Review: Step verlagers van Cosmo Accessories
Geplaatst: wo 22-11-2017, 22:53
Vorige week heb ik bij de Griek stepverlagers besteld. Gisteren zijn ze binnengekomen; vandaag dagje de garagebox ingedoken.
Dit omdat ik merkte dat ik met mijn 1.96m toch wat spastisch hoog met mijn knieën op de Strom zat, en ze in de aanbieding waren. (zijn ze al een maand geloof ik)
Link: http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html
Na het bestellen wel even een mail gestuurd over de sterkte van het product. Maakte me zorgen over het "Op de steps staan" met de stepverlagers.
Antwoord kwam dezelfde dag, blijkt dat ze gebruik maken "Aeroplane Grade Steel", en dat dit 3x zo sterk is dan het staal wat Suzuki gebruikt. Ik gerust gesteld.
Het monteren is goed te doen. Onderdelen, ook klein materiaal, is allemaal compleet en bijgevoegd in het pakketje. Pakketje past overigens in de brievenbus.
In het pakketje vind je de 2 metalen platen en wat klein materiaal.
Ik heb eerst alle bouten in het frame met WD40 ingespoten, aangezien ze voorzien zijn van Loctite vanuit de fabriek. Hierna was demontage simpel. Wel even de borgpen achter het rempedaal goed bewaren. In de instructievideo wordt gesproken dat deze meegestuurd wordt. Dat is inmiddels niet meer zo.
Dikke tip: maak even een foto van je steps voor demontage. Geeft je een indicatie over de hoogte van je rempedaal, zodat je later niet hoeft te testrijden om weer op je oude instelling te komen.
Montage is ook goed te doen. Aan de rem zijde moet het pookje naar de remcillinder worden verlengd, en aan de schakelzijde moet ook een pinnetje verlengd worden. Cosmo heeft hier een oplossing voor gevonden en heeft dit bij het pakket gevoegd. Het bestaat uit twee busjes waar de oorspronkelijke draadeind in gedraaid kan worden. Ik heb wel de instructie video er een aantal keer op nageslagen. Na de tijd leek het of ik 'm met de nieuwe steps niet meer in de eerste versnelling kon krijgen. Even gestart, toen zakte 'ie wel in zijn eerste. Hierna nog even gespeeld met de hoogte van het rempedaal. Dit is in te stellen met de nieuwe set up. Ik prefereer 'm iets lager, zodat ik er makkelijker met m'n motorlaars op kan komen, en zo mijn reactie tijd verkort.
Uiteindelijk 2 uurtjes mee bezig geweest. Erg te vreden. Die 2.5 cm verlaging maakt een wereld van verschil. Het geeft een meer "tour"gevoel en ontspant de onderrug.
Dit omdat ik merkte dat ik met mijn 1.96m toch wat spastisch hoog met mijn knieën op de Strom zat, en ze in de aanbieding waren. (zijn ze al een maand geloof ik)
Link: http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html
Na het bestellen wel even een mail gestuurd over de sterkte van het product. Maakte me zorgen over het "Op de steps staan" met de stepverlagers.
Antwoord kwam dezelfde dag, blijkt dat ze gebruik maken "Aeroplane Grade Steel", en dat dit 3x zo sterk is dan het staal wat Suzuki gebruikt. Ik gerust gesteld.
Het monteren is goed te doen. Onderdelen, ook klein materiaal, is allemaal compleet en bijgevoegd in het pakketje. Pakketje past overigens in de brievenbus.
In het pakketje vind je de 2 metalen platen en wat klein materiaal.
Ik heb eerst alle bouten in het frame met WD40 ingespoten, aangezien ze voorzien zijn van Loctite vanuit de fabriek. Hierna was demontage simpel. Wel even de borgpen achter het rempedaal goed bewaren. In de instructievideo wordt gesproken dat deze meegestuurd wordt. Dat is inmiddels niet meer zo.
Dikke tip: maak even een foto van je steps voor demontage. Geeft je een indicatie over de hoogte van je rempedaal, zodat je later niet hoeft te testrijden om weer op je oude instelling te komen.
Montage is ook goed te doen. Aan de rem zijde moet het pookje naar de remcillinder worden verlengd, en aan de schakelzijde moet ook een pinnetje verlengd worden. Cosmo heeft hier een oplossing voor gevonden en heeft dit bij het pakket gevoegd. Het bestaat uit twee busjes waar de oorspronkelijke draadeind in gedraaid kan worden. Ik heb wel de instructie video er een aantal keer op nageslagen. Na de tijd leek het of ik 'm met de nieuwe steps niet meer in de eerste versnelling kon krijgen. Even gestart, toen zakte 'ie wel in zijn eerste. Hierna nog even gespeeld met de hoogte van het rempedaal. Dit is in te stellen met de nieuwe set up. Ik prefereer 'm iets lager, zodat ik er makkelijker met m'n motorlaars op kan komen, en zo mijn reactie tijd verkort.
Uiteindelijk 2 uurtjes mee bezig geweest. Erg te vreden. Die 2.5 cm verlaging maakt een wereld van verschil. Het geeft een meer "tour"gevoel en ontspant de onderrug.