Usb aansluiting

...
Plaats reactie
Anndm
Berichten: 22
Lid geworden op: za 05-08-2017, 14:33
Mijn motor is een: V-Strom 650 2008

Usb aansluiting

Bericht door Anndm »

Koekoek!
Ik zou graag een Usb aansluiting willen maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aansluiten! Iemand die mij beetje op weg kan helpen? Ik zat aan onderstaande te denken.
Kan ik dit rechtstreeks op accu aansluiten of zeg ik nu iets stoms?
Alvast bedankt voor reacties!
Groet Ann
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dekol
DL1000 berijder
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014

Re: Usb aansluiting

Bericht door Dekol »

Ik zou hem via het contact aan sluiten.zo weet je zeker dat het niet stiekem stroom op snoept
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Usb aansluiting

Bericht door Iron Horse »

Bovenstaande heb ik een paar weken geleden gekocht. Als het dezelfde is dan wordt de spanning afgeschakeld wanneer je het kapje op de USB aansluitingen drukt. Er zit een magneet in het kapje die intern een contact verbreekt. Ondanks dat is het toch altijd verstandig om de aansluiting via een bestaande geschakelde draad (bijvoorbeeld je dimlicht of achterlicht) aan te sluiten. Als je het rechtstreeks op de accu aansluit vergeet er dan niet een zwevende zekering tussen te monteren. Mooier is het dan om het via een accessoire zekering/relais box aan te sluiten. Is o.a. bij de Griek verkrijgbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Anndm
Berichten: 22
Lid geworden op: za 05-08-2017, 14:33
Mijn motor is een: V-Strom 650 2008

Re: Usb aansluiting

Bericht door Anndm »

Ohjee heren, jullie zeggen dit tegen een vrouw he :lol:

als ik het zo lees ga ik dit niet zelf voor elkaar krijgen. Ik was er al bang voor dat het niet zo 123 op de accu kon worden aangesloten. Ik ben niet zo goed met draden en electra etc..
Dus een klusje voor de motorzaak dan maar.
Ik wilde ook graag een gipro hebben, maar die heb ik al opgegeven qua installatie. BIj motorzaak vind ik het wel heel duur om het te laten aansluiten. Dus die heb ik al uit het hoofd gezet.

Maar toch bedankt voor de reacties! Voorlopig nog even met de powerbank in jaszak rijden :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Usb aansluiting

Bericht door Iron Horse »

Anndm schreef: di 29-08-2017, 09:15 Ohjee heren, jullie zeggen dit tegen een vrouw he :lol:
Is dat niet een beetje rolbevestigend? Er zijn ook zat heren die er een probleem mee hebben hoor :wink:

Het kan dus best wel rechtstreeks op de accu, maar dan moet je er wel voor zorgen dat er geen verbruiker op blijft aangesloten als de motor uitstaat of gestald. En die zwevende zekering zet je gewoon in serie met 1 van de draden. stelt allemaal niet zoveel voor. En die Gipro is op zich ook niet zoveel werk, maar een klein beetje technische kennis is wel vereist.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Marre
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3

Re: Usb aansluiting

Bericht door Marre »

Die USB-poort komt van RAD.eu. Er is een zekerheid bij, maar niet te zien op de foto. Ik heb onlangs zo een geïnstalleerd op mijn L2. Normaliter zit er links voor, binnen het kuipwerk een 12V aansluiting, die bij mij helemaal veroest zal, maar die is ook rechtstreeks aangesloten met de accu. Ik heb die nu losgekoppeld (moet verwijderd worden) en de USB in de plaats geinstalleerd, rechstreeks op de polen van de accu. In theorie verbuik het LED lampje van de usb een beetje stroom, maar als je dagelijks rijdt, is dat geen probleem. (Na een weekend stilstaan, was er niets van te merken).

Mijn bedoeling is wel om het geschakeld aan te sluiten. Er zou voorraan ergens een aux-plug moeten zijn. Maar 1) ik heb het nog niet gevonden, en 2), ik heb nog niet ontdekt welke plug /connector ik daarvoor nodig heb.
Hier de details: http://www.stromtrooper.com/dl650a-2012 ... ation.html
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Usb aansluiting

Bericht door Margon »

Linker kant net achter de radiator.
Kon het bij mij l5 met een punt tang pakken.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Plaats reactie