Spiegel draad

...
Plaats reactie
Michael

Spiegel draad

Bericht door Michael »

Hey,

Ik ben aan het kijken naar spiegels en als ik kijk naar de spiegels van V-parts hebben zij een lijst met info over de draadtypen.
http://www.mlmparts.com/media/pdf/vicma ... 20List.pdf

De Suzuki heeft M10/125, sommige ander merken M10/150. Als ik zo rond neus wordt soms gesproken over een fijne draad 1.00 en 1.25 maar is dat wat wordt bedoeld met 125 (150)? Immers, ik kom nergens 1.5 tegen. Als ik naar spiegelhouders kijk wordt gerept over M10, niet over 125 of 150.

Vraag is nu, wat betekend de toevoeging 125 en 150? Is M10 in dit geval M10 of is er bijkomend sprake van draadtype of heeft dit betrekking op draadlengte?

Over linkse en rechtse draad geen vraag. Die vat ik. Verder ben ik de draad wel kwijt.

gr. Michael
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Spiegel draad

Bericht door De Graaf van Salland »

Dat is de zgn. spoed van de draad, maar dan uitgedrukt in honderdsten van een millimeter.
De aanduiding 125 geeft dus aan dat een moer 1,25 mm opschuift als je 'm precies 1 omwenteling draait.

M10 heeft een normale spoed van 1,5 mm. M10, metrisch fijn kan zowel 1,25 als 1,00 mm zijn.

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Michael

Re: Spiegel draad

Bericht door Michael »

Fijn, weet ik dat ook weer. Ik wist het niet zeker.
Zal ik eens zien hoe ik m'n zelf gecreëerde 'probleem' oplos. Ik denk dat als ik werkelijk een 150 wil gebruiken gewoon het beste een 150 houder kan monteren.
Ieder geval bedankt voor de vlotte beantwoording.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie