Reflectoren

...
Plaats reactie
Korsan

Reflectoren

Bericht door Korsan »

Op de Amerikaanse sites zie je dat de Storms reflectoren hebben op de voorveren-vork. Volgens mij is het verplicht daar. Die van mij is superzwart en ik wil wat zichtbaarder zijn in de winter. Heeft iemand hier ervaring mee waar te kopen en hoe te bevestigen? Je hebt ze ook in verschillende vormen.

Afbeelding

Afbeelding
Biker

Bericht door Biker »

Om goed zichtbaar te zijn kun je natuurlijk ook iets met je kleding doen of bijvoorbeeld een fluoriserend hesje over je (meestal donkere) motorjas aan doen.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

:idea: Tip: wat je ook kunt proberen is Fluorizerende Tape gebruiken zoals je ook ziet op de zij- en achterzijde van trailers (tranport sector), rijscholen en hulpdiensten, dit vindt ik persoonlijk mooier. Voordeel is dat je deze desgewenst in het voorjaar er weer vanaf kan halen zonder beschadiging aangezien dit het zelfde principe heeft als stickers.
Groet, Robert |
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

de reflectoren zoals in USA zijn in Europa niet verplicht en worden
dus ook niet geleverd.
Als je ze echt wilt hebben kun je waarschijnlijk het best contact opnemen
met een suzuki dealer in de US.
(je kunt mischien ook NIMAG even bellen, wie weet hebben ze wel
een setje in het magazijn)

Volgens mij worden ze bevestigd aan het beugeltje/oogje wat je boven
de remklauwen aan de vorkpoten ziet.
Je hoeft er dus niet voor te boren of te lijmen.
Harry

Bericht door Harry »

voor de vakantie kocht ik bij een onderdelenzaak ( fietsspullen, stofzuigerzakken, afstandsbedieningen..........) een setje zelfklevende reflectoren: Ik dacht 10stuks voor 1,95......... :lol:
Daarvan heb ik er eentje achterop ( rechthoek) en eentje (rond) aan de zijkant van mijn H&B Alukoffer geplakt.
Die zijn toch aardig breed en zo valt het iets beter op.

Dus: even zoeken en je kunt je hele Vstrom volplakken voor een prikkie :twisted:
Ikke

Bericht door Ikke »

Deze oranje rondjes vind ik in ieder geval geen gezicht, maar gezien worden is ook erg belangrijk.

Marco
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hoi,

bij een goede autoshop verkopen ze reflecterende sierbiesjes. Ik heb ze zelf ooit op een auto gezet over de zijkant van voor naar achter. Stond helemaal af en het werkte ook nog. Ze waren toen in diverse kleuren leverbaar (in iedergeval: rood, groen, blauw, en wit).

Verder heb ik ooit bij, ik meende zo'n zaak als Wibra of Action o.i.d., een setje zelfklevende reflectoren (rond, langwerpig en twee leuke handjes :schater: )gekocht voor nog geen 2 euro en die kun je natuurlijk overal plakken waar je maar wilt :idea: .

succes, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Korsan

Bericht door Korsan »

Bedankt voor de tips. Nu de Sint vertrekkende is kan ik rustig shoppen.
CVke

Bericht door CVke »

Heb gelezen op ne site, vraag me niet meer welke, dat ze bij motoport in nederland stickers verkochten die reflecteerde maar die in daglicht zwart waren. Dus ideaal om op zwarte oppervlakten te kleven. Je ziet ze overdag bijna niet maar 's nachts des te meer.
Biker

Bericht door Biker »

CVke schreef:Heb gelezen op ne site, vraag me niet meer welke, dat ze bij motoport in nederland stickers verkochten die reflecteerde maar die in daglicht zwart waren. Dus ideaal om op zwarte oppervlakten te kleven. Je ziet ze overdag bijna niet maar 's nachts des te meer.
Ik weet dat BMW ze in het accessoirepakket heeft om op de koffers te plakken maar deze zijn natuurlijk op maat van de koffers maar ze zullen er ook wel universeel zijn
snarf

Bericht door snarf »

Er zijn idd diverse retroreflecterende materialen in de handel (worden ook gebruikt op de huidige generatie verkeersborden). Let wel dat je officieel in Nederland alleen amber/geel achtige reflectie aan de zijkant mag hebben en geen wit of rood... en zeker geen blauw :twisted: :wink:

Google op 'retroreflecterende stickers' en je vindt wel leveranciers.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

ik heb zelf vandaag op deze site http://nl.black-scotchlite.com/ een bestelling geplaatst om de zichtbaarheid van m'n black rhino te verhogen. Onder het kopje universeel staat genoeg leuk spul. In ieder geval op de koffers, handkappen en de voorvork wil ik reflecterend materiaal aanbrengen. Vooral het feit dat het spul overdag zwart is en zilver-grijs reflecteerd, maakt dat het alleen opvalt als het moet opvallen. 8)
Als ik het spul in huis heb en het zit op de bike, dan zal ik wel een foto maken en plaatsen.
Plaats reactie