fork brace

...
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: fork brace

Bericht door Weerman »

Forkbrace van de Griek hier via het forum overgenomen. Montage viel even tegen. Het paste net niet helemaal. Maar met wat voorzichtige overtuiging en een klein tikje van een rubberen hamer ging het uiteindelijk redelijk goed.
Dit probleem had ik ook met een tweedehands forbrace het is waarschijnlijk geen succes om deze over te bouwen.

Wim.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: fork brace

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb juist begrepen dat het plaatsen ve forkbrace op reeds uitvoerig gebruikte voorvork wel eens lastig plaatsen wordt. De veren zijn wat gezet en wijken wellicht net wat mms (naar buiten, binnen) af en dan past de forkbrace net niet direct.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: fork brace

Bericht door Weerman »

Ik heb de brace over genomen van iemand op dit forum, mijn motor had 5000km gereden ga er van uit dat dan alles nog netjes
op zijn plaats zit.
Moest echt wel mijn best doen om de brace te kunnen monteren zonder schade aan de voor poten te maken.

Wim.
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

fork brace

Bericht door Marian »

Maakt niet uit hoeveel kms je op je strom hebt. De brace is om bepaalde druk op de poten uit te oefenen en zo de bewegingsruimte vd vork te beperken....dus de eerst die hem in gebruik neemt die vormt dat ding en ookal zijn het maar minimale verschillen, je krijgt hem daarna niet meer zo makkelijk om een andere vork.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: fork brace

Bericht door Margon »

Ooit van k9 naar l2 overgezet zonder al te veel problemen. moet ook een beetje vast zitten toch
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Plaats reactie