Scala rider G9x op Schubert c3 pro

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Peettomaat »

Ik vroeg me af of er hier iemand een scala rider g9x op een schubert c3 pro heeft zitten.
Hoe is deze bevestigd ? Met de klem gaat niet echt lukken en de bijgeleverde (plak) houder lijkt mij niet echt veel hou vast te hebben.
Iemand tips ?

Alvast bedankt

groeten peet
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Cplegt »

Goed ontvetten en dan werkt het prima. Rij al een jaar zo rond met deze opstelling (30dkm in weer en wind) bij mn vorige helm, nolan N103 had ik hem geklemt en een stukje uit de plastic onderrand gesneden. Werkte ook goed.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Peettomaat »

Welk bijgeleverd plaatje heb je gebruikt Chiel ? De kleine of grote ? Als het de grote is heb je daar nog stukjes afgeknipt ?
Zou je misschien een fotootje kunnen plaatsen ?
Ik kon het me niet voorstellen dat de plakstrip op de onderste rubber/plastic rand blijft zitten
Thoom

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Thoom »

Plakstrip blijft erg goed zitten. Ook mijn Interphone heeft zo'n plakstrip. Zit er al een jaar of 3 als een huis op, net als Dhr. Plegt, in weer en wind en vele kilometers.

Maar met de C3 Pro is het toch fijner om de geintegreerde set van Schubert te nemen? Sowieso fijner om de communicatie in de helm verwerkt te hebben, het is mooier en je hebt minder windruis van de helm die er niet aerodynamischer op wordt als je zo'n toeter erop plakt. :duim:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Frank »

+1

Ik heb ook de C3 pro en de SRCS nekkraag. Werkt perfect, omdat er in de C3 pro een antenne verwerkt zit, waar je hem op kunt aansluiten. Radio-ontvangst is subliem, altijd stereo. Ik ben er heel tevreden mee en je rijdt niet met zo'n lelijk blokje aan je helm. Alles is mooi weggewerkt!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Thoom

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Thoom »

Ik kan mij wel voorstellen dat het SRCS systeem van Schuberth wat aan de prijzige kant is voor veel mensen. Voor mij wel in ieder geval. Voor dat geld kun je al een goede helm kopen of je motorfiets voorzien van Hyperpro rondom.. :roll:
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Peettomaat »

Vorig jaar net de G9 aangeschaft dus idd een beetje zonde om nu voor de SRCS te gaan. Maar optisch wel veel mooier :)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Frank »

Ja.. gewoon voor de SRCS gaan en die G9 knal je hier op de marktplaats.. die ben je zo kwijt.. :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Thoom

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Thoom »

Peettomaat schreef:Vorig jaar net de G9 aangeschaft dus idd een beetje zonde om nu voor de SRCS te gaan. Maar optisch wel veel mooier :)
Ziet er inderdaad niet uit zo'n ding op je helm.. Zie hem staan op V-Strom marktplaats, ik twijfel nog even. Mijn Interphone is aan vervanging toe.. Toch een hoop geld. Ik slaap er even een nachtje over. :D
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Peettomaat »

Daring Red Frank schreef:Ja.. gewoon voor de SRCS gaan en die G9 knal je hier op de marktplaats.. die ben je zo kwijt.. :D

Je raad opgevolgd Frank voor wat betreft het marktplaats gedeelte :) eens kijken of ik er nog iemand blij mee kan maken.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Silverstorm »

En als je weer een ander merk helm gaat kopen dan zit je natuurlijk weer met de SRCS,dus wat is goed nu.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Thoom

Re: Scala rider G9x op Schubert c3 pro

Bericht door Thoom »

Denk dat je met een Schuberth wel tevreden bent, dus de keuze voor een volgende helm is makkelijk :D (Kom het vaak tegen maar voor eens en altijd: Schuberth is overigens geen BMW) O:-)
Plaats reactie