Schuberth E1 Adventure

...
Gebruikersavatar
Michael
DL1000 berijder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000, K4
Locatie: Eibergen

Schuberth E1 Adventure

Bericht door Michael » do 29 okt 2015, 08:50

Nieuwe All Road/Endurohelm van Schuberth!
Schuberth heeft een nieuwe helm ontwikkeld, de E1 Adventure, speciaal ontworpen voor enduro en All Road motorrijders. De E1 is gebaseerd op de C3 Pro systeemhelm en doorontwikkeld voor de eisen voor gebruik off-road.
De E1 biedt avontuurlijke rijders een premium modulaire helm met de bekende eigenschappen van Schuberth. De E1 is ontwikkeld in Schuberth's eigen aëro-akoestiek lab, dus de helm is geoptimaliseerd voor zowel de aerodynamische en aero-akoestische prestaties. Schuberth's Anti-roll-off-systeem houdt de helm op zijn plaats, en het zonnevizier zorgt voor extra veiligheid en comfort.
Het scherm kun je eenvoudig voor de rit verwijderen, waardoor de E1 in een volwaardige systeemhelm verandert.
De E1 beschikt ook over een grote, afsluitbare luchtopening in de kin bar om ervoor te zorgen dat de rijder genoeg zuurstof kan ademen als de rit intensiever wordt. Deze luchtopening heeft een uitneembare en wasbare filter zodat ook vuile en stoffige omstandigheden geen probleem vormen.
De E1 is voorzien van een ingebouwde antenne voor Schuberth’s communicatiesysteem SRC-System PRO.
De E1 Adventure zal beschikbaar zijn in 10 verschillende designs in de maten XS-XXXL, met twee verschillende buitenschaal maten. De pasvorm is vrijwel identiek met de C3 Pro. Prijzen variëren 649,95 Euro voor effen kleuren en 729,95 Euro voor de graphics.
De E1 Adventure is naar verwachting eind februari 2016/begin maart 2016 leverbaar.

Flinke prijs, en hopen dat de SRC kraag van m'n C3 kan worden overgezet...(hoewel, fabrikanten kennende :? )
http://www.motorcycle-usa.com/2015/10/a ... t-aimexpo/
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?weekn ... ieuwsbrief

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » do 29 okt 2015, 12:09

Ik had deze al gezien in de ANWB nieuwsbrief. Touratech komt met dezelfde helm maar dan met andere kleurtjes.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1868
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door PDvD » do 29 okt 2015, 13:50

Mooi ding! Mijn C3 moet vervangen worden maar deze is wel erg aan de prijs. Benieuwd wat ze in Duitsland kosten

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » do 29 okt 2015, 19:46

Eikie schreef:Ik had deze al gezien in de ANWB nieuwsbrief. Touratech komt met dezelfde helm maar dan met andere kleurtjes.
Met de Aventuro Carbon presenteerde reisaccessoire-specialist Touratech afgelopen jaar haar eerste echte eigen helm. En die collectie wordt voor komend jaar uitgebreid met een tweede exponent genaamd Aventuro Mod: een stoere, optimaal ventilerende crosshelm met een tegen vuil en stenen beschermende klep, gecombineerd met de praktische eigenschappen van een systeemhelm. De Aventuro Mod, met een met glasvezel versterkte Duroplast-Matrix schaal, betreft een rasechte Duitse samenwerking, Touratech leverde de knowhow over waar de nieuwe avonturier aan moest voldoen, Schuberth, toch wel de leading fabrikant op het gebied van systeemhelmen, vertaalde het geheel in een mooi, stoer en avontuurlijk concept. Schuberth zal de helm zelf dan ook in een licht andere vorm op de markt brengen, echter onder de naam E1. Beide zijn onder meer uitgerust met een geïntegreerd zonnevizier, ratelsnelsluiting van de kinriem, antibacteriële binnenvoering en een uitgebreid ventilatiesyteem. Dankzij een afneembare klep en vizier kan de helm in verschillende configuraties gedragen worden, onder meer als crosshelm met klep maar zonder vizier. Op de komende Eicma (19-22 november) worden zowel de Mod als E1, beide verkrijgbaar in de maten XS t/m 3XL, officieel aan het publiek gepresenteerd. Info: http://www.touratech.nl



Afbeelding
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 30 okt 2015, 02:34

Kan zo snel niet terug vinden wat deze helm gaat wegen? Iemand??
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 686
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki DL650 K5
Locatie: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Ballie » vr 30 okt 2015, 21:26

Op de site van Touratech staat:
Helmet shell:
The exclusive use of carbon fibre for the helmet shell allows the combination of maximum safety standards at lowest weight.
Weight: from 1280gr (+/-50gr)
The aerodynamically optimised helmet shape was developed to minimise lift and turbulence.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » za 31 okt 2015, 01:50

Dat is wat je noemt licht. Mijn Nolan weegt 1640gr.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 686
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki DL650 K5
Locatie: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Ballie » za 31 okt 2015, 13:00

Is dat mét of zónder hoofd :schater:
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 01 nov 2015, 01:53

Zonder natuurlijk. Weet je wel wat mijn hersens wegen :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5285
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Daring Red Frank » zo 01 nov 2015, 10:27

Het schijnt dat we maar 15% van onze hersenen gebruiken.

Ik ben benieuwd wat je allemaal met die andere 65% kunt. .. :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4273
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Ebrostrom » zo 01 nov 2015, 13:35

Waar zitten die laatste 20% dan ;-)...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
VStrom Spider
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 Adventure (2015)
Locatie: Zaanstad

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door VStrom Spider » zo 01 nov 2015, 17:33

In de rechterhand of rechtervoet meestal :schater:

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 02 nov 2015, 01:08

BIj ons zeggen ze " je hebt het niet in de kop, maar in de kont". Daar heb die overige 20% :mrgreen: :o) of 65% in mijn geval
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1868
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door PDvD » vr 06 nov 2015, 23:04

Stoer helmpje maar 200 meer dan een C3Pro.... Dat vind ik nogal wat. Denk dus dat het de pro gaat worden voor mij...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » do 03 mar 2016, 01:47

IK had de helm al mogen passen in Milan, maar deze week krijg ik van Schuberth de E1 toegestuurd.
Afbeelding

Afbeelding

Gaan we deze helm eens grondig testen. Ook tijdens de Off-Road cursus eens uitproberen. Ben benieuwd.
Afbeelding

Wordt dus vervolgt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 18 mar 2016, 01:39

Rechtstreeks vanuit de Schuberth fabriek vandaag in ontvangst genomen. De Schuberth E1 adventure helm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag gelijk de eerste off-roadtest. Eens kijken of het iets is.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 366
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650AT L5
Locatie: Voorthuizen

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door BIG Ad » vr 18 mar 2016, 07:18

Sparkle Black Peter schreef:Rechtstreeks vanuit de Schuberth fabriek vandaag in ontvangst genomen. De Schuberth E1 adventure helm.
Vandaag? Mooie bezorgtijden hebben jullie in Brabant :o)

Kon je zelf wel op tijd naar bed? Tot straks, dan zal ik m wel zien.
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1977
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Cplegt » vr 18 mar 2016, 07:26

Dit is nog aardig op tijd voor Peter :).
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Sparkle Black Peter » do 24 mar 2016, 01:10

Fijne helm, prima pasvorm en licht. Even uitgeprobeerd richting de off-road cursus.
Afbeelding

Klaar om 'm ook off-road te testen, maar helaas ging dat iets anders. :o)
Afbeelding

Gaan we dus nog een keer herhalen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Michael
DL1000 berijder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000, K4
Locatie: Eibergen

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Michael » do 07 apr 2016, 21:41

De Touratech Adventuro Carbon had het moeten worden. Na een bezoek aan Touratech op de motorbeurs wist ik de maat. Deze helm kopen in de Touratech winkel in Apeldoorn kan niet want daar is geen voorraad. Dus via inet besteld en deze helm na maximale levertijd ontvangen. Een prachtige helm.
img-adventuro.jpg
Helaas bleek de helm niet helemaal in orde en verder vond ik de afwerking op enkele punten wat tegenvallen, met name de windreflector (bij de kin). Hoewel dit merk prat gaat voor kwaliteit denk ik hier anders over. De prijs in verhouding met de kwaliteit is veel te hoog. Met enig tegenzin heb ik deze helm teruggestuurd.
De nieuwe E1 all-road helm is mooi maar prijzig. Deze helm ligt hier nergens in de winkel en dan is het nog afwachten welk design je kiest. Onlangs was ik in de buurt van Bodegraven en bezocht even de winkel van Goedhart motoren. Laat deze nu net mijn maat en design hebben die mij aanstond, de Hunter Yellow. Gekocht die helm.
img-e1.jpg
Uiteraard heb ik al gereden met deze helm en is net zo stil en comfortabel als mijn oude C3. Enige wat ik opmerk is dat de zonneklep wat zenuwachtig in mijn blikveld trilt. De zonneklep een stand hoger gezet en opgelost. Van de weg af rechtopstaand door de zandpaden is dit overigens nauwelijks hinderlijk. De blik staat immers geconcentreerd gericht op het pad. Een verademing is de ventilatie van deze helm. De voorzijde heeft een grote regelbare ventilatie opening en frisse lucht is welkom in deze omstandigheden. Ook de luchtinlaat op de bovenzijde laat voldoende lucht binnen zonder te tochten.
Prettig is dat Schuberth toestaat dat ik mijn tweede vizier van de C3 (iridium), ook op de E1 past als de zonneklep gedemonteerd is. Dit is een aangename verrassing.

Heeft deze helm nog nadelen? Ja, de C3 deed ik altijd op een bepaalde manier op. Vastpakken bij de sluiting, iets naar buiten draaien en met een zwiep op het hoofd. Dit kan bij de E1 ook maar de riemen van de sluiting zijn anders op een of andere manier. Bij het naar buiten draaien komen mijn vingers tegen de harde schaal van de helm en dat levert pijnlijke vingers op. Even oppassen dus. Maar ook hier ben ik inmiddels aan gewend.
De prijs is ook een nadeel. Het is heel erg veel geld voor een helm. Je krijgt kwaliteit van Schuberth maar daarvoor tast je diep in de buidel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door RedStrom » do 07 apr 2016, 21:44

Wat is eigenlijk het nut van die grote klep?
Werkt dat nog een beetje?
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Michael
DL1000 berijder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000, K4
Locatie: Eibergen

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Michael » do 07 apr 2016, 21:56

Het nut van de zonneklep is afscherming van binnenvallend zonlicht. En hoewel de helm is voorzien van een zonnevizier kan dat voor invallend zonlicht onvoldoende zijn.
Zoals we in de auto ook de zonneklep omlaag doen zeg maar.

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » za 16 apr 2016, 21:36

Mocht er iemand serieus interesse in deze helm hebben dan is wellicht een bezoek aan Mamola in Laren (GLD) een idee. Zij vieren het 20 jarig bestaan met een jubileumactie.
op Zondag 1 mei as krijg je 20% korting op alle Schuberth en HJC helmen.

Tis maar dat je het weet. Ik heb het ook maar uit de Motoplus van deze week :oops:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door RedStrom » ma 18 apr 2016, 19:08

Zomaar overheen gelezen.
Goeie tip.
Emailtje gestuurd of het voor alle modellen en maten geldt of alleen voor wat in de winkel ligt.
eerst rijden, dan oordelen

FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door FastLoe » do 05 mei 2016, 20:28

Heeft veel weg van mijn Caberg maar dan zonder de kermiskleurtjes. Ik heb een witte Caberg opklap, allroad helm, ook een grote klep en zonnevizier maar een iets hoger Star Wars gehalte. :bye:

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door RedStrom » do 05 mei 2016, 21:53

And he's back :duim:
U zijt wellekome Leo.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6748
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4 :-))))))
Locatie: Lunteren.

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Stroompje » do 05 mei 2016, 22:21

:duim:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door FastLoe » do 05 mei 2016, 22:42

I was always there. The only thing was.....
..You didn't notice :schater:

FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door FastLoe » do 05 mei 2016, 22:47

Het wordt trouwens tijd dat er weer wat ge-heen en weer wordt. Laatste tijd maar een saaie boel op het forum. Er gebeurt niet echt wat.
Trouwens, nog iemand zin in een ritje Noord Vietnam in November. Altijd beter als dat saaie Swarchzwald.

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » vr 06 mei 2016, 08:56

FastLoe schreef:Heeft veel weg van mijn Caberg maar dan zonder de kermiskleurtjes. Ik heb een witte Caberg opklap, allroad helm, ook een grote klep en zonnevizier maar een iets hoger Star Wars gehalte. :bye:
En voor de prijs van een E1 koop je 3 Cabergs !

Helaas zit de Caberg bij mij voor geen meter en de E1 is veel te duur
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door FastLoe » vr 06 mei 2016, 10:38

Hiervoor had ik een Shoei. Beviel mij ook erg goed. Sommige helmschalen passen gewoon niet bij je hoofd. Ik had hetzelfde met Arai. Deed in de showroom al pijn. De helmen van Shoei en Arai zijn geen klaphelmen maar ik zie de meerwaarde van dat klapgedoe niet zo. Mijn Schubert en Caberg hebben wel die klapfunctie maar de Canerg kan zelfs op en zonder open te klappen.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8067
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Iron Horse » vr 06 mei 2016, 12:12

FastLoe schreef:.... maar ik zie de meerwaarde van dat klapgedoe niet zo.
Wanneer je brildragend bent is het een wereld van verschil.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » vr 23 sep 2016, 18:29

Ballie schreef:Op de site van Touratech staat:
Helmet shell:
The exclusive use of carbon fibre for the helmet shell allows the combination of maximum safety standards at lowest weight.
Weight: from 1280gr (+/-50gr)
The aerodynamically optimised helmet shape was developed to minimise lift and turbulence.
Dan hebben ze bij Touratech toch wat ingredienten minder in de helm zitten dan Schuberth.

De Schubert E1 maat 59 (L) weegt 1695 g +/- 50g
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » za 24 sep 2016, 11:37

Afbeelding
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » vr 14 okt 2016, 18:39

Dit weekend bij RAD kortingen op helmen :

https://www.rad.eu/newsletter/ViewNewsl ... ase=109618
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » za 24 dec 2016, 09:19

Gisteren de E1 terug gestuurd naar Schuberth. Je zou het niet verwachten, maar ook bij dit topmerk gaat er wel eens iets kapot. Het kinstuk sluit maar aan één kant en moet gerepareerd worden. Volgens Motostore hebben ze dat nooit eerder gezien. Heb ik weer :frusty:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » za 24 dec 2016, 09:24

FastLoe schreef:Het wordt trouwens tijd dat er weer wat ge-heen en weer wordt. Laatste tijd maar een saaie boel op het forum. Er gebeurt niet echt wat.
Trouwens, nog iemand zin in een ritje Noord Vietnam in November. Altijd beter als dat saaie Swarchzwald.
Hey FastLoe, de pot verwijt de ketel... hoogste tijd voor wat ge-heen en weer ! Hoe was Noord Vietnam ??
Mag je daarvoor gelijk een nieuw topic starten. Nu vervuil ik de boel weer als gewoonlijk :oops:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » wo 11 jan 2017, 18:35

Helm weer terug van Schuberth. Sluitmechanisme is compleet vervangen en doet nu wat het behoort te doen.
Natuurlijk garantiewerk.

Ik had nog wat zwarte 3M reflectietape liggen.

Afbeelding Afbeelding
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

HD2W4W
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Locatie: Oosterwolde (fr)

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door HD2W4W » ma 16 jan 2017, 15:10

Afgelopen weekend op de motorbeurs in de TT hall in Assen diverse helmen geprobeerd. Bij de stand van Waypoint hadden ze nieuwe Schuberth helmen voor zeer lage prijzen (o.a. C3 voor Euro 200). Dus zag ik de kans schoon om ook zo'n fijne Schuberth aan te schaffen. Doch helaas, ik heb geen Schuberth hoofd. De systeemhelmen met het kinstuk omhoog opzetten lukt prima, maar bij het sluiten van het kinstuk zit mijn kin hopeloos in de weg. En wanneer het toch lukte de helm te sluiten, raakte de kin de helm aan de binnenzijde. Niet prettig. Idem bij de Caberg Duke en Tourmax. De Shoei neotec zat geweldig, maar paste niet bij mijn portemonnee. Op dit moment zijn de kanshebbers de opvallend prettig zittende Bayard (Motoport merk) en Shark Openline.

Gebruikersavatar
Knarf1990
DL650 berijder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Knarf1990 » ma 16 jan 2017, 18:00

Ik herken dit probleem ook bij mijn eigen C3. Behoorlijk irritant als je tijdens het rijden twee handen nodig hebt om de klep te sluiten.

Voor het werk rijdt ik met een BMW EVO 6. Daarmee totaal geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk



Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » ma 16 jan 2017, 18:57

Frank, het sluitmechanisme valt onder de garantie. Geloof dat je 2 jaar garantie hebt. Anders even langs de dealer. Wel belangrijk dat de klep goed sluit
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Knarf1990
DL650 berijder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Knarf1990 » ma 16 jan 2017, 19:13

De klep sluit prima, maar dan moet ie eerst over mijn kin getild worden. Garantie van Shuberth is inderaad goed. Heb na drie jaar al eens mijn helm weggebracht omdat er iets was afgebroken. Garantie :)

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk


Gebruikersavatar
LHoey
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 20 sep 2015, 22:11
Mijn motor is een: DL 1000 Adventure L4
Locatie: BE - Mol

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door LHoey » di 27 jun 2017, 08:09

Heeft iemand deze helm ondertussen een tijdje in gebruik en hoe bevalt hij?

Ik twijfel tussen de E1 en de shoei neotec immenent. Beide al gepast en goed bevonden.

mvg
Lode

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3971
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Aad900 » di 27 jun 2017, 12:33

Ik heb sinds begin maart deze Schuberth E1. Voor mij de fijnste helm die ik ooit heb gehad. Uiteraard moet de pasvorm goed zijn want anders is de 'beste' helm nog niet goed genoeg.
Giseravond met een rit tegen de laagstaande zon was ik blij met xde zonneklep. Verder is het pinlock systeem van deze helm beter, helderder, dan de pinlocks in andere helmen die ik in gebruik heb gehad, oa de HJC RPHA-MAX, wat verder ook een prima helm is.
Ik ben bril dragend en heb bij de E1 totaal geen last meer van een beslagen bril, door de goede luchtcirculatie. Ik hoef bij regen het vizier niet meer op een kier open te houden. En tenslotte is de E1 redelijk stil.
Ik heb deze Guardian
Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7839
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Eikie » di 27 jun 2017, 13:25

Boven de 140 kmh gaat de klep wel trekken, maar die kan er super eenvoudig vanaf.

Verder niets aan Aad' reactie toe te voegen
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
LHoey
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 20 sep 2015, 22:11
Mijn motor is een: DL 1000 Adventure L4
Locatie: BE - Mol

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door LHoey » di 27 jun 2017, 13:29

Bedankt voor de info!

Geen last van de sluiting met het AROS systeem?
Bij het passen had ik er geen last maar het zit toch opvallend korter bij mijn keel dan bij mijn huidige HJC helm.

mvg
Lode

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3971
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Aad900 » di 27 jun 2017, 13:54

Ik heb totaal geen last van de sluiting. Ik heb het net even vergeleken met mijn HJC, maar daar zit de sluiting dichter bij mijn adamsappel dan bij de E1. Plaatje laat duidelijk zien dat er meer ruimte is bij de E1
Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
LHoey
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 20 sep 2015, 22:11
Mijn motor is een: DL 1000 Adventure L4
Locatie: BE - Mol

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door LHoey » di 27 jun 2017, 14:06

:duim:

mijn HJC is nog een IS-16 van bijna tien jaar oud.
dringend tijd voor vernieuwing dus!

hoewel ik van die IS-16 nog steeds tevreden ben is 10 jaar wel tijd om hem aan de kant te leggen.

mvg
Lode

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3971
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Aad900 » di 27 jun 2017, 14:09

Succes met het nemen van de juiste beslissing :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Margon
Berichten: 822
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Locatie: s`Gravendeel

Re: Schuberth E1 Adventure

Bericht door Margon » do 29 jun 2017, 12:47

Aad900 #Ik ben bril dragend en heb bij de E1 totaal geen last meer van een beslagen bril,

Dit voor mij met een c3pro niet toereikend. Ga ook maar eens kijken naar deze helm Ga dan wel gelijk die taartschep op zolder gooien :mrgreen:
:-)}

Plaats reactie