cruisecontrol

...
Plaats reactie
stromteam

cruisecontrol

Bericht door stromteam »

Hallo, is er onder jullie misschien iemand die ervaring heeft met de cruisecontrol van het merk Dino (of van een ander merk) op de Vstrom. Ik heb erg veel last van mij rechter schouder en kan mij zo voorstellen dat een cruisecontrol hierbij een uitkomst kan bieden bij langere ritten. (Arm laten hangen en toch gas blijven geven).
Alvast bedankt, Birgit
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zelf heb ik the throttle rocker gemonteerd en zou niet meer zonder willen. voordeel is dat hij niet vast blijft zitten wat ik persoonlijk nog al link vind. Daarover kunnen heftige discussies ontstaan, maar ieder zo z'n mening. Mij bevalt het goed, vooral op langere stukken. Is ook eenvoudig weg te draaien als je niet wilt gebruiken en kost maar ca. 5 Euro. Een discussie daarover staat binnen het forum op deze plek. Een ander type staat hier beschreven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
bjorri

Bericht door bjorri »

Die gas-vast-zetters zijn ondingen, het is onmogelijk om er een gewenste constante snelheid mee te rijden (voor zover het al mogelijkk is om met constante senlheid te rijden natuurlijk). Ik heb zo'n ding gehad en nooit langer dan vijf seconden gebruikt. Instellen op een snelheid lukt feitelijk niet want een milimeter verdraaien scheelt al heel veel in je snelheid.

Het hierboven vermelde polssteuntje zou ik meer vertrouwen in hebben.

Het beste werkt door gewoon niet op de snelweg te rijden, buiten de snelweg heb ik nooit last maar langdurig in de zelfde houding zitten veroorzaakt wel klachten.
Leipo

Bericht door Leipo »

Iron Horse schreef:Zelf heb ik the throttle rocker gemonteerd en zou niet meer zonder willen. voordeel is dat hij niet vast blijft zitten wat ik persoonlijk nog al link vind. Daarover kunnen heftige discussies ontstaan, maar ieder zo z'n mening. Mij bevalt het goed, vooral op langere stukken. Is ook eenvoudig weg te draaien als je niet wilt gebruiken en kost maar ca. 5 Euro. Een discussie daarover staat binnen het forum op deze plek. Een ander type staat hier beschreven.
deze heb ik ook gehad en weer weggegooid: niet mee te rijden in de stad als je hem zo op je gashendel hebt zitten dat deze lekker zit voor snelweg gebruik. mijn gashendel draait daar teveel voor.

oftewel:
ingesteld voor snelweg = niet te rijden in de stad omdat dat ding dan te hoog zit op je gashendel en je onbedoeld gas blijft geven omdat je er tegenaan leunt
ingesteld voor stad = niet te gebruiken voor snelweg omdat hij dan onderaan je gashendel hangt en je het ding dus niet een aan kan raken....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je hebt helemaal gelijk. Je moet het ook alleen gebruiken voor rijden op lange stukken, meestal snelweg dus. Ik kan me ook niet voorstellen dat je er enig nut van zou kunnen ondervinden in het stadsverkeer. Dan is elke cruisecontrol eerder gevaarlijk dan een positief hulpmiddel. Maar op de snelweg blijf ik het toch een lekker ding voor weinig geld vinden. (weinig geld is relatief, want er zijn uitvoeringnen van waar men 10 Euro voor zo'n stukkie plastic durft te vragen.)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie