combi handkappen verlichting.

...
Plaats reactie
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

combi handkappen verlichting.

Bericht door Margon »

Iemand al ervaring met deze handkappen ?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HEQEmB5y ... e=youtu.be[/youtube]
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 30-08-2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door John007 »

Nee, maar ziet er leuk uit dat led :duim:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door Rene »

Ik had het afgelopen jaar al 2x een nieuwe moeten bestellen (don't ask )
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door Margon »

Ik kan geen engels , Waarom ?
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door Rene »

Vorig jaar vanwege beperkte slimheid (oa schijfremslot, geultje onder de zijstandaard..) de strom tot 2x toe uit stilstand laten vallen.
De handkap is dan altijd als eerste aan de beurt (naast de knipper en stuurgewicht), dus ik zou zeer aarzelen om een luxe verlichting in de handkap te willen hebben. Zo al duur genoeg :o)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Heb ook LED verlichting in mijn handkappen gehad. Waren ook van Aserbis. Prima kwaliteit :duim:

Afbeelding

Afbeelding

Waren wel niet zo fel als die op de video, maar je viel wel op.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Dark Helmet
Berichten: 9
Lid geworden op: za 21-03-2015, 19:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Delft

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door Dark Helmet »

Hallo Margon,

Ik weet niet of het nog relevant voor je is, maar bij deze:

Ik heb de Acerbis Vision Handguards sinds een maand of twee op mijn DL650 L2 zitten. Helaas nog geen foto.
Besteld bij FC Moto in Duitsland voor ongeveer €125,- inc verzending. Snelle levering. Verder een klantenservice van lik-mijn-vestje daar (erg traag, niet meedenken met de klant).
Ik heb het setje laten monteren door de dealer (niet gratis, het schijnt nogal wat pas en meetwerk te zijn).

De kwaliteit van Acerbis wordt door velen geroemd, maar ik kan dat niet onderschrijven. Direct op mijn eerste rit na montage had ik binnen 4 kilometer kortsluiting in de bedrading van de handkappen. En dan niet in het gedeelte dat was aangelegd door de dealer, maar in de kabelboom zoals aangeleverd door Acerbis. Best spannend om plotseling te rijden zonder dashboard, knipperlicht etc.

Wat blijkt: Acerbis gebruikt in deze handkappen een standaard G5.3 LED fitting. Google maar eens, dat is een component van nog geen 60 cent. Deze fitting wordt af fabriek geleverd met ongeveer 10 centimeter snoer. In plaats van het vervangen van deze kleine snoertjes voor een stuk snoer van de juiste lengte, soldeert Acerbis gewoon een stuk snoer aan de twee korte draadjes. Op zich geen bezwaar (al heb ik ooit geleerd dat elke verbinding een potentieel zwak punt is), maar dan moet je de zaak wel goed isoleren. Helaas hebben ze bij Acerbis na het solderen maar 1 van de 2 draden geïsoleerd, en daarna een krimpkous over het geheel heen getrokken. Zit er nou net in mijn setje een piepklein gaatje in de isolatie van het gesoldeerde draadje... Door de trilling van het rijden maakte dat dus gegarandeerd kortsluiting moet de andere draad (want die was helemaal niet geïsoleerd) en plof zegt de zekering!

Enfin, inmiddels is de draad vanaf de fitting in zijn geheel vervangen en rijd ik blij rond met mijn extra lampjes. Mijn bevindingen tot nu toe:

Voordelen:
1. Zeer fel, je wordt gegarandeerd gezien!
2. Goed te richten (boven-onder met de hele kap, links rechts met het lampje) dus je hoeft niemand te verblinden
3. Optisch wordt je lekker breed
4. Je hebt geen valbeugels nodig om je additionele verlichting op te monteren
4. In vergelijking met andere merken/types/soorten lampjes (Givi, SW Motecht etc) is de hardware relatief goedkoop

Nadelen:
1. De handkappen zitten met een metalen beugel alleen vast aan de bar-ends. Dat ziet er niet erg stevig uit
2. De standaard gas- en koppelingshendel van de strom komen erg dicht bij die beugels in de buurt, en dat bevalt mij niet
3. De eerder genoemde G5.3 fitting is een klemfitting. Benieuwd hoe lang dat goed gaat op een motor!
4. In combinatie met de Givi-Airflow ruit wordt je stuuruitslag (een klein beetje) beperkt. Op de weg geen issue, maar de schuur in en uit kost 1 x steken meer.

De lampen werken nu uitstekend. Ik heb de meegeleverde aan-uitschakelaar op het stuur zitten. Zo'n schakelaar schijnt vooral in Duitsland van belang te zijn. Ik vind de handkappen mooi staan, en samen met de Givi-ruit en de ER6N spiegels heeft mijn Strom nu een heel eigen smoel. Helaas is Acerbis wit niet hetzelfde als Suzuki wit. Daar moet nog even een spuitbusje overheen! Ik ga nu op zoek naar een iets kortere rem- en koppelingshendel, en dan is het helemaal top.
Lightspeed? No, lightspeed is too slow!
We will have to go straight to.....
LUDICROUS SPEED!
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: combi handkappen verlichting.

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb via eBay voor n paar centen n aantal waterdichte led stripjes gekocht. Deze heb ik aangesloten op de koplampverlichting en op de handkappen geplakt. Zelfde effect maar n stuk goedkoper en zelfde wit als m'n xenon en de onlangs geplaatste led mistlampen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie