Mijn goedkope oplossing voor het te zachte zadel

...
Plaats reactie
Stromarie

Mijn goedkope oplossing voor het te zachte zadel

Bericht door Stromarie »

Het zadel op m'n nieuwe 650 zat niet goed voor mij, te hol en te zacht, ik heb hem kunnen ruilen voor een zadel van een 1000, zat wel beter maar nog steeds te zacht, toen dacht ik, ik moet hem ondervandaan met iets opvullen om het schuimrubber wat meer druk naar boven te geven, dat heb ik als volgt gedaan en met foto's verduidelijkt, zaag in de plastic bodem het middenstukje in tussen de openingen bij de pijl
Afbeelding
Zaag 3 of meer stukjes hardboard van 12 x 26 cm, trek het afgezaagde stukje iets naar beneden en schuif het eerste hardboardplaatje naar binnen tussen de bodem en het schuimrubber
Afbeelding
Druk het plaatje voorzichtig rond en duw of domp het plaatje naar boven zodat hij ook aan de bovenkant een paar cm klem zit tussen de onderplaat en het schuimrubber
Afbeelding
op deze manier kun je er meerdere plaatjes tussenschuiven totdat je hem hoog/hard genoeg vindt, ik heb er 4 plaatjes tussengeschoven, en vindt je het allemaal maar niks dan haal je de plaatjes er gewoon weer uit, en dat zaagsneedje kan dan verder ook geen kwaad denk ik, sukses ermee en je achterste zal er blij mee zijn, groetjes, Stromarie
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Ik heb vandaag ook mijn zadel geruild ,en nu zijn er weer twee tevreden
Ik zit hoger en hij lager :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Stromarie

dan ben je zeker een behoorlijk zwaargewicht. :roll: Of je hebt een erg gevoelige derrière. :D Ik vond het 650 zadel echt 2 keer niks, maar ik rij nu al een hele tijd op een verhoogd 1000 zadel (is 5 cm hoger dan het 650 zadel) maar ik heb ook na 500plus kilometer niet echt ergens last van. (ca. 75 kilo)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Kijk dat vind ik nou een creatieve oplossing :idea: van Stromarie en het kost nog nix ook.
Stromarie

Bericht door Stromarie »

Nee strommers, ik ben geen zwaargewicht, wel een gevoelige dernière, maar ik zit nu ook voor het eerst rechtop op een motorfiets, krijg ik meer druk op m'n stuitje en daar ben ik al eens op gevallen (niet met de motor) maar dat is dus gevoelig, ik heb die hardboardplaatjes nu ook verder doorgeschoven naar voren en dat voelt al weer beter, 't is creatief ja, als timmerman moet je ook vaak naar creatieve oplossingen zoeken, ik wil die motor gewoon voor mezelf op maat maken, stuur een beetje anders, het scherm weer eens anders zetten, vering wat stugger, ik kom er wel uit, groetjes Stromarie
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

O,je vergeet er een paar::
-voorwiel achter
-achterwiel voor
-remlicht in de koplamp
-koplamp in je achterlicht
-bla bla bla
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

:shock: :?
>
>
>
>
>
>
>
kzal wel niet dezelfde humorbeleving bezitten........
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Bleustrom schreef:O,je vergeet er een paar::
-voorwiel achter
-achterwiel voor
-remlicht in de koplamp
-koplamp in je achterlicht
-bla bla bla
Deze man is helemaal in de war !! :?
Spuitje nodig van de dame uit mijn avatar??

Waarom lullig doen als iemand een goedkope, creatieve oplossing vindt
die waarschijnlijk ook nog eens werkt??

Richard
Stromarie

Bericht door Stromarie »

Hoi Blackstrom, ja, een beetje sarcastische humor van die Bleustrom, fijn dat je het voor me opneemt, een spuitje in z'n dernière dan maar? zit tie ook niet meer zo lekker op z'n zadel! maar laten we gewoon vrienden blijven, groetjes, Stromarie.
Fbungener

Bericht door Fbungener »

Met 1,97 mtr lengte zit ik vrij ver naar achteren in de uitholling van de 650-buddy. Daardoor zit je niet meer op het horizontale deel maar op het deel dat al weer oploopt naar boven; niet ideaal. Na 7000 km is het zadel ter plekke wel ingezakt maar niet genoeg.

Zijn er al mensen die de bekleding hebben los gemaakt en daarna hebben opgevuld of weggesneden om een langer horizontaal stuk te krijgen?
Plaats reactie