Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

...
Plaats reactie
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Gert-JanD »

Hallo Allemaal,

Even een vraagje weet iemand of je met de Scala Rider Q1 contact kunt maken met andere motorrijders.

Ik lees namelijk op een site onderstaande tekst:
Met de Scala Rider Q1 krijgt ook het groeten van andere motorrijders een heel nieuwe dimensie. Komt u onderweg een andere motorrijder tegen met een Scala Rider communicatiesysteem, dan kunt u niet alleen groeten door uw hand op te
steken, maar voortaan ook spontaan contact maken dankzij "Click-to-link".


Ergens anders lees ik weer:
Niet geschikt om als intercom te gebruiken tussen twee of meer motorrijders.

Ik ben van plan om een Cardo Scala Rider Q1 Teamset te kopen en weet dat sommige van mij motormaten ook een Rider Q1 hebben dus lijkt die bike to bike optie mij wel leuk.

Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Motormuus »

Bij mijn weten kan het niet met een q1. Wel voor duo maar niet met een andere motorrijder. Heb zelf een g9x aangeschaft daarom.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Frank »

Volgens mij moet je dan een Q3 hebben...

Maar dit is nu top of the bill... Die zou ik nu kopen. Hele sterke intercom. Stabiel en je kunt zelfs met je stem de radio aanzetten en zender wisselen.. geen gepiel aan de knopjes.. :)

Cardo Scalarider Packtalk

http://cardosystems.com/us/portfolio-it ... ktalk-duo/
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Marian »

Met de G9x kun je ook met de stem opdrachten geven. Werkt perfect. Alle feature vd verschillende modellen op een rijtje. https://www.gps.nl/communicatie/cardo_scala_rider.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Phony123 »

Mijn wederhelft en hebben de Q3 set..kost ff wat geld maar wat is het leuk als je met ze tweeën kunt communiceren. Zonder beperkingenen van matige opties of geluids kwaliteit.

Ook overwogen om 2e Hands te kopen. Maar het zwakke punt is de accu. Deze moet je regelmatig opladen en liefst gebruiken. Doe je dit niet en laat je de accu volledig leeg lopen is dit nadelig voor de prestatie. Een collega gebruik
De set alleen tijdens de zomer vakantie ,,daarna gaat het spul weer een jaar de kast in. Helaas was na 2 jaar de accu van een setje al kapot.
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Gert-JanD »

Phony123 schreef:Mijn wederhelft en hebben de Q3 set..kost ff wat geld maar wat is het leuk als je met ze tweeën kunt communiceren.
Ook overwogen om 2e Hands te kopen. Maar het zwakke punt is de accu.
Bedankt voor de info, weet ik in ieder geval dat het niet raadzaam is om tweedehands via MP te kopen. Als ik wat ga kopen dan ga ik denk ook voor een Q3 set maar zo'n setje is inderdaad prijzig.

Gr. GJ
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
LHoey
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 20-09-2015, 22:11

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door LHoey »

Het hangt van de opslag van het toestel vanaf.
Als je het toestel met een lege of volle batterij weg legt kan dat inderdaad nadelig zijn.
Opslag van een accu die tussen 40% en 80% geladen is, is geen probleem.
En uiteraard in een droge ruimte met een eerder frisse temperatuur.
De toestellen die je koopt in de winkel kunnen ook makkelijk een jaar liggen voor ze van fabrikant tot bij jou geraken. Die batterijen zitten meestal op 40%

Ik heb zelf de G9. Werkt perfect in 3-way communicatie met twee Q3 toestellen. (zie andere topic)
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=13&t=12373

Die heb ik tweedehands gekocht maar het toestel was niet gebruikt en had bij de vorige eigenaar zelfs niet aangestaan.
Het toestel gaat bij 3-way communicatie net een volledige dag mee.

mvg
Lode
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Phony123 »

Klopt, als de accu maar niet 100% leeg is. Maar dat weet je niet als je het setje 2e hands koopt. Ik heb ook naar naar Chinese Cloonen zitten kijken. Voor 60 euro koop je dan een setjes, maar uiteindelijk toch maar voor de Q3 gegaan.
Een aanbieding via RAD in België.
We hebben vandaag ook weer de set gebruikt, prima geluid. Ook is de accu duur van een uurtje of 8 is geen problem.
FastLoe

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door FastLoe »

Ik heb dat nooit begrepen. Waarom wil je dat gezeik van je duo passagier aanhoren onder het rijden. Of dat geklaag van die grappenmakers die je proberen te volgen over de eerstvolgende zuidhollandse saaie dijk. 'Oh, kijk Kees, een hele spannende koe. Daar links in de wei' Op zo'n moment zou je toch voor anti geluid kiezen. Laat ze lekker lullen en geniet van het geluid van je V-twin. Laat de wereld buoten en geniet van je wereld binnen. :-)}
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Gert-JanD »

Fastloe,

Voor wat betreft communicatie met duopassagier ben ik het niet helemaal met je eens, ik ga met mijn vrouw met de motor op vakantie en is best wel gezellig om contact te hebben. Ik heb even binnen mijn motorgroep gevraagd wie er gebruik van de bike to bike wilde maken en niet iedereen is even enthousiast. Dus ik hoef daarvoor geen Q3 set te kopen en is Q1 ook voldoende om met duopassagier te praten.

GJ
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
FastLoe

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door FastLoe »

Ach. Die van moj gilt zo hard achterop. Daar heb ik geen electronica voor nodig. :oops:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Frank »

Bike to Bike is zo gezellig onderweg...
Soms met 4 personen, gezellig kletsen alsof je bij elkaar in de auto zit, maar dan lekker op de motor.
Ik vind het echt een waardevolle toevoeging.
Heel leuk is ook om achterliggers te laten inhalen in een blinde bocht, omdat jij voorop al hebt gezien dat het kan. De ingehaalde bestuurders denken dan dat we gek zijn geworden... haha :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Stroompje »

Nog niet zo lang de Q1 in bezit en het gebruik van de knopjes gaat nog wel eens verkeerd... :schater: Gisteren wel toevallig de stem van een mede rijder in ons groepje van 3 te horen gekregen...terwijl hij met zijn partner die achterop zat gekoppeld is!
Ra ra hoe kan dat dan weer.....het kan dus wel bike to bike :roll: ??
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Eikie »

FastLoe schreef:Ik heb dat nooit begrepen. Waarom wil je dat gezeik van je duo passagier aanhoren onder het rijden. Of dat geklaag van die grappenmakers die je proberen te volgen over de eerstvolgende zuidhollandse saaie dijk. 'Oh, kijk Kees, een hele spannende koe. Daar links in de wei' Op zo'n moment zou je toch voor anti geluid kiezen. Laat ze lekker lullen en geniet van het geluid van je V-twin. Laat de wereld buiten en geniet van je wereld binnen. :-)}
+1 :duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door Marian »

Mssn eens opzoek naar een andere duo passagier[FACE WITH TEARS OF JOY]. Maar mssn is dat juist wat jou wel trekt en anderen weer niet....het is dan toch best mooi dat er genoeg opties zijn om in de verschillende behoeftes te voorzien [THUMBS UP SIGN] ;)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 06-05-2016, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
FastLoe

Re: Scala Rider Q1 Bike-to-bike intercom?

Bericht door FastLoe »

Ik had zo'n scala setje in m'n Schubert zitten. Ook aan telefoon gekoppeld via blauwetand zodat ik ook naar muziek kon luisteren. Leek heel leuk, als je de juiste muziek maar op zet. De muziek die ik doorgaans beluister zorgde ervoor dat het rijtempo ook aardig omhoog ging. Niet altijd handig.
Uiteindelijk bleek dat telefoneren onder het rijden ook niet altijd aan te bevelen is, ik kan onder het rijden toch niet gelijk het boodschappenlijstje opschrijven.
Al met al vind ik communicatie, in welke vorm dan ook altijd net iets teveel afleiden. In een auto gaat het nog wel maar op een motorfiets heb je gewoon je aandacht teveel nodig voor het rijden zelf.
Plaats reactie