Automatische kettingsmeersystemen voor de motor.

...
E-Strom

Pro-oiler

Bericht door E-Strom »

Ik heb ook een pro-oiler op mijn Sprint ST... ehh.. oja, dat had ik nog niet verteld :oops: . Ik heb dus mijn T-max ingeruild voor een leftover 2001 Triumph Sprint ST in British Racing green. Nieuw met 2 jaar garantie voor 8800 euro (normaal nieuw 13000) kon ik niet voorbij laten gaan. 21 liter tank, een verbruik met toeren van ca. 1:20 (snelweg 140-160 km/h ca. 1:17), verbazingwekkend goed comfort (behalve als je beetje korte armen hebt, dan zit het stuur ver weg, voor mij met 1.90 meter perfect), volle kuip, 110 pk@ 207 kgs uit een 3 cilinder met 955 cc, super injectie en 10.000 km onderhoud intervals. Heb nu 4000 km ermee gereden in de laatste 2 maanden en hij bevalt uitstekend:

Afbeelding

Afbeelding

Als bagage heb ik zeer goedkoop via http://www.ebiker24.de" onclick="window.open(this.href);return false; 3 Givi koffers gekocht (150 euro bij elkaar goedkoper dan in NL) die op de motor zitten met een SW Motech setup:

Afbeelding

Afbeelding

En dus ook een pro-oiler die het prima doet. In eerste instantie de standaard tabel nr. 9 aangehouden, maar dat was iets teveel (er vormde een klein olieplasje van de nalekkende ketting na stoppen). Tabel 11 (met setting 3 in droog weer) zorgde voor een ketting die net vet genoeg werd maar totaal geen fling off geeft op het achterwiel. Ik ben nu tabel 10 (ook weer setting 3 in droog weer) aan het proberen om te kijken wat voor verschil dat geeft, ik wil niet dat hij te droog wordt. Maar een minimale natheid is voldoende omdat hij toch continu smeert en schoonmaakt. Je hoeft hem dus niet "lekker nat" persé te hebben, je hebt (in tegenstelling tot kettingvet) geen extra buffer nodig ofzo. Het is juist de bedoeling dat die minimale hoeveelheid er weer afslingert. De armpjes van mijn pro-oiler zitten ook tegen het achter-tandwiel aan, ook in tabel 10 is er zo goed als geen fling off waar te nemen op het achterwiel (heb speciaal het achterwiel brandschoon gemaakt om dit voor je na te gaan).

Afbeelding

Ik heb 1 keer een probleempje gehad met de pro-oiler door de hoek van het slangetje naar de armpjes toe. Die was iets te krap waardoor het slangetje uit het slangetje naar die armpjes was getrokken. Nu iets meer ruimte gegeven voor het slangetje en een klein tie-ripje eromheen gedaan om het wat beter vast te klemmen. Ik verwacht daar geen problemen meer mee.

Meer plaatjes van mijn pro-oiler hier: http://piloot.smugmug.com/gallery/412667" onclick="window.open(this.href);return false;
tatanka

Bericht door tatanka »

Hele mooi foto's van de montage van de Pro-Oiler, Emile.

Ik heb gisteren de nozzle gedemonteerd, en heb de armpjes van de nozzle verbogen, zodat ze het tandwiel raken. Bedankt Marc, goede tip.....! Er stond n.l. één armpje vrij ver van het tandwiel af, welke de waarschijnlijke veroorzaker is van de opspattende olie. Gisteren ff een testrit gemaakt van 70 km, en hieper de piep hoera, de velg was schoon.

M.v.g. Stormke
The V

Bericht door The V »

Zit er aan te denken om een OSCO aan te schaffen. Wie heeft er foto's van waar en op welke manier hij/zij dit systeem heeft bevestigd op de Strom? En dan uiteraard vanaf het reservoir tot aan de ketting?
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

osco

Bericht door Jan1966 »

Ik heb een Osco, maar helaas geen foto.

Montage gaat heel simpel met de tie-raps aan het zwarte hulpframe thv de duovoetsteun.
Het reservoir staat dan wel wat schuin naar achteren gericht, maar dat maakt niets uit voor de werking van het systeem.
Je kan het reservoir vanwege de schuine stand niet helemaal met olie vullen omdat het dan via de bovenkant (de aansluiting van het glazen gedeelte naar de metalen "deksel") gaat lekken.

Gaatje boren in kettingrandje thv het midden van de ketting en het midden van het achtertandwiel en nippeltje monteren. Ik heb een klein stukje slang op het nippeltje gemonteerd omdat de afstand van het nippeltje tot de ketting wat groot was. Zo komt de olie goed op de ketting terecht.

Vervolgens het slangetje van het reservoir tot het nippeltje op lengte maken en monteren.
Slangetje vastzetten met de twee plakklemmetjes en klaar is kees.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kijk anders even op hun website; http://osco.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Iron Horse schreef:Kijk anders even op hun website; http://osco.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb ik uiteraard gekeken Rob, maar ben dan altijd benieuwd hoe het specifiek voor de Strom door de diverse gebruikers is gemonteerd!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Okay, dacht ook wel. Mocht je hem willen aanschaffen, hij kost bij de meesten 139 Euro. Bij Motorgoedkoop staat hij voor 119 Euro. http://www.motorgoedkoop.nl/motor-onderdeel/2789.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

foto Osco

Bericht door Jan1966 »

Ik maak binnenkort wel even wat foto's.

Het is inderdaad een hoop geld voor een veredelde oliespuit aan je motor gemonteerd, maar ik moet zeggen dat ik er wel een hoop plezier van heb.

Ik rij dagelijks 170 km en moet dus om de dag mijn ketting smeren.
Aangezien ik geen middenbok heb is dat een lastige klus.
Met de Osco gaat het heel simpel.

Vlak voor het einde van mijn bestemming trek ik, bij langzaam rijden, twee maal de plunjer uit waardoor de ketting gesmeerd wordt.

Ik heb er 4 maanden geleden iets van 130 euro voor betaald. Voor een navul flesje olie betaalde ik laatst iets van 6 euro.

Groeten van Jan uit Hoofddorp
The V

Bericht door The V »

Datzelfde probleem heb ik dus ook. Even je ketting inspuiten zonder de hulp van een buurman zit er niet in! Buiten dat maakt die derrie uit een spuitbus vieze, vette plekken op m'n velg. En om de 350 km. lukt me daardoor echt niet. Is natuurlijk ook gemakszucht! Maar het lijkt me goed werken.
akako

Re: foto Osco

Bericht door akako »

jan1966 schreef:Ik maak binnenkort wel even wat foto's.


Vlak voor het einde van mijn bestemming trek ik, bij langzaam rijden, twee maal de plunjer uit waardoor de ketting gesmeerd wordt.


Groeten van Jan uit Hoofddorp
Jan, hoe lang doe je met een vulling?? Kan ik bijv. de gehele vakantie (ca. 5000km) met een vulling doen?
akako

Re: foto Osco

Bericht door akako »

jan1966 schreef:Ik maak binnenkort wel even wat foto's.


Vlak voor het einde van mijn bestemming trek ik, bij langzaam rijden, twee maal de plunjer uit waardoor de ketting gesmeerd wordt.


Groeten van Jan uit Hoofddorp
Jan, hoe lang doe je met een vulling?? Kan ik bijv. de gehele vakantie (ca. 5000km) met een vulling doen?
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Osco

Bericht door Jan1966 »

De foto´s moeten nog even wachten tot volgende week.

Ik heb ooit via Airmiles een Trust digitaal cameraatje gekocht. Kostte me een hoop Airmiles en de camere was toen eigenlijk al achterhaald.
Nu heeft hij in ene de geest gegeven. Al met al niet echt een verstandige keuze geweest.

Zoals gezegd vul ik het reservoir, omdat deze schuin tegen het hulpframe t.h.v. de duovoetsteun zit gemonteerd, niet helemaal met olie.
Bij mij ging het lekken als ik de olie tot bovenaan vulde. Ik vul nu tot net onder het metalen bovenstuk.
De schuine montage was de meest eenvoudige methode.

Als je de foto´s op de website van Osco bekijkt zie je dat het reservoir zelfs horizontaal gemonteerd zou moeten kunnen worden. Mogelijk dat de metalen bovenkant alleen bij mij niet helemaal goed afsluit.

Ik trek zo ongeveer om de 300 km de plunjer twee maal uit waardoor er twee maal een kleine dosis olie op de ketting wordt gespoten, één en ander wel afhankelijk van het weer.
Bij regen, pekel etc. doe ik dat vaker. Ik heb zo iets van liever wat te veel olie dan te weinig.

Ik schat dat ik, zonder dat mijn reservoir dus helemaal vol zit, wel zo´n 1500 km kan rijden voordat ik weer moet bijvullen.

Groeten van Jan uit Hoofddorp.
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Ik zag nu pas jouw vraag of je er 5000 km mee kan rijden.
Ik denk dus van niet, althans niet met mijn smeergedrag.

Het navulflesje van Osco is overigens klein en past makkelijk onder je zadel of zo.
Leipo

Bericht door Leipo »

jan1966 schreef:Ik zag nu pas jouw vraag of je er 5000 km mee kan rijden.
Ik denk dus van niet, althans niet met mijn smeergedrag.

Het navulflesje van Osco is overigens klein en past makkelijk onder je zadel of zo.
met het standaard reservoir van de Pro-oiler is 5000km makkelijk haalbaar (zolang het reservoir dan ook wel recht zit, niet horizontaal natuurlijk) en in de pro-oiler gaat standaard motor-olie wat dus overal te koop is :P

mijn Pro-oiler bevalt wel al heb ik hem nu op emergency mode (tijd-mode) omdat ik hem op de v-strom nog niet zonder storing werkend heb: waar hebben jullie de min van de Pro-oiler aangesloten?
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ook ik heb de Pro-oiler nu ruim een jaar op de Strom zitten. Nooit hoeven nadenken om ergens aan te trekken :roll:. De Pro-oiler geeft bij elke x-aantal wielomwentelingen wat olie af. Het enige wat je moet doen is dat je in den beginne even de electronisch gestuurde afgifte moet regelen. Daarna kan je bij regen die afgifte iets verhogen door op de electronische afstandbediening tijdelijk de waarde iets omhoog bij te stellen.

Als je de primaire instelling eenmaal voor elkaar hebt, is het enige omkijken wat je er aan hebt, dat je eens in de ongeveer 4000 km het (bij mij kleine) reservoir - er zijn grotere te bestellen - moet bijvullen.

Voor iets meer geld (ik geloof € 199,00) lijkt mij dit toch echt veel makkelijker en efficienter oplossing dan een Osco... :idea: :wink:.

En... als je, als ik :oops: , twee linker handen hebt, zit er in Zwijndrecht iemand die namens de fabrikant voor 'weinach' de Pro-oiler monteert; klaar terwijl u wacht... :D

En inderdaad; zoals Leipo meldt; er gaat gewone motorolie in. Ik heb altijd een plastic fles in m'n topkoffer liggen. Ik denk goed voor zo'n 40.000 km


En nee... ik heb (helaas) geen aandelen in die toko. :wink:



P.s.
Oh ja... ga over twee weken op voor m'n 24000 km beurt. Normaal gesproken tijd voor een nieuw aandrijfsetje (a ongeveer € 250,00?). Nu wordt er dank zij de Pro-oiler (altijd een 'natte' ketting) alleen een voor-tandwieltje vervangen. Kosten ongeveer € 25,00). De kosten van de Pro-oiler heb ik er nu dus reeds uit en de ketting is in 24000 km nog niet één keer gespannen.
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

foto´s Osco

Bericht door Jan1966 »

Het is mij toch gelukt wat foto´s te maken van mijn Osco.
Omdat ik niet weet hoe ik de foto´s op het forum moet zetten heb ik ze maar per e-mail naar The V gestuurd.
Mogelijk kan hij ze op het forum zetten. De kwaliteit van de foto´s is wel matig.

In het Osco reservoir kan je uiteraard ook gewone motorolie doen. Ik heb op het motorforum ook gelezen dat men wel kettingzaagolie gebruikt omdat deze beter op de ketting zou blijven pakken.
Dit is de 1e keer dat ik navulling nodig had en heb toch maar het (kleine) Osco flesje gekocht. Volgens mijn dealer bestaan er geen grotere verpakkingen.

Een Scottoiler werkt helemaal automatisch in tegenstelling tot de Osco. Ik moet af en toe het plunjertje uittrekken, maar dat is een fluitje van een cent en iets wat ik in ieder geval niet vergeet.

De reden dat ik geen Scottoiler heb gekocht is dat ik op zag tegen de montage en afstelling.
Als je het laat doen kost hij weer een stuk meer dan de Osco.
Zelfs iemand met twee linker handen kan de Osco nog monteren.

Groeten van Jan
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ Jan,

:? :? ...........hebben we nog wel zo'n mooie uitleg bij tips en trucs
Eens moet de eerste keer zijn :!: :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Beste Stroompje,

Er stond mij bij dat Iron Horse een stukje over het plaatsen van foto´s had geschreven. Ik heb het gelezen, maar het leek mij toch lastig. Het is ook iets wat niet echt mijn interesse heeft. Je spant je er dan ook minder voor in.

Ik zag dat The V zijn e-mailadres had vermeld. De foto´s gewoon mailen was een stuk simpeler. Nadeel is natuurlijk wel dat de rest ze niet kan zien.

Maar je hebt gelijk. Ik moet het gewoon een keer proberen.

Groeten van Jan
The V

Bericht door The V »

Jan, bedankt voor de foto's! Zo heb ik een beetje een idee.

Ik zal ze bij deze even hier zetten zodat toch iedereen ze kan zien.

Je moet het gewoon even wat vaker doen :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sebmar

Bericht door sebmar »

Het is eindelijk zover! Ik heb mijn nieuwe rode dl650!!
Vandaag ook mijn pro-oiler binnengekregen, heb ik volgend weekend mooi wat te doen :D
Ik zit eran te denken om het tankje met de bijgeleverde duallock aan de binnenzijde van de kuip (aan de zijkant "naast" de koplampen) te plaatsen. Daar is ruimte zat en het is ook nog eens beter toegankelijk dan de binnenzijde van de zijkappen onder het zadel. Zou dit problemen opleveren met het pompje (ik weet namelijk niet of deze van het "positive displacement type" is...)? Zo te zien zit er genoeg slang in de kit. De rest van de installatie wil ik gewoon onder het zadel plaatsen.
Zou de duallock sterk genoeg zijn om het volle flesje op zijn plaats te houden?
Heeft iemand hier ervaring mee?

gegroet! :worship:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hoi Marc,

Ik heb even de thumbnail functie eruit gehaald zodat ie meteen in een wat groter formaat zichtbaar is. :wink: Zoals je ze waarschijnlijk ook had bedoeld.... :roll: Maar samen zijn we sterk, toch....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
sebmar

Bericht door sebmar »

:D
Ha allemaal. Na een halve dag in de schuur verdwenen te zijn om mijn rode duivel te ontdoen van zijn kappen, tank etc zit de pro-oiler nu op zijn plaats. Ik heb voor alles een mooi plekje gevonden, en het tankje zit vol met motorolie. Nu is mijn vraag de volgende: het inregelen (kiezen van tabel, "berekenen correctiefactor wielomwenteling", etc) lijkt me op zijn zachst gezegd niet simpel. Is er iemand op dit forum met een 650 en pro-oiler die zijn (werkende) instellingen op dit forum of in een pb'tje zou willen zetten? basisinstellingen (som van kettingsoort/lengte/wielomtrek, corr.factor snelheidssignaal, basistabel etc) Dit zou mij, en alle volgende gebruikers van een pro-oiler flink wat werk kunnen besparen! :P

Ik ben u eeuwig dankbaar! :worship: :worship: :worship:

groeten uit een bewolkt lochem (hoop op regen die de pekelzooi wegspoelt... :?
Leipo

Bericht door Leipo »

sebmar schreef::D
Ha allemaal. Na een halve dag in de schuur verdwenen te zijn om mijn rode duivel te ontdoen van zijn kappen, tank etc zit de pro-oiler nu op zijn plaats. Ik heb voor alles een mooi plekje gevonden, en het tankje zit vol met motorolie. Nu is mijn vraag de volgende: het inregelen (kiezen van tabel, "berekenen correctiefactor wielomwenteling", etc) lijkt me op zijn zachst gezegd niet simpel. Is er iemand op dit forum met een 650 en pro-oiler die zijn (werkende) instellingen op dit forum of in een pb'tje zou willen zetten? basisinstellingen (som van kettingsoort/lengte/wielomtrek, corr.factor snelheidssignaal, basistabel etc) Dit zou mij, en alle volgende gebruikers van een pro-oiler flink wat werk kunnen besparen! :P

Ik ben u eeuwig dankbaar! :worship: :worship: :worship:

groeten uit een bewolkt lochem (hoop op regen die de pekelzooi wegspoelt... :?
volgens de berekeningen zou tabel 13 moeten voldoen voor een 650 :)
MarcT

Bericht door MarcT »

Hoi. Ik ben nogal nieuw hier, en ik heb zelfs geen V-Strom (die krijg ik pas over een paar uur). Maar ik heb wel jaren op een GSX1100F gereden, en het laatste jaar met een Pro-Oiler.

Hierbij mijn ervaringen.

Mijn huidige ketting was de goedkoopste die ik kon vinden. Of dit iets met de Pro-Oiler of de prijs te maken heeft weet ik niet, maar die ketting is na 3000km helemaal op ! De dealer mompelde iets van "jaa....dat merk ketting verkoop ik ook niet meer...".

Mogelijk oorzaken:

Je kunt gewone motor-olie in de Pro-Oiler gooien (zoals ik deed), maar dat schijnt rubber aan te tasten, en er zit schijnbaar ook rubber in je ketting... niet doen dus. Meneer Pro-Oiler zelf adviseerd Automatische-Versnellingsbak-olie, en die opmerking hoor ik van meerdere kanten.

Andere oorzaak: Om het spetteren tegen te gaan heb ik de Pro-Oiler zo ingesteld dat de ketting nog NET vochtig was. Misschien toch niet genoeg smering ? Het is een beetje lastig vast te stellen, want iedere afstelling heeft pas effect na een kilometer of 50... Tja, en weet je dan nog het verschil tussen wat je nu ziet en wat je 50km geleden zag ? Het zijn zeer subtiele verschillen...

Andere oorzaak: Laatst, tijdens het rijden zag ik ineens dat de Pro-Oiler geen signaaltjes meer kreeg van mijn ronddraaiend wiel (waarschuwingslampje). Dus werd er ook niet gesmeerd. Ik weet niet hoe lang ik daar al mee rond reed, maar de ketting was kurkdroog. De boel proberen te primen (handmatig enkele pulsen geven) werkte ook niet...Pro-Oiler was kapot ! Voorzichtig naar huis gereden en toen eens onder de motor gaan liggen...
Alle kabeltjes waren nog goed aangesloten. Gemaild met Dhr. Pro-Oiler, er zat namelijk nog garantie op. Ik moet zeggen: service is prima. Geheel on-Nederlands ! Dezelfde dag nog antwoord gehad met mogelijke suggestisch, en de volgende dag werden per express nieuwe onderdelen verstuurd. Vanuit Belgie !
Achteraf bleek dat inderdaad de sensor kapot was. Het feit dat er niet meer handmatig gepompt kon worden had te maken met een compleet droge accu (dat kon er ook nog wel even bij !). Accu weer gevuld, alles ok.

Dus mijn conclusie: Pro-Oiler is goed, je hebt een goede service en begrip van de dealer/fabrikant, maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Goede olie gebruiken en niet te bang zijn voor spetters. Het feit dat de olie ook weer van de ketting afslingert is belangrijk ! Dat is de zelfreinigende werking. De spuitbus-smeer is juist gemaakt om aan de ketting te blijven plakken....inclusief vuil ! Dus ik ga mijn Pro-Oiler ook weer tegen de V-Strom plakken...

Groetjes.
Strommax

Bericht door Strommax »

Mijn pro-oiler hangt er nu toch ook al zo'n 800km onder en ik moet zeggen het werkt perfect :lol:
Leipo

Bericht door Leipo »

MarcT: ik gebruik al vanaf de eerste kilometer op mijn strom een Pro-oiler met gewone goedkope motorolie en ik heb nu 23.000km erop zitten en ik doe nog steeds met mijn originele kettingset. Deze kettingset is gisteren nog gecontroleerd bij een vervroegde 24.000km beurt en hoefde nog niet vervangen te worden.

Ik heb dus totaal geen negatieve ervaringen met gewone motorolie :roll:
bjorri

Bericht door bjorri »

Na 14.000 km dacht ik gister even mn Scotoiler bij te vullen. Met veel moeite een dopje lostrekken en olie erin met als resultaat dat de achterkant van de fiets en mn schuur nu goed onder de olie zitten.

Na wat telefonische en email hulp blijkt dat je het nummerbord moet verwijderen voor het bijvullen! Ken er nou wel om lachen.
Leipo

Bericht door Leipo »

bjorri schreef:Na 14.000 km dacht ik gister even mn Scotoiler bij te vullen. Met veel moeite een dopje lostrekken en olie erin met als resultaat dat de achterkant van de fiets en mn schuur nu goed onder de olie zitten.

Na wat telefonische en email hulp blijkt dat je het nummerbord moet verwijderen voor het bijvullen! Ken er nou wel om lachen.
mijn pro-oiler reservoir zit onder mijn zadel: kun je er makkelijk bij om hem bij te vullen :)
Plaats reactie