KTM Superduke spiegels

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03-04-2016, 20:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)

KTM Superduke spiegels

Bericht door Kiwi »

Hoi

Ik las ergens dat het vervangen van std Vstrom spiegels door KTM Superduke spiegels turbulentie overlast ernstig vermindert.

1. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Hoe bevestig ik de nieuwe spiegels? Ik las dat ik daar een adaptertje voor moet kopen, maar welke moet ik dan hebben? Wil ook graag spiegel extenders monteren.
3. Waar kan ik de spiegels het beste bestellen?
4. Wie wil mijn oude spiegels?

Ik heb een 2005 DL650.

Alvast dank voor de bijdrage!
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Tulipan »

Meeste rijden met de Kawa spiegels, daar is zat op het forum over te vinden

Meer dan 3 vragen gaat geld kosten :shock:
En om je vragen te beantwoorden; geen idee, ik heb Kawa spiegels 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03-04-2016, 20:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Kiwi »

Haha gelukkig was vraag 4 eigenlijk geen vraag maar wel een aanbod dus dat scheelt weer in de kosten dan. :lol:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Eikie »

Antwoord vraag 4: Disneyland :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door RedStrom »

Of elke saloon in het wilde westen.
Vraag naar klapdeuren is extreem.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03-04-2016, 20:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Kiwi »

Ik zal eens een berichtje sturen naar Lucky Luke oftie al spiegels heeft voor zijn stalen ros. :mrgreen:

Maareeeeh voor de duidelijkheid het ging me met name om vraag 2 mbt de benodigde adapters en extenders. Die spiegels kan ik wel vinden, maar welke adapters geen idee :!:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Bacchus »

1. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik. Ze bevallen goed. Ze zien er naar mijn mening beter uit dan de Kawa. Het zicht is iig beter dan de originele. Het zijn geen grote verschillen met de tubulentie maar je merkt het wel.

2. Hoe bevestig ik de nieuwe spiegels? Ik las dat ik daar een adaptertje voor moet kopen, maar welke moet ik dan hebben? Wil ook graag spiegel extenders monteren.
Je koopt de originele spiegels en deze kun je met een adaptertje netjes monteren. Geloof dat ik een 55 euro heb betaald. Extenders heb je niet nodig. Ben ook bang dat ze dan breder worden dan je stuur. Niet erg practisch natuurlijk.

3. Waar kan ik de spiegels het beste bestellen? Ik heb ze zelf van motorcenter Venlo. Motorcorner is ook van ze. Kijk eens op de site of bel ze even. Mijn Strom herkennen ze volgens mij nog wel aan de spiegels.

4. Wie wil mijn oude spiegels? Niemand

Je mag ze met alle plezier komen bekijken hier in het zuiden hoor :D

In aanvulling op mijn eerdere bericht. Adapters kunnen ze je in Venlo aan helpen. Helaas heb ik geen factuur meer. Het zijn verloopjes, zwart metaal cm of 2 / 2.5 en stukjes schroefdraad. Hier had het ook mee te maken volgens mij. Kan evt een fotootje schieten voor je. Wel gemonteerd.
Begin eerst een zonder de verbreders, krijg je spijt van.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03-04-2016, 20:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Kiwi »

Ha Bacchus!

Dank voor je reactie. Het gaat me bij de spiegels voornamelijk om de turbulentie, dat is de belangrijkste reden dat ik ze wil vervangen. Jammer dat je hiermee geen grote verschillen merkt. Maar ik denk dat ik ze alsnog ga proberen.
Zal inderdaad wél beginnen zonder de extenders, zoals je adviseert, maar ik vraag me af waarom ik er anders spijt van zal krijgen. Mijn kofferset is ook breder dan het stuur... Misschien zijn brede spiegels alleen soms lastig in de file met uitstekende spiegels van busjes, dat wel.
Maar wat ik hoop is dat de extenders de turbulentie meer naar buiten zullen verplaatsen. Dat zou wel top zijn.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Bacchus »

Je zicht wordt een stuk beter dan de standaard spiegels. Ik ben er overigens van overtuigd dat de Kawa ER6N spiegels net zoveel effect hebben.
Je merkt het wel, maar verwacht geen wonderen van het vervangen van je spiegels. (buiten het zicht dan). Zelf vind ik het niet zo prettig dat de spiegels uitsteken, mede door het door jou vermelde filerijden. Ze staan al verder naar buiten dan de standaard spiegels. Maar het is wat je prettig vindt natuurlijk :D

Kom je er niet aan uit, ik maak graag foto'tjes voor je als je de verloopstukjes wilt zien, of de motor met spiegels. Het is wat ver rijden voor je, maar als je in de buurt bent kom gerust kijken of passen. De foto's staan overigens al in een ouder topic over spiegels.

Qua looks zijn de KTM's vele malen mooier dan de Kawa's naar mijn mening dan :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: KTM Superduke spiegels

Bericht door Rene »

Na een omvalgevalletje heb ik de std spiegels vervangen door ERN6 modellen.
Staat zeker beter, ik merk echter geen belangwekkend verschil met de std spiegels qua turbulentie.
Ik heb er overigens geen problemen mee.
(1m95, verhoogd zadel, Givi airflow, K9)

Terzijde: als ik geen schade aan 1 van de spiegels had gehad, had ik de originelen gewoon laten zitten.
Ze werken goed, en ze zijn even mooi als de rest van de V-strom :o) (ik heb het ding niet voor de "looks" gekocht)

Terzijde 2: spiegels vs. spiegels van busjes is een voornaam punt voor de filedoorborende WW rijder zoals ik.
Ik zou ze onder geen beding breder uit willen laten steken.

Terzijde3: welke spiegels je ook hebt, zet ze zo los vast als mogelijk, zonder dat de rijwind ze omduwd.
Blijven ze beter heel als het noodlot een beetje tegen zit (hoe weet ik dat..)
Plaats reactie