Motormover

...
Plaats reactie
Joan
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11-04-2018, 17:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Motormover

Bericht door Joan »

Ik heb een motormover gekocht voor mijn v strom 650, ik heb weinig ruimte in de garage om de motor te draaien en dacht de oplossing te hebben.
Heb hem vandaag in gebruik genomen maar nu blijkt dat het voorwiel op de grond blijft staan als de motor op de missenbok staat, als ik hem dus op de middenbok op de mover plaats komt het voorwiel op de grond en is hij bijna niet te gebruiken om te manoeuvreren. Ik baal hier wel van want ik had er hele grote verwachting van (valt beetje tegen).
Heeft iemand deze ervaring ook of beter nog heeft er iemand een goed idee/oplossing. Ik heb al geprobeerd een blokje hout onder de bok te leggen maar dan komt alleen de achterkant hoger en het voorwiel blijft op de grond
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motormover

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet welke mover je hebt (foto, merk, type?) maar ik herken het wel. Ik had er ook eentje die met de middenbok op de mover stond en dan met het voorwiel op de grond bleef staan. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Het is gewoon even oefenen met manoeuvreren. Je moet je stuur er ook bij gebruiken. Je kunt voor- en achteruit als hij op de mover staat maar ook naar links en rechts. Alleen blijft dan je voorwiel staan. Even je voorwiel oppakken en dat dan naar links of rechts verplaatsen is dan niet zo moeilijk of zwaar. Pas alleen wel op dat hij op de mover niet van de middenbok valt. Sommige merken middenbok staan nogal "scherp" als ze op een mover staan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Motormover

Bericht door Eikie »

Evt een spanband over het zadel en onder de mover door. Zo voorkom je dat de motor van de middenbok schiet.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Corleone4222
Berichten: 74
Lid geworden op: do 17-11-2016, 21:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 bj 2008
Woonplaats: Arnhem

Re: Motormover

Bericht door Corleone4222 »

wat bij mij goed werkt, plat karretje met 4 zwenkwielen vd action , dan voorwiel even optillen en dat karretje daaronder dan kan je werkelijk alle kanten op, karretje kost 9,95
karwei of gamma heeft ze ook, (meubeltransporter)
Plaats reactie