Een hoger DL650 zadel voor 149 (NL) 197 (Belgie) Euro.

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Een hoger DL650 zadel voor 149 (NL) 197 (Belgie) Euro.

Bericht door Iron Horse »

Artikelnummer: 45100-06G10-H1N

Het staat in Belgie gewoon op de website.
http://www.suzuki2wheels.be/nl/accsearc ... 125&iCat=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is wat anders dan die ca. 365 Euro die men mij enkele maanden geleden in Nederland als alternatief "aanbood". Of het de oplossing is, is nog maar de vraag, maar het wordt wel betaalbaarder zo. En als je daar toch kijkt, er schijnt ook een verlaagd zadel voor de DL650 te zijn. Volgens mij zit je dan echt met een houten reet op je fiets, want er blijft dan helemaal geen ruimte voor vulling meer over.

Of die in Nederland ook verkrijgbaar zijn en wat daar dan het prijskaartje van is, is mij nog niet bekend. Maar misschien weet iemand anders dat al. Mogelijk toch nog een oplossing voor menig 650-rijder.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 28-10-2004, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Op suzuki.nl staat alleen het verlaagde zadel(2 cm lager) en die kost €189.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een e-mailtje naar Nimag, dat per omgaande werd bantwoord met het volgende antwoord.
Geachte heer,

Dit artikel is leverbaar voor de prijs van 122,80 euro (exclusief b.t.w.). Het zadel is voorradig dus de dealer kan het met een dag in huis hebben. Dit zadel is echter het originele zadel van een DL1000 en zou iets breder zijn dan het zadel van een DL650.

Voor de DL650 is er voor dezelfde prijs ook een speciale verhoogde versie van het zadel beschikbaar onder nummer 45100-06G60-H1N dit zadel is echter niet op voorraad, de levertijd is 2,5 weken.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijk groet,

Arno Jansen
Parts & Accessories
Motorcycle & Marine B.V. NIMAG

Lange Dreef 12
Postbus 77
4130 EB VIANEN

Tel. +31(0)347-349714
Fax. +31(0)347-349825
Inclusief BTW is dat dus 146,13 Euro. Het wordt met de dag interessanter.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 23-11-2004, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tuke

Bericht door Tuke »

Tja, nu heb ik een dilemma. wil het verhoogde DL650 zadel. Of het iets bredere standaard zadel van de DL1000. 8) Ik wacht nog even op de uitverkoop :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ben er ok nog niet uit omdat mijn oorsprong, het Belgische zadel, 3 cm hoger zou zijn en ook een ander artikelnummer heeft.

Maar ze waren wel snel met reageren. Zoals ik al zei het wordt met de dag interessanter.

Grz,

IH
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Na enig speurwerk lijkt het erop dat het zadel met het artikelnummer 45100-06G60-H1N dat Nimag noemt als specifiek DL650 zadel niet een 650 zadel is, maar een 2 cm hoger zadel voor de DL1000. Dat zou dus 4 cm hoger voor een 650 betekenen. Het wordt steeds leuker. Dat van het oorspronkelijke Belgische artikelnummer en 3 cm hoger heb niet kunnen achterhalen tot nu toe.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

motomalibu schreef:Tja, nu heb ik een dilemma. wil het verhoogde DL650 zadel. Of het iets bredere standaard zadel van de DL1000. 8) Ik wacht nog even op de uitverkoop :wink:
Ik heb gezien het feit dat er op internet andere informatie over met name dat speciale DL650 zadel staat, nog een mailtje met de vraag om meer duidelijkheid naar Nimag gestuurd. Wederom een snel antwoord terug. Men kan er zelf ook geen duidelijkheid in geven aangezien men afhankelijk is van de informatie die zij weer van hun leverancier krijgen.

Maar men geeft mij de gelegenheid beide zadels te bestellen en het verschil zelf te beoordelen. Met referentie aan die e-mail kan mijn dealer het andere zadel desgewenst weer retourneren. Een klantvriendelijk voorstel waar ik dus ook maar gebruik van ga maken.

Zodra ik meer weet, en dat zal dus gezien de levertijd van het ene zadel wel een weekje of 3 na nu zijn, laat ik wel weten wat het resultaat uiteindelijk is geworden.

[edit]
2-11 Ze zijn inmiddels besteld dus het aftellen kan beginnen.
[/edit]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hij zit erop. Ik heb gekozen voor het zadel dat origineel voor de DL650 bedoeld is, of volgens de Belgische website een zadel voor de DL1000 is, maar dan 2 cm hoger, dus minstens 4 cm hoger dan het originele DL650 zadel. De verschillen met het DL1000 zadel zijn weinig zichtbaar, maar er is weldegelijk verschil. Het "DL650 zadel" is net nog iets voller en dus ook hoger. Opgemeten blijkt het verschil met het originele verlaagde zadel op het gunstigste punt maar liefst 5 cm te zijn. En dat merk je.

Het artikelnummer is 45100-06G60-H1N
De prijs 146,13 Euro incl. BTW
Levertijd 3 weken.

Afbeelding

Nu zou het nog kunnen zijn dat ik iets anders gemeten heb en dat het 4 cm hoger is dan het origineel. Dan komt het overeen met de omschrijviing als zijnde een 2 cm hoger zadel voor de DL1000 wat ook hetzelfde artikelnummer heeft. Maar nog steeds meer dan de moeite waard.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

De ervaringen.

Bericht door Iron Horse »

Vandaag even een wat langere rit gemaakt van een dikke 60 km.

Dan merk je toch wel meer dan je op het eerste gezicht zou verwachten. 4 (of 5) cm lijkt niet erg veel, maar in de praktijk zit je echt een stuk hoger, mijn scherm stond meteen "lager" en de spiegels stonden ook al helemaal niet meer goed. Verder merk je goed dat je zwaartepunt veranderd is. Je zit echt "op een paard" zo hoog en dat merk je ook in het bochtenwerk. Het is alsof je op een andere motor stapt. Ik weet het, als je dit zo leest, denk je "die vent is bezopen, want wat maakt dat kleine verschil nu uit." Maar in de praktijk is dat dus toch anders!

Verder merk ik dus, ondanks dat ik nog wel goed met vlakke voet op de grond kan komen, veel verschil en kan me indenken wat iemand met korte beentjes ervaart.

Nadeel is dus nu dat ik weer meer boven het windscherm uitkomen i.v.m. de wervelingen. Dit ga ik nog wel weer verder uittesten.

Ik hou jullie op de hoogte.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
K-4

Bericht door K-4 »

Leuk al die verhalen over een paar centimeter meer of minder, met mijn 2,02 meter moest ik toch iets beters bedenken. Heb meteen bij aflevering 04/2004 een DL1000 zadel op mijn DL650 laten zetten. Dat kost dus niets extra en vervolgens bij EVA in Valkenburg (ZH) voetsteun-verlagers laten maken. Zit is perfect ik kan alleen niet meer echt plat door een bocht maar ja, je rijdt toch vaker rechtuit dan door een bocht.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan zijn dit zeker jouw benen? Ik ben daar ook geweest in de week dat de eerste set geleverd werd. Er waren toen nog geen foto's van beschikbaar. Ik heb er toen vanaf gezien omdat ik het ten eerste niet zo mooi vind en ten tweede omdat je de bevestigingen aardig verplaatst waardoor o.a. de draaihoek van de versnellingspook erg stijl wordt. En dat zadel gratis verwisselen ligt aan de dealer. Bij mij lukte het in ieder geval niet. Maar met die 4~5 cm hoger ben ik al aardig geholpen zo.

Afbeelding
Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tuke

even samenvattend....

Bericht door Tuke »

Ik heb ook maar een knoop doorgehakt. Wilde eigenlijk voor een corbin zadel gaan, maar die is niet veel hoger dan een 650 zadel heb ik begrepen. Tevens wilde ik wat geld besparen... dus ga ik ook voor het 5 cm hogere zadel. 8) Hopelijk kom ik dan ook nog met de voetjes op de vloer. anyway, is inmiddels besteld... en wacht nu in spanning af.

Voor degene die de draad een beetje kwijt zijn geraakt.... Even een overzichtje van verlaagde en verhoogde zadels. Let wel: Er staan belgische prijzen bij. In nederland liggen de prijzen lager blijkbaar! (Dat is overigens voor het eerst dat ik dat meemaak :wink: )


Afbeelding
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Inderdaad, in België liggen de prijzen een pak hoger; en nog geen klein beetje!! voor die prijs laat je je zadel bij een zetelgarnierder met anilineleder overtrekken.
Kan iemand mij een dealer noemen in de omgeving van Zeeland? Ik ga mijn stukken voortaan daar bestellen. Het zelf gaan halen is meegenomen, leuk ritje en niet te ver. Ik woon in de omgeving van Gent.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hé Stephan,

Eindelijk de knoop doorgehakt? Krijg je zekerweten geen spijt van, tenzij je nu/dan hulpeloos met je beentjes langs de motor hangt. Maar dat zal wel meevallen denk ik. Het is even wennen, maar daarna wil je niet anders meer, sterker nog, je broer (met z'n 1000-zadel) zal een aanslag willen doen op jouw nieuwe aanwinst. (Is het weer eens andersom... :lol: )Zorg maar dat ie heel veilig staat met dat lekkere zadel met zulke kapers op de kust.

Ik hoor graag je eigen ervaring die de mijne hopelijk bevestigt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

twee dealers in Zeeland:

MotoPort Goes
Nobelweg 4
4462 GK GOES
tel: 0113 - 23 16 40

Exclusief Suzuki-dealer
Ovaa Motors
Vlissingsestraat 43-45
4388 HA OOST-SOUBURG
tel: 0118 - 46 14 85
fax: 0118 - 46 49 74
info@ovaamotors.nl
http://www.ovaamotors.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ Strompower,

Ja...ennnnn.......?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

@Stroompje, als antwoord op deze vraag :wink: :
v-scorpio schreef:Inderdaad, in België liggen de prijzen een pak hoger; en nog geen klein beetje!! voor die prijs laat je je zadel bij een zetelgarnierder met anilineleder overtrekken.
Kan iemand mij een dealer noemen in de omgeving van Zeeland? Ik ga mijn stukken voortaan daar bestellen. Het zelf gaan halen is meegenomen, leuk ritje en niet te ver. Ik woon in de omgeving van Gent.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:lol: :lol: Oké..........nu snap ik 'm...... :oops: :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie