een goed slot!
een goed slot!
Hoi mede-strommers,
Wie heeft er een goede tip voor een slot, of sloten. Alles heeft zijn voor en nadelen..maar wat is nou echt betrouwbaar, en goed hanteerbaar...
graag tips!!
Wie heeft er een goede tip voor een slot, of sloten. Alles heeft zijn voor en nadelen..maar wat is nou echt betrouwbaar, en goed hanteerbaar...
graag tips!!
Ik heb een zwaar Abus kettingslot. Deze zit in een tasje achterop het bagagerekje dus makkelijk bij de hand en hoef je je buddy niet iedere keer los te maken. In een topkoffer kan ook natuurlijk.
Het is een lomp geval maar je kunt je motor er makkelijk mee ergens aan vast knopen. Of gewoon los om het wiel leggen als er geen hekje of lantaarnpaal in de buurt is.
Tot nu toe veilig genoeg.
Het is een lomp geval maar je kunt je motor er makkelijk mee ergens aan vast knopen. Of gewoon los om het wiel leggen als er geen hekje of lantaarnpaal in de buurt is.
Tot nu toe veilig genoeg.
Als het gaat om veilig als in moeilijk los te krijgen... een schijfremslot en- of een beugelslot...
Wat voor kettingslot je ook neemt, binnen 1 minuut zijn ze open en meestal binnen 30 seconden...
Neem iig een Art4 goedgekeurd slot... daar vraagt je verzekering iig om...
Stichting Art sloten
Wat voor kettingslot je ook neemt, binnen 1 minuut zijn ze open en meestal binnen 30 seconden...
Neem iig een Art4 goedgekeurd slot... daar vraagt je verzekering iig om...
Stichting Art sloten
-
- DL650 berijder
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
- Woonplaats: Poortugaal
Het hangt er een beetje vanaf waar ik sta / parkeer.
Meestal gebruik ik een cryptonite beugelslot wat ik monteer op een voorschijf, soms in combinatie met een (gekocht bij Lidl) schijfremslot op de achterschijf en heel soms in combinatie met een hele dikke ketting van cryponite.
Maar dan ben ik meestal met mijn vrouw op stap
ehh, ik bedoel dus dan dat we twee motoren aan elkaar koppelen daarmee..
Maar als ze zer mee willen nemen dan nemen ze alles mee. \Het gaat er maar om dat een mogelijke 'langetermijn lener' het zo moeilijk mogelijk heeft. Dan geven ze meestal de moed op.
Meestal gebruik ik een cryptonite beugelslot wat ik monteer op een voorschijf, soms in combinatie met een (gekocht bij Lidl) schijfremslot op de achterschijf en heel soms in combinatie met een hele dikke ketting van cryponite.
Maar dan ben ik meestal met mijn vrouw op stap
ehh, ik bedoel dus dan dat we twee motoren aan elkaar koppelen daarmee..
Maar als ze zer mee willen nemen dan nemen ze alles mee. \Het gaat er maar om dat een mogelijke 'langetermijn lener' het zo moeilijk mogelijk heeft. Dan geven ze meestal de moed op.
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Een maat van mij en ik hebben ook zo'n slot van de Lidl en wat blijkt, de sleuteltjes waren zondermeer uitwisselbaar. Toeval of niet maar niet erg vertrouwenswekkend.Meestal gebruik ik een cryptonite beugelslot wat ik monteer op een voorschijf, soms in combinatie met een (gekocht bij Lidl) schijfremslot op de achterschijf en heel soms in combinatie met een hele dikke ketting van cryponite
niets is te gek, behalve op je bek.
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Mbt (schijfrem) sloten is het misschien voor enkelen interessant om eens op http://www.Xenasecurity.com" onclick="window.open(this.href);return false; te neuzen.........schijfrem- en andere sloten in verschillende maten en in verschillende ART goedkeurings klasse. Het zijn sloten met een ingebouwd alarm. 'Fiets' beweegt, het alarm gaat af.
Ook handig in geval vergeten wordt dat het slot er aan hangt......al enkele malen dat voordeel van dichtbij meegemaakt.
Kosten: net wat je kwijt wil en wat je 'fiets' je waard is.........
Zelf hebben we de Xe s 15 en de XN18. De laatste is wat lastig in gebruik daar de gehele 'as' met slotje en al er uit gaat bij het aanbrengen....moet erbij zeggen dat hoe meer je het gebruikt hoe handiger je daar weer in wordt.......
Ook handig in geval vergeten wordt dat het slot er aan hangt......al enkele malen dat voordeel van dichtbij meegemaakt.
Kosten: net wat je kwijt wil en wat je 'fiets' je waard is.........
Zelf hebben we de Xe s 15 en de XN18. De laatste is wat lastig in gebruik daar de gehele 'as' met slotje en al er uit gaat bij het aanbrengen....moet erbij zeggen dat hoe meer je het gebruikt hoe handiger je daar weer in wordt.......
Groeten Barry/Stroom2.