Review GoPro Session

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Review GoPro Session

Bericht door Emile »

Sinds een paar dagen heb ik een GoPro Session en wellicht wel aardig om mijn bevindingen te delen. Ik kan hem afzetten tegen de normale GoPro Hero 4, want die heeft een maat van mij.

Belangrijkste pluspunt is de makkelijke bediening: Hier wint de Session het op alle fronten van de normale Hero's. Er is maar 1 knop die je met je (winter) handschoen prima kan vinden en voelen als je hem indrukt. De knop zorgt voor 'aanzetten' + filmen en nog een keer de knop indrukken zet hem weer volledig uit. Piept ook nog luid, dus je kan horen of je klik goed is gegaan. Tot slot kan je altijd nog even in je spiegel kijken of het lampje brandt.
Dus geen gepruts dus met een wifi afstandsbediening (wifi vreet batterijen) tijdens het rijden.

Nadeel van dit alles is wel dat je je telefoon nodig heb voor de instellingen: andere framerate, wisselen naar foto's enz, maar dit weegt bij mij niet op tegen het gemak tijdens het rijden...

Andere voordeel voor de motorrijder is het kleine formaat: Ik heb geen merkbare last heb van extra windgeruis op de helm (heb je wel bij de normale Hero's).
Overige voordelen staat op de website van GoPro (Kwaliteit video is goed, waterdicht tot 10 meter, leuke en gemakkelijke edit software).

Enige nadeel is dat er geen wisselbare accu in zit (men heeft natuurlijk ergens concessies moeten doen m.b.t, de afmetingen), maar volgens het boekje kan er 2,5 uur gefilmd worden. Door het gemakkelijke aan en uit zetten zal ik echter niet continue filmen tijdens het rijden (wordt ook veel te veel werk met het monteren) en uit is ook echt uit (kost geen batterij). Neem wel een powerbankje mee voor tijdens de pauzes en heb ook voor nood een micro usb kabel mee voor tijdens het rijden als de accu echt tekort schiet (kabeltje via de sigaretten aansteker en mouw naar de helm). De echte test word mei, als ik naar Schotland ga...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Goldstrom
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2003)

Re: Review GoPro Session

Bericht door Goldstrom »

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Houdt ons op de hoogte.
Ik heb zelf de Gopro Hero 2014 Basic (instapmodel). Deze is ook met 1 druk op de knop in te schakelen en begint meteen met opnemen.
Ik heb ook de usb kabel er tussen voor continu stroom.

Nadelen: er komt regelmatig te weinig licht in de lens. ( er moeten regelmatig filmpjes nabewerkt worden)
Als je tegen laagstaande zon inrijdt wordt het beeld erg ver terug geregeld. Het lijkt wel avond schemer.
Bestanden worden opgesplitst bij 1,8 Gb (krijgen een heel andere naam, volgorde van afspelen klopt dan niet)
Geen beeldstabilisatie

Voordelen: Handig in gebruik.
De lens is bij mij nog nooit beslaan. (wasem)
Als er voldoende licht is zeer goede beelden van hoge kwalitieit.
Duidelijke leds aan voor en achter zijde camera om de status van het apparaat te zien.
de beelden bevatten nauwelijks ruis bij daglicht.
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Review GoPro Session

Bericht door Emile »

Hier een eerste montage van mijn woon-werk. Niet heel helder weer...

Beeldstabilisatie zou geen kwaad kunnen (zit niet op de session), maar ik kan natuurlijk ook mijn hoofd wat stiller houden als ik film ;-)

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=JYY39qyB1K0[/youtubehd]
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Bart-Sunfield
Berichten: 2
Lid geworden op: za 02-01-2016, 12:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: slootdorp

Re: Review GoPro Session

Bericht door Bart-Sunfield »

Noh dat ziet et toch spatzuiver uit!!
Met vriendelijke groet,
Bart-Sunfield

Gaan als de BRANDWEER :-)}
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Review GoPro Session

Bericht door Consono »

Strak beeld hoor!
Vraagje, heb je ook een optie om het beeld te corrigeren?
Alles trekt nogal krom aan de randen. Zie bijvoorbeeld de deurposten in de eerste meters
Groet, Arno
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Review GoPro Session

Bericht door Emile »

Je kan hem minder 'wide' zetten. Handig als je door de stad rijdt, maar minder als ik staks door het schotse landschap rij ;-)

Achteraf zoomen en croppen kan ook altijd nog. GoPro Studio (gratis te gebruiken) heeft veel opties en werk voor de beginneling ook goed is mijn ervaring...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Review GoPro Session

Bericht door JeePeetje »

Go Pro studio is wel een serieuze belasting voor de laptop.
Of mijn laptop is te licht voor het programma :lol:
Gewoon alle instellingen eens proberen van de camera. Ik ben er ook nog niet uit wat nu het beste is bij verschillende omstandigheden.
Trial&error
Plaats reactie