een goed slot!

...
Plaats reactie
Nick

een goed slot!

Bericht door Nick »

Hoi mede-strommers,

Wie heeft er een goede tip voor een slot, of sloten. Alles heeft zijn voor en nadelen..maar wat is nou echt betrouwbaar, en goed hanteerbaar...

graag tips!!
Pink

Bericht door Pink »

Ik heb een zwaar Abus kettingslot. Deze zit in een tasje achterop het bagagerekje dus makkelijk bij de hand en hoef je je buddy niet iedere keer los te maken. In een topkoffer kan ook natuurlijk.

Het is een lomp geval maar je kunt je motor er makkelijk mee ergens aan vast knopen. Of gewoon los om het wiel leggen als er geen hekje of lantaarnpaal in de buurt is.

Tot nu toe veilig genoeg.
Remakil

Bericht door Remakil »

Als het gaat om veilig als in moeilijk los te krijgen... een schijfremslot en- of een beugelslot... :)
Wat voor kettingslot je ook neemt, binnen 1 minuut zijn ze open en meestal binnen 30 seconden... :x
Neem iig een Art4 goedgekeurd slot... daar vraagt je verzekering iig om... ;)

Stichting Art sloten
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb een simpele Kryptonite schijfremslot. Ik gebruik het eigenlijk zelden. Doe alleen stuurslot. Wie wil nou mijn "oude" strom jatten en als ze dat doen veel plezier ermee!
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik heb n 6 arms slot
gaat overal mee en kan m goed opslot zetten er mee
Fred

Bericht door Fred »

Schijmremslot veilig? Binnen de minuut dragen ze hem in een bestelwagen of men breekt de schijf met een koevoet.
Nick

Bericht door Nick »

hmm, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur denk ik. en daardebij...als ze echt je motor willen hebben, zal geen enkel slot hem veiligheid bieden. Ik denk dat ik voor combi van remschijf / kabelslot ga.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Het hangt er een beetje vanaf waar ik sta / parkeer.
Meestal gebruik ik een cryptonite beugelslot wat ik monteer op een voorschijf, soms in combinatie met een (gekocht bij Lidl) schijfremslot op de achterschijf en heel soms in combinatie met een hele dikke ketting van cryponite.
Maar dan ben ik meestal met mijn vrouw op stap :wink:
ehh, ik bedoel dus dan dat we twee motoren aan elkaar koppelen daarmee..

Maar als ze zer mee willen nemen dan nemen ze alles mee. \Het gaat er maar om dat een mogelijke 'langetermijn lener' het zo moeilijk mogelijk heeft. Dan geven ze meestal de moed op.
Pink

Bericht door Pink »

Ik parkeer mijn motor ook bij voorkeur naast een duurdere motor. :D
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Meestal gebruik ik een cryptonite beugelslot wat ik monteer op een voorschijf, soms in combinatie met een (gekocht bij Lidl) schijfremslot op de achterschijf en heel soms in combinatie met een hele dikke ketting van cryponite
Een maat van mij en ik hebben ook zo'n slot van de Lidl en wat blijkt, de sleuteltjes waren zondermeer uitwisselbaar. Toeval of niet maar niet erg vertrouwenswekkend.
niets is te gek, behalve op je bek.
Stromarie

Bericht door Stromarie »

Ik gebruik een schijfremslot met alarm (Motozoom.nl) in m'n achterwiel, dan kunnen ze hem ook niet weglopen met een stok/staaf door het voorwiel, alleen niet vergeten bij vertrek er af te halen! ik doe het etui dan altijd om het stuur over het contaktslot, en dan uiteraard het stuurslot.
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Mbt (schijfrem) sloten is het misschien voor enkelen interessant om eens op http://www.Xenasecurity.com" onclick="window.open(this.href);return false; te neuzen.........schijfrem- en andere sloten in verschillende maten en in verschillende ART goedkeurings klasse. Het zijn sloten met een ingebouwd alarm. 'Fiets' beweegt, het alarm gaat af.
Ook handig in geval vergeten wordt dat het slot er aan hangt......al enkele malen dat voordeel van dichtbij meegemaakt.
Kosten: net wat je kwijt wil en wat je 'fiets' je waard is.........
Zelf hebben we de Xe s 15 en de XN18. De laatste is wat lastig in gebruik daar de gehele 'as' met slotje en al er uit gaat bij het aanbrengen....moet erbij zeggen dat hoe meer je het gebruikt hoe handiger je daar weer in wordt.......
Groeten Barry/Stroom2.
Plaats reactie