Vraag over alarmsysteem
Vraag over alarmsysteem
Dames en heren,
Ik ben nog vrj nieuw in het V-strom wereldje en heb een vraag. Over een kleine 3 weken krijg ik mijn nieuwe motor geleverd en het ziet er naar uit dat hij regelmatig buiten zal moeten staan. Nu overweeg ik daarom een alarm te (laten) installeren. Kan iemand mij iets aanraden waarmee hij of zij goede ervaringen heeft?
Alvast bedankt voor de moeite!!
Ik ben nog vrj nieuw in het V-strom wereldje en heb een vraag. Over een kleine 3 weken krijg ik mijn nieuwe motor geleverd en het ziet er naar uit dat hij regelmatig buiten zal moeten staan. Nu overweeg ik daarom een alarm te (laten) installeren. Kan iemand mij iets aanraden waarmee hij of zij goede ervaringen heeft?
Alvast bedankt voor de moeite!!
Ik heb me zo'n goedkope alarminstallatie TG400 van Hein Gericke gekocht. Kost net geen 50 Euro. Werkt op afstandsbediening en kan gemakkelijk onder het zadel geplaatst worden. Ben er heel tevreden over. Het ding werkt met een bewegingssensor waarvan de gevoelligheid kan ingesteld worden. Montage is ook heel eenvoudig. Betreft enkel een geluidsalarm van 110Db, dus geen startonderbreker maar meer moet dat voor mij niet zijn hoor.
Vlaamse motorgroetjes!
Vlaamse motorgroetjes!
Vraag eerst je verzekering of je verplicht bent om er een op te zetten.
Want als dat zo is, wordt het gelijk een ander verhaal.
Montage dient dan door een erkende specialist te gebeuren, je krijgt een certificaat. de prijs is helaas ook meteen balen.
Als het niet hoeft, zou ik persoonlijk er niet aan beginnen.
Koop 2 goede sloten zou ik zggen.
Wakker worden van je alarm is niet alles. Zeker als het vals alarm betekend. (ook al zullen andere leden hier anders over denken)
Want als dat zo is, wordt het gelijk een ander verhaal.
Montage dient dan door een erkende specialist te gebeuren, je krijgt een certificaat. de prijs is helaas ook meteen balen.
Als het niet hoeft, zou ik persoonlijk er niet aan beginnen.
Koop 2 goede sloten zou ik zggen.
Wakker worden van je alarm is niet alles. Zeker als het vals alarm betekend. (ook al zullen andere leden hier anders over denken)
Het belangrijkste voordeel van een SCM-goedgekeurd alarmsysteem is dat je na diefstal van de verzekering een nieuwe fiets krijgt. Je hoeft hem dan vaak niet eens vast te leggen.
Dat systeem kan je later op je volgende motor laten overbouwen. Op die manier haal je het geld er zeker uit.
Ik heb een RedAlert Delta, maar die wordt sinds kort niet meer gemaakt. Op mijn werkfiets zit een Datatool-systeem. Dat heeft als nadeel, dat het zodanig kan zijn aangesloten, dat je het altijd zelf op de tril/kantelsensor moet zetten. Overleg hierover met je dealer! De startonderbreking staat wel altijd ingeschakeld. Van andere systemen weet ik verder niets.
Het door Swintie genoemde goedkope systeem stelt voor de verzekering niets voor en je zult je fiets dus altijd ook nog met een ART-goedgekeurd slot aan een vast object moeten vastleggen.
Dat systeem kan je later op je volgende motor laten overbouwen. Op die manier haal je het geld er zeker uit.
Ik heb een RedAlert Delta, maar die wordt sinds kort niet meer gemaakt. Op mijn werkfiets zit een Datatool-systeem. Dat heeft als nadeel, dat het zodanig kan zijn aangesloten, dat je het altijd zelf op de tril/kantelsensor moet zetten. Overleg hierover met je dealer! De startonderbreking staat wel altijd ingeschakeld. Van andere systemen weet ik verder niets.
Het door Swintie genoemde goedkope systeem stelt voor de verzekering niets voor en je zult je fiets dus altijd ook nog met een ART-goedgekeurd slot aan een vast object moeten vastleggen.
Het alarmpje dat ik heb gekocht is enkel als afschrikmiddel. Als omstaanders met slechte bedoelingen *Bliep-Bliep* horen zullen ze al 2 keer nadenken voordat ze men Stroom gaan benaderen
Als ze hem dan toch benaderen zullen ze het remschijfslot ABUS Granit 'Level 15' zien hangen Zal men Strompje NOOIT onafgesloten achterlaten zunne.
Als ze hem dan toch benaderen zullen ze het remschijfslot ABUS Granit 'Level 15' zien hangen Zal men Strompje NOOIT onafgesloten achterlaten zunne.
Ik laat volgende week ook een alarm inbouwen. Moet van de verzekering! Ik heb al bij diverse SCM gecertificeerde bedrijven geinformeerd. Ze zetten er allemaal een SPYBALL alarm in. De kosten hiervan (incl. inbouw) is ongeveer €500 Dit is dus inbouw, certificaat, aanmelden bij SCM etc. etc. etc. Een aardige smak geld dus. Ik heb maar besloten om het bij de Suz-dealer te laten doen. Leek me wel zo handig!
Het enige wat me opviel was dat MOTOPORT zo'n €120 duurder is dan de meeste andere bedrijven. Zij hebben namelijk een vast bedrag voor het bovenstaande; €620 !!! Momenteel staat er op hun site het betreffende SPYBALL alarm voor (maar???) €279 dus inbouw zou dan €341 moeten kosten??? Apart.
Dit even ter info voor hen die zoekende zijn!
Het enige wat me opviel was dat MOTOPORT zo'n €120 duurder is dan de meeste andere bedrijven. Zij hebben namelijk een vast bedrag voor het bovenstaande; €620 !!! Momenteel staat er op hun site het betreffende SPYBALL alarm voor (maar???) €279 dus inbouw zou dan €341 moeten kosten??? Apart.
Dit even ter info voor hen die zoekende zijn!
Laatst gewijzigd door Gast op di 04-01-2005, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Moet van de verzekering ?????????The V schreef:Ik laat volgende week ook een alarm inbouwen. Moet van de verzekering!
Bij mijn weten is dat bij de meeste verzekeringsmaatschappijen pas vanaf 15.000 Euro. De Strom valt toch met zekerheid niet in die klasse. Mijn Strommetje heeft geen enkele beperking m.b.t. de verzekering. Gewoon bij de ANWB (=Unigarant) no-problem.
Ben wel benieuwd waarom jouw verzekering dat wel eist en welke dat dan is. Of heb je een donkerbruin verzekeringsverleden....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Hier lijkt me een duidelijke boodschap eens te gaan shoppen. Mijn maandpremie met veel schadevrije jaren en opzittende verzekering en rechtsbijstand, Wa-Casco (=all-risk) is ca. 34 Euro per maand voor een DL650 met <8.000/jr.The V schreef: Heb absoluut geen verzekeringsverleden met een rouwrandje...
Heb mijn Strom bij de AMEV verzekerd.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 04-01-2005, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je hebt toch een bedenktijd? Is standaard bij het afsluiten van een verzekering. (14 dagen als ik het goed heb) Als die tijd niet is overschreden kun je hem nog annuleren!The V schreef:Heb voor mijn vierwieler daar een voordelige verzekering. Dus dacht..... Niet goed gedacht.......
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Zoals gezegd ANWB is niet slecht, komt ook goed uit vergelijkingen. Je kunt on-line een berekening doen. Dat kan bij veel andere ook. Gewoon even de tijd nemen en vergelijkingen maken. Kan heel veel geld schelen. Zeker wanneer je je onnodige kosten zoals jij noemde kunt besparen. Wat niet wil zeggen dat een alarm niet zinvol kan zijn.The V schreef:Aanraders?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je kunt de berekening ook via de Unigarant site doen. Dat is hetzelfde.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
De verzekering van je motor koppelen aan de verzekering van je auto is meestal de beste optie.
Tenminste als je al een fors aantal bonuspunten hebt kunnen verzamelen door schadevrije jaren
Daardoor zit ik als verse motorrijder al direct stevig in de bonuspunten...dus een nette premie
Ik zit bij CB, behalve een ART4 slot geen bijzondere eisen.
Harry
Tenminste als je al een fors aantal bonuspunten hebt kunnen verzamelen door schadevrije jaren
Daardoor zit ik als verse motorrijder al direct stevig in de bonuspunten...dus een nette premie
Ik zit bij CB, behalve een ART4 slot geen bijzondere eisen.
Harry
Motor gekoppeld aan de auto bij Unive.
ART gekeurd alarmsysteem heeft bij mij zowel voordeel op de premie als op het eigen risico na diefstal. Dit is door het gebruik van een ART slot en alarm 0 euro geworden.
Ik heb nu een Spyball alarmsysteem. Ik kan nog geen mening geven over de kwaliteit hiervan. Systeem zat er al op.
Op te TDM zat een Laserline. De Laserline werkte zonder problemen. Een van de handzenders is alleen kapot gegaan. Reparatie koste 60 euro en een nieuwe 100. Bij de vraag wat het misschien kon zijn vertelde men mij dat het ledje in de zender waarschijnlijk kapot was. Hierdoor was er een onderbreking. Ledje gekocht voor 21 eurocent en de handzender deed weer. Dit alarmsysteem is in 1997 ingebouwd door de vorige eigenaar. Het systeem werkte eind 2004 nog steeds naar behoren. Ik weet niet of dit systeem nog steeds te verkrijgen is.
OP de ZZR zat alleen een systeem voor afschrikking. Deze kwam bij Louis weg a 49 euro. Wanneer het alarm geschakeld werd hoorde je altijd van die opmerkingen “heb je een vogel onder het zadel zitten”. Het verschil qua geluid na activering is groot. Het ene schrikt af bij de ander is de hele buurt wakker. Dit systeem heb ik voor de verkoop van de ZZR er weer uitgehaald en is nu kastvulling.
ART gekeurd alarmsysteem heeft bij mij zowel voordeel op de premie als op het eigen risico na diefstal. Dit is door het gebruik van een ART slot en alarm 0 euro geworden.
Ik heb nu een Spyball alarmsysteem. Ik kan nog geen mening geven over de kwaliteit hiervan. Systeem zat er al op.
Op te TDM zat een Laserline. De Laserline werkte zonder problemen. Een van de handzenders is alleen kapot gegaan. Reparatie koste 60 euro en een nieuwe 100. Bij de vraag wat het misschien kon zijn vertelde men mij dat het ledje in de zender waarschijnlijk kapot was. Hierdoor was er een onderbreking. Ledje gekocht voor 21 eurocent en de handzender deed weer. Dit alarmsysteem is in 1997 ingebouwd door de vorige eigenaar. Het systeem werkte eind 2004 nog steeds naar behoren. Ik weet niet of dit systeem nog steeds te verkrijgen is.
OP de ZZR zat alleen een systeem voor afschrikking. Deze kwam bij Louis weg a 49 euro. Wanneer het alarm geschakeld werd hoorde je altijd van die opmerkingen “heb je een vogel onder het zadel zitten”. Het verschil qua geluid na activering is groot. Het ene schrikt af bij de ander is de hele buurt wakker. Dit systeem heb ik voor de verkoop van de ZZR er weer uitgehaald en is nu kastvulling.