Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

...
Plaats reactie
R Doornbos

Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door R Doornbos »

Hallo allemaal,

Het is bijna zover! Ik kan bijna een motor gaan kopen!!!! :D
Mijn pak en dergelijke zijn onderhand binnen en ben nu alleen nog opzoek naar een camera/actioncam.
Ik wil deze aan de de voorzijde van mn (toekomistige) motor bevestigen voor veiligheid/ongelukken.

Ik ben al een tijdje op zoek geweest maar kan niet echt iets vinden.... :( Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen. :duim:

Eisen:

-aansluiten op de accu (12volt? Ik wil geen gedoe met korte accu duur aangezien ik ook lange ritten wil kunnen maken)
-Camera moet direct aan gaan en opnemen bij het omdraaien van het contact
-liefst 1080p 30 of 60 fps
-waterafstotend (zit altijd op de motor)
-zo klein mogelijk zodat ik hem weg kan werken ivm diefstal
-"oude data" automatisch overschrijven wanneer de geheugenkaart vol zit

Ik ben heel benieuwd! Ik heb een budget van ongeveer 200-300 euro. (kan misschien nog wat meer worden, maar eerst eens even kijken wat mogelijkheden zijn :D )

alvast bedankt ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
SweetlakeJ
DL650 berijder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
Mijn motor is een: 2008 Yamaha FJR 1300 (Midnight Black)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door SweetlakeJ »

Wat jij dus eigenlijk zoekt is een dashcam geschikt voor op de motor.
Ik weet dat mijn Drift Ghost S een dashcam functie heeft en daarmee voldoet aan de meeste eisen Bol.com link .

Een andere, en goedkopere, optie is misschien de Mobius Actioncam met C2 lens en een waterdichte behuizing. Ik heb deze, zonder de waterdichte behuizing, in mijn auto hangen en de kwaliteit van de beelden is naar mijn menig erg goed. Is ook lekker klein zodat je hem over het algemeen kunt plaatsen zonder dat de camera erg opvalt. Heb alleen geen idee hoe de beelden zijn als je hem op de motor bevestigd (trillen, etc).
Hier een review/info pagina van Techmoan met video. Hij heeft het hier over de eerste versie met een A-type lens, de C2 is daar een verbeterde versie van (gewoon even zoeken op youtube). Je kunt eventueel zelfs de accu vervangen door een 'super capacitor' en de lens voorzien van een langere kabel. Dit zorgt er voor dat de lens 20cm buiten de behuizing komt en je de camera dus zo kan bevestigen zodat je alleen de lens ziet. Het geheel is dan echter niet meer waterdicht.
Dit is de behuizing. Ik heb deze zelf niet dus kan daar ook niets zinnigs over zeggen.
Ik heb de Mobius C2 gekocht via deze site
Ik ben niet chagrijnig, zo zit mijn gezicht gewoon het lekkerst.
LHoey
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 20-09-2015, 22:11

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door LHoey »

Gitup git2 is super. Werkt perfect, ook als dashcam en heeft gyro beeldstabilisatie.
Hij past in de gopro hero 3+ en 4 behuizingen.
Wel moeilijk te krijgen hier. Je moet hem bestellen vanuit Duitsland of Engeland via amazon. Of vanuit China.

mvg
Lode
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door Valetek »

je hebt al een motor: de suzuki sixteen ! een van de beste scooters die er zijn:P
R Doornbos

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door R Doornbos »

Allemaal bedankt voor jullie antwoord!

Ik zal me er van het weekend even in verdiepen en dingen tegen elkaar gaan afwegen.

@Valetek: haha jaaah klopt! XD deze blijf ik ook gewoon houden voor naast de motor puur voor de fun !!! (Y)
Rijd verder prima en alle onderhoud is heel gemakkelijk zelf te doen! :D
R Doornbos

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door R Doornbos »

Net al even snel gekeken.....

De "Mobius Actioncam met C2 lens" lijkt me erg prettig! :D
Beeld lijkt mij prima en hij is mooi klein.

Het enige waar ik mee zit is wanneer ik hem in een waterdichte case duw hoe ik dan met mn stroomvoorziening zit... Maar daar is vast wel een oplossing voor :) (handige pa en broertje 8) )
De prijs valt mij ook erg mee voor zoon apparaatje! Als dit hem zou worden kan er nog een beetje extra geld richting de motor :worship: :lol:
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Kijk eens naar de Innovv K1

Een kleine motor dashcam, met een camera voor en achter, begint te filmen vanaf je de motor start. Kan tot 12hr filmen ( met een 128g sd kaartje ) alvorens hij begint te overschrijven.

ik heb deze ook op de Strom gemonteerd gahad, nu moet die nog op de Crosstourer geraken.

grtz Drummer
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door Dyrck »

Hou voor je een camera aanschaft even het volgende in de gaten, om een miskoop te voorkomen:

Ik heb ook een paar van die goedkopere camera's en ze voldoen voor geen meter.
Na het afspelen blijkt namelijk dat de trillingen van de motor een golvend beeld veroorzaakt, waar je zeeziek van wordt als je er naar kijkt.
Heeft te maken met de framerate, beeldstabilisatie en de hoogfrequente trillingen in je blok.
Ze zijn alleen bruikbaar als je ze op je helm o.i.d. monteert, dus niet verbonden zijn met de motor. Ik begrijp echter dat je juist een systeem zoekt voor permanente montage.
Zoek dus voor aanschaf eens of je filmpjes kunt vinden die vanaf een motor gemaakt zijn met die camera.

Ik heb uiteindelijk de VirbXE van Garmin gekocht.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Past overigens ook op alle Gopro bevestigingen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
R Doornbos

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door R Doornbos »

Hallo Dyrck,

Bedankt voor je reactie!
Precies hiervoor vraag ik dus ervaringen met dergelijke camera's.
Ik ben zoon persoon die eerst alle info wil hebben voordat hij wat koopt.

Van de "Mobius actioncam c2" heb ik een aantal filmpjes gevonden die permanent gemonteerd zijn, het beeld is naar mijn mening prima zo. (ik wil het puur gebruiken voor ongevallen/veiligheid)
Hier een voorbeeldje: (op het einde van het stuur gemonteerd)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2iPYSpzVYCw[/youtube]

IK ben er bij toeval achter gekomen dat er een dorpsgenoot exact dezelfde camera gebruikt op zijn motor.
Hij gebruikt hem ook als permanente camera op zijn motor en heb daar wat beeldmateriaal van mogen zien.
Het beeld dat op 1080p is geschoten is meer dan prima. Kentekens zijn makkelijk in te zoomen bij een stilstaand beeld bijvoorbeeld, en de trillingen vallen mij erg mee (alleen op extreem slechte wegen wat minder maar nog steeds goed in te zoomen)

Bedankt allen voor de reacties! Zoals het nu lijkt ga ik voor de Mobius, maar ik laat het alles nog even bezinken en weeg nog even dingen tegen elkaar af! :duim:
R Doornbos

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door R Doornbos »

UPDATE: ik heb een aantal dagen na mn laatste post de mobius gekocht.

Ik heb er wat test beelden mee gemaakt op mn motorscootertje (opgenomen met dashcam functie en alle settings standaard, lenstype C2 ).
Misschien leuk voor de mensen die de kwaliteit interessant vinden :)

TIP: doe het geluid wat zachter aangezien de camera vol in de wind staat :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xItHV38kUkU[/youtube]
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kleine Camera - constant filmen op accu aangesloten

Bericht door Knarf1990 »

De beelden zien er goed uit. Hoe heb je het voedingsprobleem aangepakt? Ik ben zelf ook op zoek naar een camera die voldoet aan de door jou gestelde eisen. Echter externe voeding, waterdichtheid, dashcamfunctie en een mogelijkheid om hem ook in de auto te gebruiken zijn voor mij een vereiste.

Ik ben benieuwd

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Plaats reactie