De motorsteun

...
Plaats reactie
Biker

De motorsteun

Bericht door Biker »

Voor mij nieuw en hij lijkt mij erg handig, de motorsteun. Je kunt er de motor met het voor of achterwiel inzetten en door zijn eigen gewicht zou hij er dan stevig in moeten blijven staan. Op de motorbeurs in Utrecht zal hij ook te zien zijn en wellicht dat iemand daar straks zijn mening over op dit forum zal zetten. Ik ga zelf niet naar Utrecht, ik loop namelijk nog op krukken. Ik ben erg benieuwd naar de stabiliteit van de geparkeerde motor. Zou je er bijvoorbeeld op kunnen gaan zitten terwijl hij in de steun staat? Het voordeel is dat hij minder plek in beslag neemt dan wanneer de motor op de jiffy staat. Bij mij in de schuur staat hij altijd op de jiffy maar die zit aan de kant van de muur en dat is dus niet handig, ook opbokken is niet gemakkelijk want dan moet je ook aan de linkerkant van de motor staan. De motorsteun lijkt mij een mooie oplossing. Nadeel hij is wel erg duur € 262,50 maar hij ziet er niet erg ingewikkeld uit..... :wink:

Afbeelding

O, ja http://www.motorsteun.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Gast op vr 27-01-2006, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het ziet er wel handig uit, maar zoals je al aangeeft veeeeeel te duur voor wat in elkaar gelast ijzerwerk. In jouw sytuatie zou je misschien ook de al eens besproken oplossing die hier staat kunnen overwegen. Die is trouwens nog steeds voor 79,95 bij Louis verkrijgbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Het ziet er wel handig uit, maar zoals je al aangeeft veeeeeel te duur voor wat in elkaar gelast ijzerwerk. In jouw sytuatie zou je misschien ook de al eens besproken oplossing die hier staat kunnen overwegen. Die is trouwens nog steeds voor 79,95 bij Louis verkrijgbaar.
Die heb ik bij mijn vorige motor al eens een dag op proef gehad maar was me niet goed bevallen maar toch bedankt. Die motorsteun is eigenlijk gewoon een veredeld fietsenrek en lijkt mij erg handig.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dit is wat je er toen zelf van dacht, dus vandaar dat ik dat het misschien toch een goed alternatief kon zijn. Zeker is dat de prijs een stuk aangenamer is.
Biker schreef:Voor de v-strom denk ik goed geschikt want als je hem op de bok zet merk je dat het gewicht in het midden van de motor zit. Dwz dat zowel het voorwiel als het achterwiel met 1 vinger omhoog te duwen is en dan zal zo'n ding wel werken. Ik heb dezelfde uitvoering gekocht voor mijn Bandit 600 maar dit werkte voor geen meter! Gelijk weer terug gebracht. Je moet er wel een gladde vloer voor hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Dit is wat je er toen zelf van dacht, dus vandaar dat ik dat het misschien toch een goed alternatief kon zijn. Zeker is dat de prijs een stuk aangenamer is.
Biker schreef:Voor de v-strom denk ik goed geschikt want als je hem op de bok zet merk je dat het gewicht in het midden van de motor zit. Dwz dat zowel het voorwiel als het achterwiel met 1 vinger omhoog te duwen is en dan zal zo'n ding wel werken. Ik heb dezelfde uitvoering gekocht voor mijn Bandit 600 maar dit werkte voor geen meter! Gelijk weer terug gebracht. Je moet er wel een gladde vloer voor hebben.
Soo jij bent scherp!!!!
Die mening van toen deel ik nu nog echter de motorsteun zoals hierboven afgebeeld lijkt mij een veel betere en handigere oplssing. Wellicht dat louis hem ook wel gaat verkopen.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Lijkt mij beter om voor +/- EUR 100,-- een middenbok te kopen.
Dan neemt de motor net zoveel plaats in als met deze steun en
je kunt je ketting makkelijker smeren.

gr.
Richard
Biker

Bericht door Biker »

blackstrom schreef:Lijkt mij beter om voor +/- EUR 100,-- een middenbok te kopen.
Dan neemt de motor net zoveel plaats in als met deze steun en
je kunt je ketting makkelijker smeren.

gr.
Richard
Zoals je al hebt kunnen lezen heeft mijn motor een middenbok echter voor het opbokken moet je links van de motor staan en dus kan ik hem niet strak tegen de muur opbokken vandaar het idee voor de motorsteun.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

misschien ben ik simpel hoor...maar als je de motor nou eens achteruit in je schuur zet.....dan kun je toch wel opbokken?
Biker

Bericht door Biker »

Erik Hofstee schreef:misschien ben ik simpel hoor...maar als je de motor nou eens achteruit in je schuur zet.....dan kun je toch wel opbokken?
Zo simpel kan ik ook nadenken maar dat is niet de oplossing :lol:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

waarom niet :wink:
waarom moet ie persé met de linkerkant tegen de muur?
DL650

Middenbok

Bericht door DL650 »

Biker ,


Ik zet mijn motor met de middenbok op een stalen plaat, met vier zwenk wieltjes op deze manier zet je de motor neer waar je hem hebben wil. Dit is ook een artikel wat je in een motorzaak kan kopen . Alleen ik heb hem laten maken door mijn zwager.



Peter,
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Erik Hofstee schreef:waarom niet :wink:
waarom moet ie persé met de linkerkant tegen de muur?
Ben ook erg nieuwsgierig waarom ie niet achteruit de schuur in kan. :)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

meer mensen met simpele gedachten........ :D gelukkig ben ik niet de enigste :wink:
Biker

Bericht door Biker »

De discussie is niet of hij voor of achteruit de schuur in kan, ik ken zelf de situatie het beste. Ik was alleen geintereseerd in de motorsteun die ik tegenkwam op internet en dat wilde ik delen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee had. Overigens rijd ik mijn motor achteruit naar binnen en dan staat hij met de linkerkant tegen de muur. O ja vooruit erin is geen optie :wink: want dan moet ik teveel steken met het eruit rijden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik denk dat de stalen plaat met 4 zwenkwieljtes hier dan toch de
goedkopere oplossing is.
Ik heb ze wel gezien in de motorshop maar weet niet wat ze kosten.
Ik heb er zelf geen ervaring (ruimte zat in mijn schuur) maar het lijkt
me een goede oplossing. :D

gr.
Richard
Plaats reactie