Het probleem van het (DL1000) zadel
Het probleem van het (DL1000) zadel
Het zadel bevalt mij helemaal niet, veel te zacht.
Heeft iemand ervaring met het opnieuw vullen oid Ik zie wel discussies over een Corbin zadel maar ik wil daar liever niet zoveel geld aan uitgeven. Ik dacht zelf meer aan het opnieuw vullen en dan met stevigere vulling zodat het zadel wat harder wordt.
Heeft iemand ervaring met het opnieuw vullen oid Ik zie wel discussies over een Corbin zadel maar ik wil daar liever niet zoveel geld aan uitgeven. Ik dacht zelf meer aan het opnieuw vullen en dan met stevigere vulling zodat het zadel wat harder wordt.
Hallo Akako,
Er is al het één- en ander over zadels te doen geweest op dit topic: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=421" onclick="window.open(this.href);return false;
Zélf was ik ook nogal 'bang' dat ik problemen met het orginele zadel zou krijgen, maar met mijn direct aangeschaft DL1000 zadel, gaat het eigenlijk best. (Het topic was destijds ook door mij gestart )
'Best' betekend dat het volgens mij wel béter zou moeten kunnen door misschien een 2 cm. hoger DL1000 zadel aan te schaffen, zoals Iron Horse ook heeft, maar ik heb er (op dit moment) nog géén geld voor over.
Lees op je gemakkie bovengenoemd topic nog eens door, en succes met 'your bud' (...... een plek die het zwaar te verduren heeft op wélke motor dan ook )
Er is al het één- en ander over zadels te doen geweest op dit topic: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=421" onclick="window.open(this.href);return false;
Zélf was ik ook nogal 'bang' dat ik problemen met het orginele zadel zou krijgen, maar met mijn direct aangeschaft DL1000 zadel, gaat het eigenlijk best. (Het topic was destijds ook door mij gestart )
'Best' betekend dat het volgens mij wel béter zou moeten kunnen door misschien een 2 cm. hoger DL1000 zadel aan te schaffen, zoals Iron Horse ook heeft, maar ik heb er (op dit moment) nog géén geld voor over.
Lees op je gemakkie bovengenoemd topic nog eens door, en succes met 'your bud' (...... een plek die het zwaar te verduren heeft op wélke motor dan ook )
Ik wist niet dat je al zovér was, dat je al écht wat wil laten veranderen, want dan heb ik nog een adres voor je:
http://www.bekleden.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes en groet,
Strommie
http://www.bekleden.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes en groet,
Strommie
Oh ... en hier nog één: http://www.tijgerleathers.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Strommie bedankt voor je adressen. Het moet idd echt veranderen want in krijg nu na zo'n 1,5 uur last van mun kont en na de eerste stop zelfs na een uur al.
Volgend jaar gaan we met de Strom op vakantie, via Zuid oost Frankrijk naar Toscane en ik schat dat we dan in twee weken zo´n 4000 kilometertjes gaan maken. Met dit zadel overleef ik dat dus niet..
Volgend jaar gaan we met de Strom op vakantie, via Zuid oost Frankrijk naar Toscane en ik schat dat we dan in twee weken zo´n 4000 kilometertjes gaan maken. Met dit zadel overleef ik dat dus niet..
http://www.buddyfashion.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
daar eens kijken
en ze hebben niet alléén corbin, ze maken zelf ook zadels.
daar eens kijken
en ze hebben niet alléén corbin, ze maken zelf ook zadels.
Lekker zacht, in het begin misschien even wennen. Als het regent wordt het vachtje nauwelijks nat. Alleen de voorkant wordt nat door het druppen van je jas. Als je van de motorfiets afgaat kan je het vachtje verwijderen. Afhankelijk van de leverancier kan dat snel (zonder zadel te verwijderen) en minder snel (met zadel even opwippen).roeleke schreef:Hoe voelt dit aan?
En hoe voelt dit aan als het regent?
http://www.alaskaleather.com" onclick="window.open(this.href);return false; heeft er één met snelsluiting.
Heb het vachtje zelf in Australie gekocht (was goedkoper met verzending er bij).... ben alleen even het adres vergeten.
Laatst gewijzigd door Tuke op wo 16-11-2005, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
de afgelopen zomer zijn wij vanaf Avignon met de autotrein naar Düsseldorf teruggereisd. als je compenseert voor benzine, tolwegen, garagekosten (alles voor 2 motoren) hotel onderweg etc dan komen we uiteindelijk op deze manier enkele honderden euro's goedkoper uit. en je stapt 'sochtends fris op de motor. geen noemenswaardige zadelpijn in de trein geleden.akako schreef:Strommie bedankt voor je adressen. Het moet idd echt veranderen want in krijg nu na zo'n 1,5 uur last van mun kont en na de eerste stop zelfs na een uur al.
Volgend jaar gaan we met de Strom op vakantie, via Zuid oost Frankrijk naar Toscane en ik schat dat we dan in twee weken zo´n 4000 kilometertjes gaan maken. Met dit zadel overleef ik dat dus niet..
ik geef toe dat dit niet conform het idee van een motorvacantie was, maar het was wel gemakkelijk voor een keer.
Harrie
Helaas niet dus. Sinds augustus heb ik 4000 km gereden, inclusief 1 weekendje Ardennen van 1000 km. Bovendien is mijn achterste wel wat gewend aangezien mijn andere hobby fietsen is. Ik breng dus nogal wat uren door op een smal en keihard racezadel zonder een centje pijnV-Twin schreef:Oefening baart kunst......
een kwestie van wennen misschien???
Groeten V-Twin
Ben inmiddels ervaring aan het opdoen bij Tijgerleathers in Den Haag,
Ze staan op internet. Wij, vrouw en ik/Fazer600/KLV1000 laten de standaard zadels aanpassen. Dit in 2 fasen.
Eerst wordt het schuim grofstoffellijkaangepast cq vervangen en op kritieke maat(hoger/lager/dikker/dunner/smaller/breder/hard/zacht) gemaakt, statische zitproef, dan oude bekleding er overheen en 2 weken gaan rijden. Daar zijn we nu mee bezig. Zelf bijhouden wat niet bevalt/aangepast moet worden, Dan wordt de eindmontage gedaan incl. voorgestelde wijzigingen, met daarbij de ""je zoekt het maar uit, er kan heel veel"" overtrek met div kleuren. borduursels, vlammen, leer of kunstleer, biezen, naden, knopen you name it , they do it! Dit duurt ongeveer 1 week, hangt van de drukte af.
Keuze uit een groot kleurenpallet, garens en letters/logo via foto etc.
De voorbeelden spraken al voor zich EN ZEKER EERST PROEFRIJDEN!
Kosten voor onze wensen Euro 180 per zadel.
Een aanrader!
Garoetn
Roland
Ze staan op internet. Wij, vrouw en ik/Fazer600/KLV1000 laten de standaard zadels aanpassen. Dit in 2 fasen.
Eerst wordt het schuim grofstoffellijkaangepast cq vervangen en op kritieke maat(hoger/lager/dikker/dunner/smaller/breder/hard/zacht) gemaakt, statische zitproef, dan oude bekleding er overheen en 2 weken gaan rijden. Daar zijn we nu mee bezig. Zelf bijhouden wat niet bevalt/aangepast moet worden, Dan wordt de eindmontage gedaan incl. voorgestelde wijzigingen, met daarbij de ""je zoekt het maar uit, er kan heel veel"" overtrek met div kleuren. borduursels, vlammen, leer of kunstleer, biezen, naden, knopen you name it , they do it! Dit duurt ongeveer 1 week, hangt van de drukte af.
Keuze uit een groot kleurenpallet, garens en letters/logo via foto etc.
De voorbeelden spraken al voor zich EN ZEKER EERST PROEFRIJDEN!
Kosten voor onze wensen Euro 180 per zadel.
Een aanrader!
Garoetn
Roland
Het proefzitten en rijden is inmiddels klaar, de strepen en stiksels zijn met tape en pen volgens onze wens er provisorisch opgetekend.
Morgen 060506 leveren we de zadels in met de laatste wensen wat betreft hoogte aanpassing etc. Dan zijn ze 130506 klaar, net als de grote panelen onder de buddy, die worden op dit moment in KLV oranje gezet.
Zal foto's maken maar...........
Ik ben een van de 2 digibeten in nederland. Iemand moet zich dan "opofferen" om ze te ontvangen en bij dit topic te zetten, het Fazer zadel komt er wel gratis bij. Daar is mijnvrouw trots op.
En als alles klaar is ben ik met mijn aanpassingswensen klaar.
Garoetn
Roland
Morgen 060506 leveren we de zadels in met de laatste wensen wat betreft hoogte aanpassing etc. Dan zijn ze 130506 klaar, net als de grote panelen onder de buddy, die worden op dit moment in KLV oranje gezet.
Zal foto's maken maar...........
Ik ben een van de 2 digibeten in nederland. Iemand moet zich dan "opofferen" om ze te ontvangen en bij dit topic te zetten, het Fazer zadel komt er wel gratis bij. Daar is mijnvrouw trots op.
En als alles klaar is ben ik met mijn aanpassingswensen klaar.
Garoetn
Roland
Jammer dat die foto's er (nog) niet opstaan, ben best wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Kwam er pas geleden toevallig achter dat er op mijn nieuwgekochte DL1000 een zadel van een DL650 zat!!!???
Heb hem bij de dealer met enig aandringen gelukkig kunnen omruilen voor een DL1000 zadel en moet zeggen dat dit zadel veeeeeeeeeeeeeel beter bevalt. Hou het nu langer vol met langere ritten.
Kwam er pas geleden toevallig achter dat er op mijn nieuwgekochte DL1000 een zadel van een DL650 zat!!!???
Heb hem bij de dealer met enig aandringen gelukkig kunnen omruilen voor een DL1000 zadel en moet zeggen dat dit zadel veeeeeeeeeeeeeel beter bevalt. Hou het nu langer vol met langere ritten.
Dat het scherpeoog van een "oudeman" dat zomaar zag he ? Ik hoop dat je nog veel "zit plezierige"kilometers mag makenDiffie schreef:Jammer dat die foto's er (nog) niet opstaan, ben best wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Kwam er pas geleden toevallig achter dat er op mijn nieuwgekochte DL1000 een zadel van een DL650 zat!!!???
Heb hem bij de dealer met enig aandringen gelukkig kunnen omruilen voor een DL1000 zadel en moet zeggen dat dit zadel veeeeeeeeeeeeeel beter bevalt. Hou het nu langer vol met langere ritten.
Toon