangestuurde computerje voor moet instellen. Ik heb hem nog niet perfect kunnen testen door het weer, maar zal zeker mijn ervaringen met jullie delen! Als er mensen zijn die eventueel ook het systeem willen aanschaffen, kan ik ze in ieder geval bepaalde instellingen doormailen, waardoor je een heleboel reken werk kan besparen! Ik heb een middel groot resevoire (170ml), waar je ongeveer 10.000 km mee kan rijden zonder dat je het hoeft bij te vullen! De service van Pablo (ontwerper) is perfect. Hij probeert je telefonisch en anders via e-mail te ondersteunen. Het is raadzaan om een technisch iemand er bij te halen, en daarna is het een piece of cake...>! Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij, en ben blij dat ik heb aangeschaft....!
M.v.g. Stormke.
M.v.g. Stormke.
Ik vind de pro-oiler nog steeds het meest interresant. Waar ik nog benieuwd naar was is of je hem zelf heb geinstalleerd en hoe je dat gedaan hebt. Via de kettingkast (bovenkant) of onderaan de swingarm? Veel werk danwel duur werk? 170ml voor 10.000km geeft al aan hoe ongelooflijk efficient dat ding is. Ik geloof dat een scottoiler er ca. 500ml in die tijd doorheen laat lopen. Bedankt voor de feedback
Als je op de website van pro-oiler kijkt, bij Gallery, staat ook de V-Strom met een foto montage! Ik heb alleen de micro processor-contoler en de precission-pomp op een ander plaats gemomteerd. Je moet rekenen met een halve dag werk, om alles rustig door te lezen e.d.
M.v.g. Stormke en iedereen een fijne jaar wisseling.
M.v.g. Stormke en iedereen een fijne jaar wisseling.
Fantastisch dat vstrom.info forum, ongelooflijk veel info.
Hier de automatische smeersystemen MET distance/speed/temperatuur/regen sensoren (dus niet zoals scottoiler):
http://www.cls200.de/index_e.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pro-oiler.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mccoi.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Pro-oiler lijkt nog steeds de meest efficiente, schoonste en met zeer goede support en service. Allemaal Duitse producten, opvallend...
Hier de automatische smeersystemen MET distance/speed/temperatuur/regen sensoren (dus niet zoals scottoiler):
http://www.cls200.de/index_e.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pro-oiler.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mccoi.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Pro-oiler lijkt nog steeds de meest efficiente, schoonste en met zeer goede support en service. Allemaal Duitse producten, opvallend...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nu die weer bereikbaar is wel. Nu maar eens aangemeld. Zullen nog wel vaker linkjes naartoe gelegd worden. Is idd een zee van informatie.E-Strom schreef:Fantastisch dat vstrom.info forum, ongelooflijk veel info....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hé die Ben!
Zullen we daar ook lekker met z'n 2tjes op sleutelen? Als je iemand met een garage of grote schuur kent zou dat wel lekker zijn overigens...
Kan wel achterin m'n tuin overigens, wel een dagje voor uittrekken denk ik. Maar lijkt niet al te moeilijk. Pro oiler heeft goede uitleg en we hebben iemand die het eerder gedaan heeft op het forum, dus die heeft vast wel tips.
Zullen we daar ook lekker met z'n 2tjes op sleutelen? Als je iemand met een garage of grote schuur kent zou dat wel lekker zijn overigens...
Kan wel achterin m'n tuin overigens, wel een dagje voor uittrekken denk ik. Maar lijkt niet al te moeilijk. Pro oiler heeft goede uitleg en we hebben iemand die het eerder gedaan heeft op het forum, dus die heeft vast wel tips.
Emile,E-Strom schreef:Hé die Ben!
Zullen we daar ook lekker met z'n 2tjes op sleutelen? Als je iemand met een garage of grote schuur kent zou dat wel lekker zijn overigens...
Ik woon in een groot appartementen complex en in de parkeergarage heb ik ruimte zat. Er is alleen één probleempje; het is deels open. Je staat helemaal droog, maar de wind heeft behoorlijk vrij spel. Komt bij; ik woon op een eiland en daar waait het altijd net ff meer dan elders.
Natuurlijk kunnen we elk uur even naar boven (genieten van het prachtige uitzicht; ik woon op 15 hoog ) om op te warmen en een glas warme choco te drinken... Je merkt het misschien; ik probeer je te paaien ) Komen we met de installatie echt geen onoverkomenlijke problemen tegen???
Ik las dat jij ervaring hebt met de Daytona grips, dus die bestel ik alvast... De pro-oiler slaap ik nog ff een nachtje over, denk ik....
Spreek je snel
Ik mail je nog wel even zo. We moeten nog even uitvogelen waar exact die accessoire draad zit. Ik kan ook een set Daytonas voor je meenemen van de Hein Gericke shop hier (70 euro). De booster grips was m'n dealer niet bepaald laaiend over, hij zei dat het een zeer goedkope imitatie was van de normale Honda/Suzuki/Yamaha grips.Be-Outside schreef:Ik las dat jij ervaring hebt met de Daytona grips, dus die bestel ik alvast... De pro-oiler slaap ik nog ff een nachtje over, denk ik....
Spreek je snel
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ferdo omschreef hier hier al eens waar je die aansluiting kunt vinden en heeft daar ook een schema bijgevoegd.E-Strom schreef: We moeten nog even uitvogelen waar exact die accessoire draad zit....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik wil jullie ff de laaste nieuwtjes mededelen t.a.v. het verloop van de Pro-Oiler! Ik heb nu de fijn afstelling kunnen testen i.v.m. het betere weer.
Ik persoonlijk vindt dat er best veel olie onnodig op de motor verdwijnt (1/3). Ik heb alles geprobeerd t.a.v. afstelling en montage, maar toch is ie naar 300 km rijden toch weer besmeurd met olie (achtervelg, uitlaat e.d.).....! Ik heb het achterwiel dan helemaal schoongemaakt van te voren. Ik zou graag willen weten hoe andere Pro Oiler gebruikers dit ervaren. Ik heb contact gehad met de verkoper van Pro Oiler en deze verklaart het volgende:
U hebt een totaal-verlies smeersystem. Dat wil zeggen dat 100.00% van het olie die op de ketting komt, word ook afgeslingert. Een deel daarvan gaat onvermijdelijk op de band, achtervoork - overal waar er luchtwervelingen zijn.
Er komt gemiddeld 1/3 op de motor terrecht komt.
Dit is volledig normaal, en onvermijdelijk. Dit is de wet van de fysica.
Het Pro Olier systeem werkt overigens voor de rest goed, Houdt de ketting nat, en ik heb daarna de ketting niet meer hoeven te spannen! Het is dus een overweging die je mee moet nemen, wanneer je interesse hebt in dergelijke sytemen.
M.v.g. Stormke.
Ik persoonlijk vindt dat er best veel olie onnodig op de motor verdwijnt (1/3). Ik heb alles geprobeerd t.a.v. afstelling en montage, maar toch is ie naar 300 km rijden toch weer besmeurd met olie (achtervelg, uitlaat e.d.).....! Ik heb het achterwiel dan helemaal schoongemaakt van te voren. Ik zou graag willen weten hoe andere Pro Oiler gebruikers dit ervaren. Ik heb contact gehad met de verkoper van Pro Oiler en deze verklaart het volgende:
U hebt een totaal-verlies smeersystem. Dat wil zeggen dat 100.00% van het olie die op de ketting komt, word ook afgeslingert. Een deel daarvan gaat onvermijdelijk op de band, achtervoork - overal waar er luchtwervelingen zijn.
Er komt gemiddeld 1/3 op de motor terrecht komt.
Dit is volledig normaal, en onvermijdelijk. Dit is de wet van de fysica.
Het Pro Olier systeem werkt overigens voor de rest goed, Houdt de ketting nat, en ik heb daarna de ketting niet meer hoeven te spannen! Het is dus een overweging die je mee moet nemen, wanneer je interesse hebt in dergelijke sytemen.
M.v.g. Stormke.
Pro-Oiler
Mijn Pro-Oiler liet in het begin ook goed zijn sporen na op de achterband en -velg. Ik heb de armpjes van de nozzle nu wat verbogen (eventjes opwarmen met een aansteker), zodat ze net het tandwiel raken. Sindsdien heb ik vrijwel géén oliesporen meer op mijn achterwiel.tatanka schreef:Ik wil jullie ff de laaste nieuwtjes mededelen t.a.v. het verloop van de Pro-Oiler! Ik heb nu de fijn afstelling kunnen testen i.v.m. het betere weer.
Ik persoonlijk vindt dat er best veel olie onnodig op de motor verdwijnt (1/3). Ik heb alles geprobeerd t.a.v. afstelling en montage, maar toch is ie naar 300 km rijden toch weer besmeurd met olie (achtervelg, uitlaat e.d.).....! Ik heb het achterwiel dan helemaal schoongemaakt van te voren. Ik zou graag willen weten hoe andere Pro Oiler gebruikers dit ervaren. Ik heb contact gehad met de verkoper van Pro Oiler en deze verklaart het volgende:
U hebt een totaal-verlies smeersystem. Dat wil zeggen dat 100.00% van het olie die op de ketting komt, word ook afgeslingert. Een deel daarvan gaat onvermijdelijk op de band, achtervoork - overal waar er luchtwervelingen zijn.
Er komt gemiddeld 1/3 op de motor terrecht komt.
Dit is volledig normaal, en onvermijdelijk. Dit is de wet van de fysica.
Het Pro Olier systeem werkt overigens voor de rest goed, Houdt de ketting nat, en ik heb daarna de ketting niet meer hoeven te spannen! Het is dus een overweging die je mee moet nemen, wanneer je interesse hebt in dergelijke sytemen.
M.v.g. Stormke.
Je kunt dit misschien ook eens proberen (het staat trouwens in de handleiding van de Pro-Oiler).
Marc