Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

...
Voxstorm

8mm vacuumplug

Bericht door Voxstorm »

Mede stebel-genoten

Heeft iemand van jullie voor mij een "link" naar zo een 8 mm vacuum stuk/plug. Ik kan me er even geen voorstelling van maken hoe zo een ding er uit ziet en waar ik die kan aanschaffen

Ik hoor graag van jullie want mijn stebeltje ligt nog roerloos in de garage te trappelen om op mijn BR gezet te worden

Gr Voxstorm
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Prima Fotoos Die Pesto !
Ziet er erg netjes uit....

Kan ik ook gaan knutselen van de winter...

Greetz Johan
Flipsen

Re: 8mm vacuumplug

Bericht door Flipsen »

voxstorm schreef:Mede stebel-genoten

Heeft iemand van jullie voor mij een "link" naar zo een 8 mm vacuum stuk/plug. Ik kan me er even geen voorstelling van maken hoe zo een ding er uit ziet en waar ik die kan aanschaffen

Ik hoor graag van jullie want mijn stebeltje ligt nog roerloos in de garage te trappelen om op mijn BR gezet te worden

Gr Voxstorm
Ik moest even zoeken, maar hier heb je er één als voorbeeld :

Afbeelding

Deze kun je gewoon in het vrijgekomen gat van het slakkenhuis drukken. Het kan zijn de je'm iets moet inkorten aan de onderkant. Let dan wel op dat er geen troep in het slakkenhuis valt. Maak ook gebruik van het gele rubber ringetje een goede afdichting.

Deze slangpilaren kun je bij iedere goed uitgeruste technische groothandel krijgen (bijv. Wildkamp)
Monsterman

Re: 8mm vacuumplug

Bericht door Monsterman »

Flipsen schreef: Deze slangpilaren kun je bij iedere goed uitgeruste technische groothandel krijgen (bijv. Wildkamp)
Die stukjes kan je normaal gezien ook in een aquarium-winkel kopen. Ze worden daar gebruikt om de darmen van het pompsysteem aan elkaar te zetten.
Blueberry

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Blueberry »

Ook ik heb inmiddels 139DB onder de kap :D
V2fun

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door V2fun »

Vandaag bijna door twee kwebbelende mutsen van de weg gereden toen ze plotseling van rijbaan wisselde.
Ik drukte nog op de claxon om ze te laten schrikken maar hoorde ze het niet eens :evil:
Nu denk ik er ook over om zo,n luchthoorn op de strom te zetten :twisted:
Blueberry

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Blueberry »

Mijn advies:
http://cgi.ebay.nl/STEBEL-Nautilus-Air- ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor nog geen € 40,= op de deurmat de compacte uitvoering, is makkelijker te monteren dan de grotere en hoeft niet met slangen gedingest worden

Blueberry
Flipsen

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Flipsen »

Eeeeuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh Blueberry..........

Ik heb die compact, en die heb ik toch echt uit elkaar gehaald. Heb de compressor aan de rechterzijde achter de fairing zitten (t.h.v. het zadel), en het slakkenhuis heb ik opgehangen aan het achter spatbord (voorzijde).

Je ziet 'm bijnan niet zitten, maar zeker als je door files rijd, blaast ie mooi naar de auto's aan jou rechterkant. :schater: :schater:
Blueberry

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Blueberry »

Ook een prima oplossing, maar bij mij staat ie in serie en heb ik rechts ook nog de standaard toeter aangsloten.

Werkt prima en scherm werkt ook als een klankkast, doe vooral wat je mooi en handig vindt.
Naar mijn idee is in ieder gaval een "compact" versie het makklijkst te plaatsen.
Strombo

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Strombo »

Veilg...natuurlijk, maar vooral errug gelachen om dit topic.. :mrgreen: :schater:
Thanx mannen, dat moet ik toch ook nog maar eens proberen.
:D
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Frank »

Blueberry schreef: Naar mijn idee is in ieder gaval een "compact" versie het makklijkst te plaatsen.
Dat sowieso. Ik heb een grotere geplaatst en moest de hoorn van de compressor scheiden. Nu zit de Nautilus Dolcevita rechts en de hoorn loopt met 2 iets langere slangetjes naar onderen en zit daar vast.
Wat een herrie.. Ik reed achter een paar jongentjes op de fiets die wat aan het slingeren waren en ze vielen zowat van hun fietsen toen ik toeterde...

Ik zit nu ff in Italië tot volgende week zondag, maar zal die week erna ff een filmpje a la FrenkieNL maken.. :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
M.A.D

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door M.A.D »

Frank schreef:
Ik zit nu ff in Italië tot volgende week zondag, maar zal die week erna ff een filmpje a la FrenkieNL maken.. :mrgreen:

Filmpje ala Frenkie is best na te maken , maar die grijns achteraf ..... die maakt niemand na :schater: geweldig dat toetje
FrenkieNL

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door FrenkieNL »

hihihi :P
FrenkieNL

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door FrenkieNL »

Gister een rit gemaakt door Roermond met een groep schoolverlaters. Onder begeleiding van 2 politieautoos en diverse politie motoren mochten we 1,5 uur door de Roermond crossen, overal door de rode lichten heen etc. Dat heeft toch wel wat. Maar goed, op het schoolplein begonnen er een paar te toeteren, tja, dan gooit Frenkie de Stebel even aan he.... Ik heb begrepen dat de Stebel aandelen komende tijd weer flink zullen stijgen, dus....... :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HDYprTMHjRU[/youtube]
Jokapo

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Jokapo »

tis gelukkig ook niet duidelijk hoorbaar wie frenkie is als die toetert :schater: :schater: :schater:
Savages

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Savages »

Flipsen schreef:Eeeeuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh Blueberry..........

Ik heb die compact, en die heb ik toch echt uit elkaar gehaald. Heb de compressor aan de rechterzijde achter de fairing zitten (t.h.v. het zadel), en het slakkenhuis heb ik opgehangen aan het achter spatbord (voorzijde).

Je ziet 'm bijnan niet zitten, maar zeker als je door files rijd, blaast ie mooi naar de auto's aan jou rechterkant. :schater: :schater:
Kun je hier eens een foto van schieten? :?: Ik heb de compact-versie binnengekregen, maar heb (nog) geen idee hoe ik dat ding moet gaan monteren... :|
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

Blijft leuk materiaal, wil er toch ook nog eens een aanschaffen. Alleen die montage voor iemand met 2 linker handen..... :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TooTall

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door TooTall »

Wie o wie heeft me hier op het geniale idee gebracht om een Stebel te kopen? :evil:

Met de kabelboom van Eastern Beaver was het plug en play. Dacht hem ffe te testen terwijl hij nog niet ingebouwd was. Op zijn vlaams; "amai mijn kloten"

De buren hadden een doopfeest, direct erna doodse stilte gevolgd door "wa was DA joeng???"

Daarna heeft de zatte bompa van de familie tegen de haag gepist vlak naast mij.

Merci eh mannen. :evil:

:wink:

(echt gebeurd trouwens)

(nee het was niet raak)
FrenkieNL

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door FrenkieNL »

TooTall schreef:Wie o wie heeft me hier op het geniale idee gebracht om een Stebel te kopen? :evil:
...sorry.... :oops: :oops: :oops:


O:-)
Jokapo

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Jokapo »

denk dat ik hem er maar laat inzetten tijdens mijn 12000 beurt komende maand :P
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Stebel

Bericht door John007 »

Frank schreef:Ik heb er ook zin in... waarschijnlijk heb ik 3 maart mijn eerste ritje van het jaar...

Leuk zo'n Stebel, kunnen we samen toeteren, welke heb je? Ik heb de Stebel Nautilus Brio Dolce Vita... zie: http://www.valkmotorparts.nl/producten.php

@Kermit: Heb je de route al aangepast?
Waar laat / plaats je zo'n grote toeter???
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

John007 schreef: Waar laat / plaats je zo'n grote toeter???
Hier staan een paar mooie plaatjes: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=13&t=1592
of hier: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 592#p19170 (zelfde topic, maar iets verder)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Bericht door John007 »

Frank schreef:
John007 schreef: Waar laat / plaats je zo'n grote toeter???
Hier staan een paar mooie plaatjes: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=13&t=1592
of hier: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 592#p19170 (zelfde topic, maar iets verder)
Ja ik heb ook dat type gekocht en was al van plan om hem ook links achter het scherm te plaatsen.
Maar ik bedoelde eigenlijk de grote rode toeter waar laat je die??
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

:), op de zelfde plek, alleen heb ik de toeter van de compressor gescheiden en de toeter met twee slangetjes tussen de stuurstangen gehangen... :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Frank schreef::), op de zelfde plek, alleen heb ik de toeter van de compressor gescheiden en de toeter met twee slangetjes tussen de stuurstangen gehangen... :D
On TOPIC :!: Meneer de beheerder :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Frank »

Waar heb je het over? Welke topic is dit dan??? :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Sparkle Black Peter »

Frank schreef:Waar heb je het over? Welke topic is dit dan??? :mrgreen:
HOCUSPOCUS :?: :?:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
V2fun

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door V2fun »

Op de motorbeurs in Utrecht heb ik een luchthoorn Stebel Nautilus gekocht.
Ik ben daar eerst naar mijn Suzuki dealer gegaan die ook op de beurs stond en kunnen ze de luchthoorn er bij de eerst volgende beurt op zetten en zal dat rond juni/juli zijn.
Mocht er iemand op het forum zijn die dat tegen vergoeding ook zou willen en kunnen doen dan hou ik me aanbevolen.
Zelf lukt het mij niet :oops:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Frank »

Hmmm.. dat gaat een duur toetertje worden dan.. (uurloon x zeker 2 á 3 uur?)

Ik ben er zelf een hele dag mee bezig geweest, maar goed, ik ben ook niet superhandig. Blueberry heeft me geholpen met de voorbereidingen. Maar als je goed naar de plaatjes hierboven kijkt, met de hoekijzertjes enz. dan is het niet zo moeilijk. En jij een dagje prutsen is goedkoper dan een monteur het erop laten zetten. :D

Succes!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FrenkieNL

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door FrenkieNL »

Je kunt het zelf vrij makkelijk, neem ik wel aan dat je het extra aansluitkitje ook erbij hebt? Zitten wat draden en connectors in, daarmee heb ik de Stebel aangesloten zonder een orginele draad door te knippen. Met andere woorden, ik kan 1 2 3 de orginele toeter weer aansluiten en alles is weer fabrieksstandaard. Ook de stebel van mijn vriendin's Fazer ( zie ook tweede filmpje op Valkmotorparts ) was een makkie. :)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

Als het beter weer is ga ik ook proberen het toetertje aan te sluiten. Maar als ik de vorige pagina;s lees begint ik me alweer zorgen te maken over het aansluiten :( Volgens de meneer op de motorbeurs kon iedereen het aansluiten, zelfs ik :D

Dus ik ben benieuwd....
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
V-Strom Jopie

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door V-Strom Jopie »

Ja, die meneer op de motorbeurs heeft gelijk, zelfs ik kon hem aansluiten.
Gisterochtend begonnen na het bestuderen van de fotoos van E-Strom. Dus ijverig de fairing aan de rechterzijde er af gehaald waar ik ook dacht de stebel het beste te kunnen plaatsen. Maar alles wat ik zie geen standaard "miep-miep" te vinden. Dus dan de linkerkant er maar af... en ja hoor daar zit de standaard toeter voor gehoorgestoorden.... (De fotoos van EStrom zijn van een DL 1000 zag ik achteraf en ik heb een 650, blijkbaar wordt vanuit de fabriek de toeter dan net iets anders geinstalleerd)

2 beugels aan het frame van de kuip bevestigd, beetje rommel met zekering bij de auto boer gehaald en na wat gepruts de stebel nu ingebouwd. Het heeft wel wat tijd gekost, maar ja ik soldeer dan ook alle verbindingen met daarna een netjes krimpkousje er overheen. Relais zit in de kuip weggewerkt, originele miep miep stekker laten zitten en daar een verlengsnoer op aangesloten en nu gaat ie als de brandweer.

Ben blij dat ik de originele toeter vervangen heb want dat is echt niet van deze tijd...

Gr Johan
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

Ik ben er vandaag aan begonnen. Wat een ramp om die kuip los te krijgen! Alle schroeven en snappers zijn los (rotdingen overigens) maar de kuip komt niet los. Hij blijft aan de voorkant hangen lijkt het. Net onder de lampen. Iemand een idee hoe je deze los krijgt? De rest zal wel meevallen. Maar als ik die kuip al eens eraf had...
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Erik Hofstee

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Erik Hofstee »

@ Bacchus,

heb je die schoefjes in de roostertjes naast de koplampen er ook uit?

:bye:
The V

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door The V »

Ik had de eerste keer ook toen ik de delen eraf ging halen. Een heleboel van die poppertjes en ook nog schroeven. Ik was deze vergeten: Afbeelding[/url]
Met de kruiskopschroevendraaier los te draaien. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
The V

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door The V »

Ik denk dat Erik dezelfde bedoelde.
Was bezig met het bericht opmaken op hetzelfde moment denk ik. :wink:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

Er zitten er dus bij het rasterwerk? niet gezien idd. Heren, hartelijk dank! Moet zo lukken lijkt me.

Ik ga morgen weer aan de slag (en nieuwe poppertjes bestellen :D )
Nog tips om die poppertjes er makkelijker uit te krijgen? Dat was nog het grootste probleem nl
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
The V

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door The V »

In de bovenhoek van beide roostertjes zit een schroef. Je moet er echt in kijken dan zie je het vanzelf.
Je moet bij die "poppertjes" het palletje met een dunnere schroevendraaier indrukken. Dan kun je het geheel eruit trekken.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door John007 »

Bacchus schreef:Er zitten er dus bij het rasterwerk? niet gezien idd. Heren, hartelijk dank! Moet zo lukken lijkt me.

Ik ga morgen weer aan de slag (en nieuwe poppertjes bestellen :D )
Nog tips om die poppertjes er makkelijker uit te krijgen? Dat was nog het grootste probleem nl
Gewoon indrukken met een kleine schroevendraaier en je haalt ze er zo uit, pennetje er helemaal uithalen en er voor weer in stoppen het geheel in de kuipdelen steken, vlakdrukken en vast zit hij weer.

Succes
:-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

En succes heb je nodig. Als je dan de schroefjes los hebt moeten toch nog je valbeugels eraf. Anders kunnen de kappen niet van de motor los. Daarna moet je het schema nog snappen wat ze erbij leveren. Ook fijn dat ze de 20a zekering erbij leveren. Gelukkig heb ik goede vrienden die wel iets snappen van techniek :D
Dus na 2 avonden ga ik morgen kabels trekken. Een goede plaats zoeken voor de Nautilus. Als ik dit had geweten had ik dat ding nooit gekocht. Achja, zo leer je de binnenkant van je motor tenminste kennen. Montage van de Nautilus zelf wordt het moeilijkste, moet wel netjes weggewerkt :D

Als alles weer in elkaar zit, vrolijk een uur lang op de toeter hangen :wink:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door John007 »

Bacchus schreef:En succes heb je nodig. Als je dan de schroefjes los hebt moeten toch nog je valbeugels eraf. Anders kunnen de kappen niet van de motor los. Daarna moet je het schema nog snappen wat ze erbij leveren. Ook fijn dat ze de 20a zekering erbij leveren. Gelukkig heb ik goede vrienden die wel iets snappen van techniek :D
Dus na 2 avonden ga ik morgen kabels trekken. Een goede plaats zoeken voor de Nautilus. Als ik dit had geweten had ik dat ding nooit gekocht. Achja, zo leer je de binnenkant van je motor tenminste kennen. Montage van de Nautilus zelf wordt het moeilijkste, moet wel netjes weggewerkt :D

Als alles weer in elkaar zit, vrolijk een uur lang op de toeter hangen :wink:
Ik ben ook bezig met het plaatsen van de nautilus en heb ook valbeugels erop zitten maar om de kappen te verwijderen hoef ik mijn valbeugels er niet af te halen.
Ik trek mijn scherm er scheef naar achteren af, eerst wat naar beneden trekken, en los is hij.
Wel moet ik eerst het scherm er weer op zetten en dan monteer ik onderlangs de toeter er op (misschien een tip) andersom krijg ik het scherm er niet meer op.
Het scherm heb ik er dus eerst wel even afgehaald om een goede plaats te vinden en de draden te trekken.

Succes,

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
FrenkieNL

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door FrenkieNL »

Zouden jullie wat fotoos kunnen maken tijdens het monteren ? mss wel leuk voor later en voor de anderen die mss nog twijfelen.
Voor de toeter hoef je het niet te laten; had er gister weer een te pakken ( EVIL GRIN ) stond met haar koekblikje voor kruispunt,ik erachter en toen begon ze naar achter te rollen.......

niet voor lang, dat kan ik jullie garanderen! :D
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Xavier »

Ik begrijp het hele montageprobleem niet helemaal. Tuurlijk, het is even werk, maar dagen? Op diverse sites staan beschrijvingen van hoe en wat, niet perse van Vstroms maar het idee en de werkwijze is gelijk. Ik heb zelf veel baat gehad bij het scheiden van het compressortje van de 'hoorn' (zie ook pagina 2 van dit onderwerp), waardoor het niet zo'n groot blok meer is. Het is even durven, je zaag/dremel in een nieuw produkt zetten, maar het kan. De compressor zit bij mij weggewerkt achter het paneel dat onder het zadel zit, de hoorn zit op het subframe achter de koplamp. Er wordt geschreven dat de compressor rechtop moet staan, bij mij werkt hij al een jaar of 2 vrijwel horizontaal. E.e.a. verbonden met een luchtslang, al dan niet gewapend, en BLAZEN maar! Pas op, het werkt verslavend :twisted: maar het is wel effectief.
GSA1200
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

Ik heb de valbeugels van Hepco en becker een stuk hoger dan de originele suzuki. Bewust gekozen omdat ze mooier zijn en ze meer beschermen. Dus helaas bij mij er wel af. Ik ben verder alles behalve technisch dus voor mij is het 2 avondjes sleutelen. Hij hangt erin en ik kan weer opbouwen! Natuurlijk heb ik foto's gemaakt. Verder nog nieuwe leds en handkappen gekocht kan dat meteen worden meegenomen :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Frank »

Bacchus schreef:Natuurlijk heb ik foto's gemaakt.
Mogen we ze zien?

Ik heb, doordat ik niet de compact versie had besteld, de compressor ook van de hoorns moeten scheiden. :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Brambo.650

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Brambo.650 »

Jeujjjjj, :D :D :D

De Stebel Nautilus Compact die ik al op mijn BMW F650 had gemonteerd (en ook weer gedemonteerd), zit op mijn Strom. Ik had er geen zicht op hoe ik het zonder boren in de stuurkuip kwijt kon. Daarom heb ik de compressor en het slakkenhuis (definitief) gescheiden en verbonden met een slangetje en ingelijmd aansluitstukje. Ik heb de compressor en bijbehorend relais aan de linkerzijde aan de buitenkant van het subframe achter de fairing gehangen. Het slakkenhuis hangt (zonder de halfronde klemstukken, die zijn tegen een Dremel aan gelopen :wink: ) aan de rechterkant op ongeveer dezelfde plek achter de fairing. Daar kwam ik wel een plaatstalen meegespoten beugeltje/bevestigingspunt tegen. Waarvoor dient dit?

Anyway, ik kan weer lekker toeteren!! Ik had het wel enigszins gemist. Het is toch een soort verslaving :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

De foto's zal ik deze week even uploaden. Morgen zet ik de kuip even terug.
Heb vandaag de bekabeling even ingetaped met zwarte ducktape, valt het minder op. Dit weekend gaat de BMW 1100RT van mijn vader eraan geloven :?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Bacchus »

Zoals beloofd de foto's. Het is even werk maar het geluid maakt veel goed! Helaas is in de BMW 1100RT van mijn vader geen plaats om de Nautilus te plaatsen.
We hebben de oude toeter afgekoppeld, de kebels verlengd etc zoals omschreven op de eerste pagina. Wel met een 16A zekering.

Ik heb de plaatjes geplaatst op een groot formaat om evt details te kunnen zien.

De Nautilus gemonteerd:
http://www.lustnomuzikantje.com/V-Strom/PICT0030.JPG

De Naultilus gemonteerd, gezien vanuit de bovenzijde van de stuurkuip. Valt bijna niet op.
http://www.lustnomuzikantje.com/V-Strom/PICT0039.JPG
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Graafie68

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door Graafie68 »

knap staaltje knutselwerk.

maar uh, volgens mij kan je wel eens je tank aan de onderkant een roest preventie laag gaan geven.
volgens mij gaat het roest monstertje daar een beetje knagen.

(goede scherpe foto's dus met inzoomen)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Luchthoorn op V-Strom: Stebel Nautilus

Bericht door John007 »

Bacchus schreef:Zoals beloofd de foto's. Het is even werk maar het geluid maakt veel goed! Helaas is in de BMW 1100RT van mijn vader geen plaats om de Nautilus te plaatsen.
We hebben de oude toeter afgekoppeld, de kebels verlengd etc zoals omschreven op de eerste pagina. Wel met een 16A zekering.

Ik heb de plaatjes geplaatst op een groot formaat om evt details te kunnen zien.

De Nautilus gemonteerd:
http://www.lustnomuzikantje.com/V-Strom/PICT0030.JPG

De Naultilus gemonteerd, gezien vanuit de bovenzijde van de stuurkuip. Valt bijna niet op.
http://www.lustnomuzikantje.com/V-Strom/PICT0039.JPG
De Nautilus verbruikt 18 A bij 12 volt ( ik heb het gemeten ) dus als je zekering stuk gaat even een zwaardere plaatsen.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie