dl1000 zadel VS dl650 zadel
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
dl1000 zadel VS dl650 zadel
Er is op dit forum en op andere fora veel te vinden over zadels voor de v-strom, wat ik echter niet kon vinden zijn de verschillen tussen het DL1000 en het DL650 zadel.
Ik vraag me dit af omdat ik graag wat lager wil zitten zodat ik wel helemaal met de voetjes bij de grond kan. Nu heb ik wel een setje dog bones liggen maar aangezien deze wel een stuk langer zijn ben ik bang dat dit de rij-eigenschappen te veel aanpast. Een betere optie lijkt me dus om mijn DL1000 zadel om te wisselen voor een DL650 zadel.
Wat ik me echter afvraag is of het lagere DL650 zadel ook inlevert op comfort t.o.v. het DL1000 zadel.
Dat hij lager is houdt denk ik in dat er minder foam in zit? Hierdoor zou hij harder zitten...? Klopt dit?
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!
Ik vraag me dit af omdat ik graag wat lager wil zitten zodat ik wel helemaal met de voetjes bij de grond kan. Nu heb ik wel een setje dog bones liggen maar aangezien deze wel een stuk langer zijn ben ik bang dat dit de rij-eigenschappen te veel aanpast. Een betere optie lijkt me dus om mijn DL1000 zadel om te wisselen voor een DL650 zadel.
Wat ik me echter afvraag is of het lagere DL650 zadel ook inlevert op comfort t.o.v. het DL1000 zadel.
Dat hij lager is houdt denk ik in dat er minder foam in zit? Hierdoor zou hij harder zitten...? Klopt dit?
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Die dogbones kun je er wel opzetten hoor.
Ik had mijn 650 gekocht in verlaagde toestand. De vorige eigenaar had 'm verlaagd met dogbones en de originele dogbones gelukkig gehouden.
Ik heb eerst een tijdje in verlaagde toestand gereden en daarna de originele dogbones weer terug gezet.
Afgezien dat het zadel wat hoger is, heb ik niets gemerkt aan de rijeigenschappen van de motor.
(Oh ja, mijn dimlicht is nu ook weer op de juiste hoogte afgesteld)
GvS
Ik had mijn 650 gekocht in verlaagde toestand. De vorige eigenaar had 'm verlaagd met dogbones en de originele dogbones gelukkig gehouden.
Ik heb eerst een tijdje in verlaagde toestand gereden en daarna de originele dogbones weer terug gezet.
Afgezien dat het zadel wat hoger is, heb ik niets gemerkt aan de rijeigenschappen van de motor.
(Oh ja, mijn dimlicht is nu ook weer op de juiste hoogte afgesteld)
GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Hmm, zal het binnenkort eens proberen, mocht het niet bevallen dan zet ik de oude gewoon weer terug
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Het hogere zadel is volgens mij ook iets breder.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Het hogere zadel (standaard en verhoogd van de 1000) is inderdaad ook breder. Maar door het meer aan foam zeker ook comfortabeler. Ik vind het standaard 650 zadel maar niks, maar dat wist ik al voor aankoop. En ik ben 1,90 meter.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Ik heb ook het verhoogde zadel en met mijn 1,92 m lengte zit dat een stuk beter.
Er zweeft hier op het forum ook wel ergens een tabel rond met maten hoe en wat, maar waar???
Er zweeft hier op het forum ook wel ergens een tabel rond met maten hoe en wat, maar waar???
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
De zoekfunctie vh forum biedt hier zeker uitkomst in. Er is al veel over geschreven.
Met m'n 193cm rij ik met n verhoogd 1000 zadel op m'n 650 K9. Veel meer comfort. Je zit veel minder in n kuil (meer vlakker, rechter zadel) en de zitting is breder.
Volgens mij gaat zo op:
Verlaagd 650: - 2 cm
Normaal 650: 0 cm
Verhoogd 650: + 2 cm
Normaal 1000: + 4 cm
Verhoogd 1000: + 6 cm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met m'n 193cm rij ik met n verhoogd 1000 zadel op m'n 650 K9. Veel meer comfort. Je zit veel minder in n kuil (meer vlakker, rechter zadel) en de zitting is breder.
Volgens mij gaat zo op:
Verlaagd 650: - 2 cm
Normaal 650: 0 cm
Verhoogd 650: + 2 cm
Normaal 1000: + 4 cm
Verhoogd 1000: + 6 cm.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Idd de + 6 cm heb ik ook
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Ja, die heb ik er al meerdere keren opgezet. Alleen zijn de prijzen niet meer actueel. Bij dezen dus een herplaatsing.John007 schreef:Er zweeft hier op het forum ook wel ergens een tabel rond met maten hoe en wat, maar waar???
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Toppie Rob!
Deze bedoelde ik.
Deze bedoelde ik.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Wat was er mis met de info uit post 7?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Geen mooi tabelletje
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Oke, misschien ga ik binnenkort wel even proefzitten op een 650 zadel en anders toch maar die dogbones eens proberen... Bedankt voor de info!
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2976
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Let op dat je dus meer in een kuil zit, dus minder kunt verplaatsen, wat bij de meeste ongemakkelijk blijkt
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Ike360x
- Berichten: 250
- Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Utrecht
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Heb ook nog ergens een hoger zadel weet alleen niet welke thuis maar eens kijken
Burn rubber, not your soul
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Helemaal niks, ik reageerde alleen op de vraag van John.Ebrostrom schreef:Wat was er mis met de info uit post 7?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Dit topic is al mee dan een jaar oud, maar ja, toen had ik nog geen V-Strom. Ik heb mijn DL650 nu een week en kijk voorzichtig naar wat verbeteringen.
Het scherm moet ik nog eens in de andere posities proberen voordat ik naar een ander ga kijken. Maar bij het zadel ben ik inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat een hoger zadel mij beter zou passen.
Ik ben 1.92 en ik vind de kniehoek vrij scherp, tenminste voor een allroad. Niet dat ik het echt oncomfortabel vind maar het zou beter kunnen.
Dus heb ik over dit onderwerk eens wat nagelezen op dit forum en eens gekeken op de Suzuki site. In eerdere topics zag ik bedragen van ruim beneden de Euro 200 voor een verhoogd (DL1000) zadel.
Tot mijn schrik zie ik nu op de Suzuki site een bedrag staan van Euro 250 voor een 2 cm verhoogd DL1000 zadel. (of 6 cm voor een DL650)
Ik ga de komende tijd maar eens de koop/verkoop sites in de gaten houden.
Het scherm moet ik nog eens in de andere posities proberen voordat ik naar een ander ga kijken. Maar bij het zadel ben ik inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat een hoger zadel mij beter zou passen.
Ik ben 1.92 en ik vind de kniehoek vrij scherp, tenminste voor een allroad. Niet dat ik het echt oncomfortabel vind maar het zou beter kunnen.
Dus heb ik over dit onderwerk eens wat nagelezen op dit forum en eens gekeken op de Suzuki site. In eerdere topics zag ik bedragen van ruim beneden de Euro 200 voor een verhoogd (DL1000) zadel.
Tot mijn schrik zie ik nu op de Suzuki site een bedrag staan van Euro 250 voor een 2 cm verhoogd DL1000 zadel. (of 6 cm voor een DL650)
Ik ga de komende tijd maar eens de koop/verkoop sites in de gaten houden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Ik zou zeggen, waag er eens een telefoontje aan : http://tijgerleathers.nl/
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Hier ook rond 192cm. Om de scherpe hoek te verlichten heb ik n verhoogd 1000 zadel én de voetstepjes verlaagd (met de verlagingsset van adventure tech, US). Je gaat dan 6cm omhoog en de voeten 2,5cm omlaag. Extra voordeel ve 1000 zadel is t grotere en bredere zitvlak, geeft bij mij meer ontspanning.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Voor een hoop zaken is een apart topic, maar volgens mij niet voor zadels.
Deze wilde ik jullie echter niet onthouden:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Deze wilde ik jullie echter niet onthouden:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Best handig
voor FB leden
voor FB leden
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: dl1000 zadel VS dl650 zadel
Moet je wel lid zijn van die doelgroep. Als je tenminste weet welke dat is .....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.