Help! instellingen Scala rider

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Help! instellingen Scala rider

Bericht door Bacchus »

Ik heb een probleempje met mijn Scala rider G9x en de Scala rider G4
Naar alle tevredenheid heb ik een Tomtom rider G9x gekocht voor de trip naar Zuid-Engeland. Gezien de korte tijd voor mijn vakantie alleen tijd gehad om het in te bouwen en snel wat te koppelen.
De Scala rider g9x koppelde alleen met 2 G4’s maar vervolgens was er geen communicatie met de Tomtom Rider.

Na de vakantie me toch nog eens moe gemaakt en de volgende instellingen gedaan:

Tomtom rider: Via de middelste knop met het telefoontje gekoppeld. Knop ingehouden en toen hij knipperde de + knop ingeduwd om hem zo te koppelen als navigatie.

Telefoon: Door de + knop enige tijd in te houden gekoppeld

Scala Rider G4: De knop B in gehouden op de G9x en de G4 tot deze aangaven gekoppeld te zijn. De lampjes knipperden 2 maal kort na elkaar.

Met de test om muziek (mp3) af te spelen op de telefoon en de Tomtom spraak door te laten geven werkt perfect. Tomtom gaat voor de muziek en deze gaat verder op het moment dat de Tomtom klaar is. Ook met de radio op de headset werkt het prima.

Op het moment dat ik de G4 er tussen zet lijkt alles gekoppeld. We communiceren prima tot de Tomtom instructies geeft. De verbinding tussen de G9x en de G4 is weg. Alleen door op B te klikken komt de koppeling terug.
De mp3 speler slaat ook op hol als de G4 erbij komt. Deze stopt steeds automatisch de muziek.

Ik heb al geprobeerd de Tomtom en de telefoon er tussenuit te nemen. Werk bij alles met de laatste software updates.

De G4 is op B gekoppeld omdat er al 2 stuks G4 aan elkaar gekoppeld zijn, indien er een 3de bij komt zou deze via B gekoppeld moeten worden. Zonder Tomtom en muziek werkt dit overigens wel goed.

Wat doe ik fout. Na lang zoeken zakt me de moed in de schoenen.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Blue-Rhino

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Blue-Rhino »

Als je de gebruiksaanwijzing goed leest heb je 2 kanalen voor de koppelingen met diverse gebruikers. Heel duidelijk staat er ook in de handleiding welke prio er gehanteerd wordt. Je zal dus op een gegeven moment zelf met de "hand" van kanaal A naar B moeten gaan om de koppeling weer tot stand te brengen.
Mijn advies zet de navigatie op kanaal A (inmiddels is je eerste kanaal nu verbruikt) en zet een andere intercom op kanaal B.
Al deze apparaten hebben hun beperkingen tot aangesloten gebruikers. Voor jezelf dus ook prio's stellen wat en niet te koppelen. Het lijkt mij dat je teveel wilt koppelen aan 1 apparaat.

Gr. Martin
YellowWee

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door YellowWee »

Hej,


Ik heb m'n telefoon gekoppeld aan de Garmin en de Garmin aan de Scala.

Werkt erg fijn en op deze manier heb je nog een kanaal over om een andere intercom op te zetten.

Ook kun je via je pc en internet inloggen op je scala en aangeven welk kanaal voor gaat (prioriteit).


Gr. Robert.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Bacchus »

Het probleem blijft zich echter voordoen als ik de telefoon er tussenuit haal en alleen de Tomtom en de Rider G4 koppel.

Alles is aangesloten zoals het in het boekje staat. Een Navigatie dien je bij de G9x namelijk aan te sluiten via de telefoonknop en dan op plus te klikken. Niet via kanaal A, Deze is alleen voor andere scala riders. De prioriteit is niet vrij in te stellen, maar volgens de handleiding gaat de Navigatie altijd voor op alle andere apparaten.

Zelf begin ik te twijfelen als het niet aan de G4 ligt van mijn vader, ondanks dat deze redelijk goed werkt in zijn eigen teamset. Al valt hier af en toe de Garmin ook weg.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
YellowWee

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door YellowWee »

Hej,

Vervelend, maar je kunt niet via internet inloggen op je Scala? Daar kun je normaliter alles instellen.

Gr.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Frank »

Daar kun je wel veel instellen, maar geen prioriteiten... (ik heb het over de G4 dan)

Je kunt alleen de taal wijzigen, Gesproken aankondigingen, Click to link, Vox en RDS aanzetten en de radiozenders voorprogrammeren. That's it..

Probeer eens om het in een andere volgorde te connecten, dus eerst de navi aanzetten, dan de cardo en daarna de telefoon, of andersom.. bij mij hielp het wel eens als ik een bepaalde volgorde aanhield..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door RedStrom »

Klopt. Geldt ook voor de G9.
Ik heb wel een manual van de G9. Op Onedrive: http://1drv.ms/1nF0gwB
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Bacchus »

De manual van de G9x heb ik uiteraard ook, netjes van de site van Cardo en natuurlijk het boekje.
In tegenstelling tot normaal ben ik nu het boekje wel eens gaan lezen en alle instellingen gevolgd. Helaas zonder het succes wat ik wil en volgens Cardo kan.

Mailen naar Cardo lijkt me het beste ben ik bang.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Puff »

Heb je al eens geprobeerd om alle pairings te wissen en opnieuw te beginnen??

In plaats van een nieuwe pairing over de bestaande aanmaken??

Heb je laatste firmware erop staan??

Gr
Danny
Ter Land Ter Zee en........
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Bacchus »

Ik heb op alle apparatuur de laatste firmware.
Verder heb ik inderdaad al geprobeerd alle instellingen te wissen en opnieuw te koppelen.

Ik ga het toch nog een keer proberen en dan mijn telefoon niet koppelen aan de Scala. Dan maar geen MP3 en zal ik het moeten redden met 3FM :cry:
Dus alleen de Scala's (alles blanco) en Tomtom Rider.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
YellowWee

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door YellowWee »

Mp3 op je TomTom ?
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Bacchus »

Volgens mij ondersteund Tomtom geen mp3 toch?
Tenminste niet officieel, ik weet dat er software is welke dit aan zou kunnen. Echter door mij nog niet met succes kunnen installeren op een van mijn Tomtom's.
Kan wel proberen of de Tomtom het geluid doorgeeft als ik het aan heb staan.

De radio van de Scala rider is prima en ik zal alleen op de snelweg af en toe wat aanzetten. Binnendoor is mijn motorgeluid voldoende :D
Geen must dus, en bellen op de motor doe ik sowieso niet. De telefoon is dus te missen.

Maar bedankt voor het meedenken!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Re: Help! instellingen Scala rider

Bericht door Puff »

Ik heb een SHO en ik heb alles "gewoon" gepaired staan.....
De techniek tov de g9 lijkt me niet heel erg anders.....

Gr,
Danny
Ter Land Ter Zee en........
Plaats reactie