Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

...
Plaats reactie
Therealrens
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 05-03-2017, 11:20
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Therealrens »

Vorige week heb ik bij de Griek stepverlagers besteld. Gisteren zijn ze binnengekomen; vandaag dagje de garagebox ingedoken.
Dit omdat ik merkte dat ik met mijn 1.96m toch wat spastisch hoog met mijn knieën op de Strom zat, en ze in de aanbieding waren. (zijn ze al een maand geloof ik)

Link: http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html

Na het bestellen wel even een mail gestuurd over de sterkte van het product. Maakte me zorgen over het "Op de steps staan" met de stepverlagers.
Antwoord kwam dezelfde dag, blijkt dat ze gebruik maken "Aeroplane Grade Steel", en dat dit 3x zo sterk is dan het staal wat Suzuki gebruikt. Ik gerust gesteld.

Het monteren is goed te doen. Onderdelen, ook klein materiaal, is allemaal compleet en bijgevoegd in het pakketje. Pakketje past overigens in de brievenbus.
In het pakketje vind je de 2 metalen platen en wat klein materiaal.

Ik heb eerst alle bouten in het frame met WD40 ingespoten, aangezien ze voorzien zijn van Loctite vanuit de fabriek. Hierna was demontage simpel. Wel even de borgpen achter het rempedaal goed bewaren. In de instructievideo wordt gesproken dat deze meegestuurd wordt. Dat is inmiddels niet meer zo.

Dikke tip: maak even een foto van je steps voor demontage. Geeft je een indicatie over de hoogte van je rempedaal, zodat je later niet hoeft te testrijden om weer op je oude instelling te komen.

Montage is ook goed te doen. Aan de rem zijde moet het pookje naar de remcillinder worden verlengd, en aan de schakelzijde moet ook een pinnetje verlengd worden. Cosmo heeft hier een oplossing voor gevonden en heeft dit bij het pakket gevoegd. Het bestaat uit twee busjes waar de oorspronkelijke draadeind in gedraaid kan worden. Ik heb wel de instructie video er een aantal keer op nageslagen. Na de tijd leek het of ik 'm met de nieuwe steps niet meer in de eerste versnelling kon krijgen. Even gestart, toen zakte 'ie wel in zijn eerste. Hierna nog even gespeeld met de hoogte van het rempedaal. Dit is in te stellen met de nieuwe set up. Ik prefereer 'm iets lager, zodat ik er makkelijker met m'n motorlaars op kan komen, en zo mijn reactie tijd verkort.

Uiteindelijk 2 uurtjes mee bezig geweest. Erg te vreden. Die 2.5 cm verlaging maakt een wereld van verschil. Het geeft een meer "tour"gevoel en ontspant de onderrug.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Supermuis »

Ik weet er alles van.
Ga binnenkort weer een setje plaatsen op een andere motor. :-)}
Ik sta in twijfel om hem na te maken maar dat zou rendabeler zijn als ik meerdere mensen kan bedienen. Laser gesneden uit kwaliteit staal, KTL gezwart. Bevestigingsmiddelen zelf voorzien.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Iron Horse »

Je kunt er natuurlijk altijd een topic voor openen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel winst er wordt behaald of het de moeite waard is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Eikie »

Supermuis schreef: vr 24-11-2017, 23:04 Bevestigingsmiddelen zelf voorzien.
Valises levert de specifieke nippeltjes en nappeltjes erbij. Als je die zelf moet kopen/zoeken zal je toch moeten weten wat je precies nodig hebt. Succes
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb heel veel plezier gehad van de verlagers (weliswaar uit de USA), maar ik heb ze er nu maar weer afgehaald.
De hele (rem/schakel) units komen n stuk lager te zitten wat idd fijn is voor de hoek vd knie maar de bodemruimte wordt ook hetzelfde stuk minder. Ik was inmiddels begonnen de schakelpook en de metalen bevestigingsplaat af te schaven, terwijl daar juist de slijtboutjes onder de stepjes voor zijn.
Dus zit je nu al geregeld met de stepjes aan de grond in t bochtenwerk zou ik er eerst nog maar eens goed over nadenken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Suzanne
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 16-05-2010, 13:06
Mijn motor is een: V-Strom DL 650A touring L7
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Suzanne »

Ik ga volgende week voor mijn nieuwe motor ook weer een setje verlagers bestellen. Iemand anders in de buurt van Amsterdam ook interesse?
Motorpa
DL1000 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 05-03-2010, 12:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XTA L7
Woonplaats: Baarn

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Motorpa »

Ik heb de verlagers van Cosmo maar de rechterkant wil niet passen.
Door het naar voren komen komt de beugel van de remlichtschakelaar tegen het motorblok en is hij niet meer te monteren.
Doe ik iets fout of heeft iemand hier ook mee te maken gehad en daar een oplossing voor gevonden.
Het gaat om een DL650 XTA 2017.
Loud pipe's
Wat een herrie !!!!!!!
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Weerman »

Ik heb ze zonder problemen er op zitten als ik er om denk plaats ik morgen wel even een foto, kun je zien hoe ik hem heb gemonteerd.

Wim.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Weerman »

Ik heb even een foto gemaakt, er zit een draadbus bij die tussen de remstang moet weet niet of je die er bij hebt gekregen ik heb hem op foto omcirkeld succes.
P.s. Vraag nog een keer gelezen :oops: maar hier zit de schakelaar er wel dicht bij maar niet tegen aan.

Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Weerman op zo 27-10-2019, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Margon »

lijkt wel een showroom foto zo schoon :duim:
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Motorpa
DL1000 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 05-03-2010, 12:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XTA L7
Woonplaats: Baarn

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Motorpa »

Dank je wel Wim , mooie duidelijke foto's .
Dat tussenstuk zit erbij en dat gaat prima maar het gaat om de houder voor de schakelaar(bij het stepje tussen blok en frame) , deze komt bij mij tegen het motorblok aan te zitten en kan dan het geheel niet meer monteren.
Nogmaals dank en zal iets moeten bedenken.
Groet Johan (Motorpa)
Loud pipe's
Wat een herrie !!!!!!!
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Weerman »

Margon schreef: zo 27-10-2019, 10:52 lijkt wel een showroom foto zo schoon :duim:
Dank je, ja ik ben erg zuinig op mijn motor eigenlijk te zuinig.
Motorpa schreef: zo 27-10-2019, 11:25 Dank je wel Wim , mooie duidelijke foto's .
Dat tussenstuk zit erbij en dat gaat prima maar het gaat om de houder voor de schakelaar(bij het stepje tussen blok en frame) , deze komt bij mij tegen het motorblok aan te zitten en kan dan het geheel niet meer monteren.
Nogmaals dank en zal iets moeten bedenken.
Groet Johan (Motorpa)
Vreemd dat dit bij jou niet past ik heb deze trouwens al langer ongeveer vanaf 2015 en heeft ook al op mijn vorige V-Strom gezeten.
Misschien een mail sturen naar de Griek? Succes in ieder geval.

Wim.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Weerman »

Top dat het je is gelukt met behulp van mijn foto’s :duim:

Wim.
Netraam
Berichten: 20
Lid geworden op: do 21-05-2015, 11:37
Mijn motor is een: V-Strom 1050

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Netraam »

Heb je ze er wel goed opzitten? Ik lette even niet op en de stapjes verlaagde niet, maar kwam iets naar voren te staan. Links en rechts wisselen en een kwart-slag draaien hielp. Het stapje ging 2,5 cm recht naar beneden en niet naar voren.
V-storm 650 A 2007 - V-strom 650 A 2012 - V-strom 650 A 2021
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Review: Step verlagers van Cosmo Accessories

Bericht door Weerman »

Hij heeft het al voor elkaar stuurde hij me via PB ik heb hierlangs antwoord gegeven voor de duidelijkheid.

Wim.
Plaats reactie