Daijiro Powerbox

...
Plaats reactie
Iced_Max

Daijiro Powerbox

Bericht door Iced_Max »

Nu aanstaande zaterdag wordt mijne geliefde DL binnengedaan om de mapping aan te passen, terug mooi correct af te stellen en voor het plaatsen van een Daijiro Powerbox.

Wie echt het onderste uit de kan wil kan bij Bike Design tegenwoordig terecht voor de Daijiro Powerbox. Dit apparaatje zou de instellingen van de originele toerentalbegrenzer opheffen, waardoor het koppel en de acceleratie zouden verhogen, vooral in laag en middengebied. De truuk met de duif bestaat erin dat het toestel de beperkingen opheft die de Japanse motorfietsfabrikanten omwille van recente homologatie- en geluidsnormen dienden in te bouwen in hun ontstekings- en injectiecurves, vooral in eerste en tweede versnelling, met het verlies van acceleratie en vermogen tot gevolg. De ingreep duurt naar verluidt maar een kwartiertje en je hebt al een powerbox voor 115 euro. De sinds 2001 ingestelde limiet van 300 km/u zou hierdoor overschreden worden… Meer info bij Bike Design op tel. +32 (0) 52 453 361 of via mail info@bike-design.be of bij uw lokale dealer.

Ik heb enorm veel last van het wiegend effect wanneer men tegen een zeer rustig tempo in de bebouwde kom rijdt. Volgens de dealer zou het met de powerbox een ongelooflijk verschil geven.

Ik hou jullie op de hoogte.
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Wel achter de Daijiro RS106 vragen en niet de RE106. Deze laatste geeft alle power vrij in 3de en 4de versnelling maar neemt de topsnelheid begrenzing niet weg. De RS106 wel, 230km/u ipv 200 :wink:
hayasjeelski

Bericht door hayasjeelski »

ik heb deze ATRE gecombineerd met gearindicator besteld in hongarije, eind vd week gaat ie op de testbank voor t resultaat te kunnen vergelijken tussen origineel en met unit.... heb al een week kunnen testen met eentje maar daar was kaber te kort om indicatie goed te kunnen monteren in cockpit, maarrrr in eerste 3 versnellingen was t supergoed te voelen, nu gaat de beer pas echt los.......


meer info
http://www.gi-pro.net/
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

Blijkbaar zijn er hier V-stromers die ervaring hebben met zo'n powerbox.

Kunnen jullie zeggen ofdat het veel verschil geeft ??
hayasjeelski

Bericht door hayasjeelski »

Iced_Max schreef:Blijkbaar zijn er hier V-stromers die ervaring hebben met zo'n powerbox.

Kunnen jullie zeggen ofdat het veel verschil geeft ??
hoop morgen de runs op de JAROS bank te doen bij Spanjer in Stein (favoriete testbank van motorfreaks) dan zal ik ook zsm erna de resultaten posten
Karma

Bericht door Karma »

V-Mac schreef:Wel achter de Daijiro RS106 vragen en niet de RE106. Deze laatste geeft alle power vrij in 3de en 4de versnelling maar neemt de topsnelheid begrenzing niet weg. De RS106 wel, 230km/u ipv 200 :wink:
Ik informeerde me over dat toestelletje bij Suzuki. 195 euro in België en zo'n tien euro voor de plaatsing. Is dat dezelfde prijs als in Nederland?
Wel wat vervelend dat de OD-lamp blijft branden in iedere versnelling ipv enkel in zesde. Vind dat net gemakkellijk bij het schakelen op de snelweg.
Moet de motor na het plaatsen terug worden gemapt?
Strommax

Bericht door Strommax »

k weet niet wat die RS106 kost in NL, maar in B heb ik 199 betaald, geplaatst. Mapping achteraf is niet nodig, de electronica past zichzelf aan 8)
Blueberry

kijk ook eens hier:

Bericht door Blueberry »

http://www.motso.nl/product_info.php?cP ... ts_id=3644" onclick="window.open(this.href);return false;
Moer60

Bericht door Moer60 »

Is er iemand die ervaring heeft met zo´n kit op de DL650 en kan vertellen wat het effect is?
P2U

Bericht door P2U »

Strommax schreef:k weet niet wat die RS106 kost in NL, maar in B heb ik 199 betaald, geplaatst. Mapping achteraf is niet nodig, de electronica past zichzelf aan 8)
WOW :oops:
Ik weet niet wie je dealer is, maar die rekent stevig door. Ik heb de mijne destijds zegge en schrijve 120pleuro betaald (juni 2005).
Plaatsen kan je makkelijk zelf (zelfs als je twee linkerhanden hebt): zadel eraf, aansluiting achter de benzinetank losmaken en box tussenplaatsen. 5 Minuutjes werk.
Resultaat van zo'n box: ging iets beter, maar het verbruik ging ook een stuk naar omhoog. :cry: Niet verwonderlijk want als je de hooligan wil uithangen, dan wordt dat cash afgestraft :wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

P2U schreef:
Strommax schreef:k weet niet wat die RS106 kost in NL, maar in B heb ik 199 betaald, geplaatst. Mapping achteraf is niet nodig, de electronica past zichzelf aan 8)
WOW :oops:
Ik weet niet wie je dealer is, maar die rekent stevig door. Ik heb de mijne destijds zegge en schrijve 120pleuro betaald (juni 2005).
Plaatsen kan je makkelijk zelf (zelfs als je twee linkerhanden hebt): zadel eraf, aansluiting achter de benzinetank losmaken en box tussenplaatsen. 5 Minuutjes werk.
Resultaat van zo'n box: ging iets beter, maar het verbruik ging ook een stuk naar omhoog. :cry: Niet verwonderlijk want als je de hooligan wil uithangen, dan wordt dat cash afgestraft :wink:
Voor de RE106 heb ik ook zoveel betaald André, alleen had mijn dealer die niet goed gemonteerd, waardoor deze op de uitlaatbocht onder het zadel is gevallen en verbrand; Dus was dit mijn kans om deze te vervangen door de RS106 en die kostte idd 199€ (zie ook Bike Desing)
8)
P2U

Bericht door P2U »

Hela Suske, ik heb het ook wel degelijk over een RS
:D
Karma

Bericht door Karma »

P2U schreef:Hela Suske, ik heb het ook wel degelijk over een RS
:D
En waar heb jij die dan gehaald?
Het plaatsen is gemakkellijk zeg je ... moet dit ergens tussen worden geplaatst? Ik begreep al dat het ergens onder de benzinetank moet zitten.

Heeft er iemand een idee waarom de begrenzing enkel wordt weggehaald in derde, vierde en zesde en niet in de andere versnellingen? Of heb ik dat niet goed door? :roll:
Karma

Bericht door Karma »

Moer60 schreef:Is er iemand die ervaring heeft met zo´n kit op de DL650 en kan vertellen wat het effect is?
Hopelijk is dat geen foto van jezelf in je avatar? :roll: :lol:
Strommax

Bericht door Strommax »

P2U schreef:Hela Suske, ik heb het ook wel degelijk over een RS
:D
Mijn dealer is Van Der heyden in Kontich en ik zal mijn licht eens gaan opsteken sé :twisted:
Karma

Bericht door Karma »

Strommax schreef:
P2U schreef:Hela Suske, ik heb het ook wel degelijk over een RS
:D
Mijn dealer is Van Der heyden in Kontich en ik zal mijn licht eens gaan opsteken sé :twisted:
Da's een goed idee. Als het zoveel goedkoper is daar wil ik er wel eens voor rondrijden.
Bij Wauters in Eeklo staan ze momenteel 195 euro voor de RS en 135 euro voor de RE
Moer60

Bericht door Moer60 »

Karma schreef:Hopelijk is dat geen foto van jezelf in je avatar? :roll: :lol:
Een souveniertje, maar ook een nuttige waarschuwing :wink:
Plaats reactie