Beschermend folie voor de tank

...
Plaats reactie
Vynka

Beschermend folie voor de tank

Bericht door Vynka »

Hey all,

Dacht even met jullie te delen dat ik vandaag beschermend folie over mijn nieuwe tank heb getrokken. Het is spul van http://www.theTankslapper.com en kostte mij 16$. Was met 1 weekje binnen (luchtpost is standaard). Het lijkt een beetje nix als je het krijgt is tenslotte maar 1 velletje maar wilde het gewoon proberen. Had er goed nieuws over gehoord. Het is transparant spul en kan gewoon met water bevestigd en verwijderd worden (komt geen lijm aan de pas). Ben ook benieuwd of ons Nederlandse weer de boel er weer afrukt.

Bij ons stromski's moet je bedenken dat het niet de bovenkant van de tank bedekt, maar de "rand/band"die van rechts naar links via het buikschuiver-kantje loopt (langs het zadel dus).
Bevestiging 8 minuten.
Nodig: planten sproeiertje, sponsje, trekkertje, goede schone tank, schone handen en een droge doek.

Groeten,
Dave
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Interessant, maar ik gebruik mijn (magnetische) tanktas "gewoon". Controleer wel "spastisch" op vijlsel en ander aanhangsel, maar voorlopig nog ok.

En afhankelijk van het af te dekken gebied en de manier waarop is het albekende booklonfolie toch ook niet te versmaden. Met wel een iets aantrekkelijker prijskaartje, maar misschien niet zo maatvast als het misschien voor de Strom verkrijgbare product als hier beschreven is.

Maar alle ideeen en ontdekkingen zijn natuurlijk een bijdrage, dus wie ben ik om hierover te "zeuren".

Wat ik trouwens wel vreemd vind is de naam. In principe wenst niemand normaal gesproken met een "tankslapper" te worden geconfronteerd. Men gebruikt dus de naam van een negatief bekendstaand fenomeen voor een product. Je geeft je bike ook niet de naam "big crash" ofzo. Maar ze zullen er wel over hebben nagedacht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Yippy

Bericht door Yippy »

Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt. Ik ben inmiddels in het bezit van een lichte kras op de tank (plm 12 cm boven mijn kruis) :evil: en heb werkelijk geen idee hoe die daar gekomen is. Heb zelf ook al eens aan dat plakplastic gedacht, maar zo te zien is het nog best prijzig.
Misschien werkt boeklon ook wel. Net zo iets, en goedkoper, denk ik. Maar daar komt natuurlijk wel lijm aan te pas, bedenk ik mij nu. Da's misschien toch niet zo handig....
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik denk dat je die lichte kras wel kunt verwijderen met polisch. ik gebruik de polisch van S-100 en die verwijderd kleine krasjes goed.
Corre

Bericht door Corre »

Tank Cover

Protect your investment with a Genuine Suzuki Accessories Tank Cover. Custom-fit carbon look vinyl Tank Cover fatures a soft backing to help protect your tank's finish. ... PRICE: $26.95

http://www.landdsuzuki.com/catalog_item ... 16&Second=" onclick="window.open(this.href);return false;
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Bedankt Corre,

Ondanks dat het nog 15 nachtjes slapen is voordat ik mijn Strom kan ophalen, wel alvast bij onze Amerikaanse vrienden deze tankcover besteld.
Lijkt me mooier dan folie.

Ik ben op 7 november aanwezig en als ze het tijdig versturen kunnen de dan aanwezigen bekijken hoe dit staat en of het (mij) bevalt...
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

:( :cry:

Na de tank cover besteld te hebben omtving ik dit mailtje:
Thank you for your order. We regret that we are unable to process your
order due to either insufficient or invalid information provided on the
order form. Please feel free to resubmit your order or contact us directly
if you have any questions.
we can only ship us
Navraag bij mijn dealer, die contact heeft opgenomen met Suzuki-importeur leert dat dit item alleen in the US leverbaar is. Dus twee mogelijkheden;

- op mijn volgende bezoekje aan de US even rondkijken
- op zoek naar een bedrijfje die het wel wil verschepen

Ik ga voor optie 2 en laat hier - na enkele uurtje surfen - mijn bevindingen weten.

Groenten,
Ben
Toontje

Bericht door Toontje »

Deze beschermt toch alleen de kant van de tank waar je tegenaan zit?

Afbeelding

En wat heb je er nu aan om de lak te beschermen als je die niet eens kan zien?!
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

En wat heb je er nu aan om de lak te beschermen als je die niet eens kan zien?!
Nee Toon,

Dit is om de tank te beschermen tegen schade die je jas aanbrengt op je tank :roll:

Nu heb ik op mijn motor een kunststof 'pad' zitten, maar dit leek me leuker. Na enig zoeken inderdaad een zaak gevonden die wel naar Europe verscheept. Eén nadeel: de cover kost $ 21,00 en het verschepen kost $ 56,00. Misschien toch maar weer voor € 5,00 zo'n padje halen??
Vynka

Bericht door Vynka »

Praat ff met Motorport Rockanje. Als je het orignele nummer weet van de zoefzoekie catalogus. die kunnen vast veel voor je doen. Desnoods kan ik daar ff langs rijden om het op te halen en het de 7e afgeven.
Gast

Tankcover

Bericht door Gast »

Ik heb 'm hier besteld:

http://www.topsaddlery.com/en/index.php4" onclick="window.open(this.href);return false;
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ik vond juist die deels over tank gespannen cover wel mooi. In plaats van een tankpad... Ga maandag op aanraden van Vynka nog even proberen bij Motoport Rockanje (kreeg ze vorige week niet te pakken :? ), maar ik vrees dat het niet gaat lukken....
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik weet zeker dat het weer niet gaat lukken. Op maandag is MP rockanje namelijk dicht.........
Jammer :oops:
Plaats reactie