Cardo G4 vs Sena 10U, een vergelijk.
Geplaatst: ma 24-08-2015, 20:33
Voor diegene die erover nadenken om één van de 2 te kopen.
Afgelopen weekend een Sena 10U op mijn nieuwe Neotec laten monteren bij Waypoint (incl montage 294€), deze ter vervanging van mijn oude helm N90 met Cardo G4.
Even mijn mening na een aantal dagen onderweg geweest te zijn met de nieuwe Sena 10u.
Eerst nog het belangrijkste; hoe gebruik ik mijn intercom:
- bij ritten gps instructies / flitspalen
- koppeling gsm om te bellen / bereikbaar te zijn
- MP3 via zumo 660
- dagelijks woon-werkverkeer, elk weer type.
Geluidskwaliteit is een pak beter dan de G4, de tekst begeleiding van de Sena is prachtig, i love it
Er zit nu dus ook niets aan de zijkant van je helm en past hierdoor veel beter in koffers.
Wat is iets minder bij de Sena: het microfoontje aan de zijkant raakt net niet/ net wel mijn linkse boven mondhoek (niet storend, maar je voelt het wel).
Bij de G4 was het in de winter altijd prullen om de microfoonstang goed op z'n plaats te krijgen (buff), hiermee ga ik met de Sena helemaal geen last meer hebben.
Het rubberen afsluitklepje om de Sena op te laden, ik weet niet dat dat lang gaat meegaan, dit is bij de G4 veel dikker en steviger uitgevoerd.
De Sena zelf is vliegensvlug aan gezet; even snel de beide toetsen indrukken en hij verwelkomt je al, bij de G4 was dit altijd even langer wachten.
De handlebar remote is zalig, werkt snel, onmiddellijk, maar is bij mij net iets te breed; ik heb handkappen (originele van Suzuki) die aan het uiteinde op het stuur vastgeschroefd zitten en nu met zomerhandschoenen passen ze net tussen de remote en de handkappen. ik vrees voor het gebruik met winterhandschoenen.
De joystik is zeer goed bedienbaar met handschoen, enkel is het even wennen om de richtingaanwijzers te bedienen.
De remote eist wel een nauwkeurige plaatsing; omdat mijn koppelingshendel een beetje speling heeft raakt deze net niet en soms net wel de remote, ik zal in het weekend hiervan eens een foto plaatsen.
Anderzijds heb ik de remote bij woon/werkverkeer niet echt nodig, gsm is gekoppeld met zumo en zo met de Sena, éénmaal het goede geluidsniveau is ingesteld heb ik de remote niet meer nodig (de Sena onthoudt dit niveau, ook na het terug rebooten).
Verder is het de volgende jaren afwachten.
De G4 heeft het meer de 70000 km volgehouden bij elke weer type, enkel de laatste weken liet de linkerluidspreker het soms afwachten, de batterij zelf gaat ook niet zolang meer mee als toen deze nieuw was, zelfs de verf is hier en daar al verdwenen. De Cardo G4 heeft me nooit in de steek gelaten, en was en is nog steeds een goed toestel.
Je merkt echt wel dat de Sena superieur is tegen de G4, kan ook moeilijk anders; er zit een aantal jaar ontwikkeling tussen
Ik heb bij de keuze voor de vervanger van de Cardo G4 heel lang getwijfeld tussen de Cardo voor de Neotec en de Sena voor de Neotec, uiteindelijk na veel overleg met Waypoint gegaan voor de Sena 10U (Neotec) versie.
Op dit moment ben ik blij dat ik voor de Sena gegaan ben, en hopelijk houdt deze het ook enkele jaren vol
Afgelopen weekend een Sena 10U op mijn nieuwe Neotec laten monteren bij Waypoint (incl montage 294€), deze ter vervanging van mijn oude helm N90 met Cardo G4.
Even mijn mening na een aantal dagen onderweg geweest te zijn met de nieuwe Sena 10u.
Eerst nog het belangrijkste; hoe gebruik ik mijn intercom:
- bij ritten gps instructies / flitspalen
- koppeling gsm om te bellen / bereikbaar te zijn
- MP3 via zumo 660
- dagelijks woon-werkverkeer, elk weer type.
Geluidskwaliteit is een pak beter dan de G4, de tekst begeleiding van de Sena is prachtig, i love it
Er zit nu dus ook niets aan de zijkant van je helm en past hierdoor veel beter in koffers.
Wat is iets minder bij de Sena: het microfoontje aan de zijkant raakt net niet/ net wel mijn linkse boven mondhoek (niet storend, maar je voelt het wel).
Bij de G4 was het in de winter altijd prullen om de microfoonstang goed op z'n plaats te krijgen (buff), hiermee ga ik met de Sena helemaal geen last meer hebben.
Het rubberen afsluitklepje om de Sena op te laden, ik weet niet dat dat lang gaat meegaan, dit is bij de G4 veel dikker en steviger uitgevoerd.
De Sena zelf is vliegensvlug aan gezet; even snel de beide toetsen indrukken en hij verwelkomt je al, bij de G4 was dit altijd even langer wachten.
De handlebar remote is zalig, werkt snel, onmiddellijk, maar is bij mij net iets te breed; ik heb handkappen (originele van Suzuki) die aan het uiteinde op het stuur vastgeschroefd zitten en nu met zomerhandschoenen passen ze net tussen de remote en de handkappen. ik vrees voor het gebruik met winterhandschoenen.
De joystik is zeer goed bedienbaar met handschoen, enkel is het even wennen om de richtingaanwijzers te bedienen.
De remote eist wel een nauwkeurige plaatsing; omdat mijn koppelingshendel een beetje speling heeft raakt deze net niet en soms net wel de remote, ik zal in het weekend hiervan eens een foto plaatsen.
Anderzijds heb ik de remote bij woon/werkverkeer niet echt nodig, gsm is gekoppeld met zumo en zo met de Sena, éénmaal het goede geluidsniveau is ingesteld heb ik de remote niet meer nodig (de Sena onthoudt dit niveau, ook na het terug rebooten).
Verder is het de volgende jaren afwachten.
De G4 heeft het meer de 70000 km volgehouden bij elke weer type, enkel de laatste weken liet de linkerluidspreker het soms afwachten, de batterij zelf gaat ook niet zolang meer mee als toen deze nieuw was, zelfs de verf is hier en daar al verdwenen. De Cardo G4 heeft me nooit in de steek gelaten, en was en is nog steeds een goed toestel.
Je merkt echt wel dat de Sena superieur is tegen de G4, kan ook moeilijk anders; er zit een aantal jaar ontwikkeling tussen
Ik heb bij de keuze voor de vervanger van de Cardo G4 heel lang getwijfeld tussen de Cardo voor de Neotec en de Sena voor de Neotec, uiteindelijk na veel overleg met Waypoint gegaan voor de Sena 10U (Neotec) versie.
Op dit moment ben ik blij dat ik voor de Sena gegaan ben, en hopelijk houdt deze het ook enkele jaren vol