DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

...
Plaats reactie
Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » do 06 jul 2017, 11:51

Goedemorgen,

ik heb al veel gezocht op dit forum over verlagen.. doorsteken.. dogbones...

ik ben niet groot (1.70) en kom net met de bal van de voet aan de grond. Zojuist de voorvork 12 mm doorgestoken.. gewoon om te proberen. Maar ja zoals verwacht heeft dit natuurlijk niet veel geholpen... I know....

Dus op internet gezocht op Dogbones. Standaard heb ik 140mm (hart op hart) er op zitten. Ik kom verschillende maten tegen; -25 / -30 / -50 mm (dus 165 / 170 / 190 mm).
Bij Hyperpro gekeken .. kosten ongeveer 77,50 EURO.. maar staat bij de -30 mm dat de zijstandaard 15-20mm ingekort moet worden en de middenbok verwijderd moet worden . Voorpoten max 27mm insteken.

Op dit forum kwam ik ook de volgende link tegen http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html

25 euro.... Dat scheelt natuurlijk

Iemand ervaring met verlagen van -30 mm/langere dogbones (Ik weet dat dit geen 3cm op de werkelijke hoogte is).

En dan met name of de middenbok dan weg moet? De motor staat nu al behoorlijk schuin met de standaard dogbones dus ik verwacht niet dat de zijstandaard ingekort moet worden. Maar dat de middenbok weg zou moeten dat zou heel jammer zijn.

Ander zadel komt niet in aanmerking.. heb nu eindelijk een zadel gevonden (corbin) waar ik lang op kan zitten... Ik heb een DL650 zadel liggen en is inderdaad lager maar ja..

lang verhaal.. samenvattend dus eigenlijk 2 vragen:

iemand ervaring met verlagen en middenbok
iemand ervaring met de goedkope verlagingssetjes van 25 euro (ipv 77,50 bij Hyperpro)

groeten Armand van de Schuur

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » vr 07 jul 2017, 00:39

Na lang wikken en wegen.. 25 , 30 of 35 ????... heb inmiddels een verlagingssetje -35 mm besteld... £20.80 via CJ Motorcycle Accessories Ltd ..omgerekend nog geen 25 euro inclusief verzending levertijd 5-15 dagen..

Dus hopenlijk binnen en gemonteerd voordat ik zondag 30 juli een Motorgymkhana kennismaking ga doen met de V-strom...

Ben benieuwd wat de werkelijke verlaging is.. volgens de site zou het vanaf het zadel gemeten 20mm moeten zakken. Dus dat wordt hoop ik met de voeten aan de grond...

wordt vervolgd....

Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 1072
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Locatie: Weert

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Bacchus » vr 07 jul 2017, 09:10

ik ben benieuwd in ieder geval.
Nu is een corbin ook niet de aller beste zadel om met je voeten aan de grond te komen op je V-strom. Hij wat breder. Maar voor die 25 euro is het zeker het proberen waard.
Hou ons op de hoogte (of ja laagte eigenlijk)
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » vr 14 jul 2017, 14:48

nou.. eindelijk vandaag de dogbones uit Engeland gekregen...

ik had 35 mm kit besteld.. dat zou dus 140+35 = 175 mm moeten zijn toch??

Wat krijg ik:
hart op hart = 145 mm

dusssssss....

of heb ik het mis.. ?

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » vr 14 jul 2017, 14:59

de totale lengte van een dogbone is 175 mm..... volgens mij heeft de inpakker zich vergist...
20170714_145423.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » vr 14 jul 2017, 16:13

De leverancier antwoord als volgt (vertaald):

de set die je hebt gekregen is de juiste set. Om de motor aan het eind 35 mm te laten verlagen is het juist dat de loweringkit 7mm langer is.

Dus de steekmaat van ongeveer 145 is dus de juiste om de motor ongeveer 35 mm te laten verlagen aan de achterzijde.

Nou ik ben benieuwd... dit omdat ik op dit forum iets anders lees...

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Frimeur » za 15 jul 2017, 10:52

De dogbone zit niet vast en staat loodrecht boven je achteras dus de lengte verandering is niet 1:1. De bevestiging zit dicht bij het draaipunt dus kleine aanpassing daar is grote aanpassing achter.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Frimeur » za 15 jul 2017, 11:10

De verhouding is ca 1:3 beter 1:2,8 volgens de kenners. Dus met 5mm langer ga je ca 15mm verlagen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » za 15 jul 2017, 15:41

Idd... gemeten vanaf spatbord is het 22 mm lager.
Gemeten vanaf het zadel is met hij nu 13mmmm lager.

Dus niet zoals de leverancier zei.. die had het over 35 mm (20 mm bij.het zadel).

Ik kom nu wel.iets beter aan de grond, maar als het echt minimaal 20mm was geweest zou ik meer tevreden zijn...

Vanavond maar eens een mail sturen met de resultaten. .
Ben dus niet echt tevreden..

Wordt Vervolgd. ..

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » ma 17 jul 2017, 16:20

Antwoord vd leverancier :

Zij hanteren blijkbaar voor elke mm langer 5 mm lager. ..
Dus ik denk dat ik met hun -50mm verlagingskit beter uit kom. Die is namelijk 9 mm langer...

Ter info. .. we hebben met een waterpas op vaste punten vd motor gemeten dus de motor stond bij beide metingen waterpas

*******

The 50mm lowering kit is 149mm

We will send you these free of charge if you are not happy with the 35mm kit supplied, every 1mm difference in length should make approx. 5mm difference to the rear height of the bike

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » ma 17 jul 2017, 21:50

Dus als er iemand interesse heeft in de 145/146mm hartafstand dogbones... retour zenden naar Engeland zal me 13 euro kosten inclusief Track&Trace (zonder T&T 10 euro)..

Dus voor 25 euro inclusief verzenden ben ik tevreden . De verzendkosten binnen nederland van 3,95 zijn dan voor mijn rekening hahahaha...

wordt vervolgd.....

Gebruikersavatar
Fast-Franky
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 00:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2008)

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Fast-Franky » zo 23 jul 2017, 12:18

Ik heb nog een setje liggen uit RVS met een steekmaat van 165 mm.
Voor degene die interesse heeft...voor €15,- bij je in de brievenbus! :-)}
20150427_154431.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » zo 23 jul 2017, 13:23

25 mm steekverschil is mij te veel ... na veel gezocht te hebben op het forum en internet ben ik er achter dat de verhouding ongeveer 1:2,8 / of makkelijk rekenen 1 op 3 is..
7 cm verlagen is mij dus net te veel ...

Succes met verkoop...

Gebruikersavatar
Frens
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 10 jul 2017, 10:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino 2008

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Frens » di 19 sep 2017, 16:19

Ik heb mijn strom nu met de set van de Griek verlaagd, de grootste set beschikbaar, dacht rond de 2 a 3 cm? de voorpoten had ik eerst 1 cm doorgestoken om te testen, rijd wel goed, zit is dan rechterop maar heb een donker scherm waardoor ik bij donker weer slecht de omgeving net voor de fiets zie. Heb de voorpoten gisteravond 2 cm doorgestoken en zit voor mijn gevoel prettiger. de fiets staat nu wel rechter overeind op de zijstandaard, die wil ik iets gaan inkorten binnenkort. De middenbok krijg ik hem wel op maar kost kracht. Met bepakking is het niet haalbaar denk ik. Dus zal die ook iets inkorten.

Ik ben zelf 1.74 meter. stond eerst net niet op de tenen als ik op de strom zat, nu zet ik relaxt de voeten neer, dat is beter! qua bochtenwerk weet ik het nog niet.

Frens

Avdschuur
Berichten: 39
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - bj 2003
Locatie: WINTERSWIJK

Re: DL1000 uit 2003 verlagen middels langere dogbones

Bericht door Avdschuur » wo 20 sep 2017, 22:57

Oke.. ik laat het voorlopig bij deze verlaging... heb inmiddels mijn hogere corbin zadel geruild voor een lager bagsterzadel.. dat scheelt ook al weer een 1,5 cm.. kom nu redelijk goed met de voeten op de grond... Als ik nog meer zou verlagen met langere dogbones dan zou ik hem ook niet meer op de middenbok krijgen...

dus kan hem nu (wel met wat kracht) op de middenbok krijgen en das toch handig voor kettingsmeren of andere zaken.

oja.. en ik heb de voorpoten ook 2 cm doorgestoken.. niet dat dat helpt om de motor te verlagen maar gewoon psychisch hahahaha

Plaats reactie